• panisette

IVF 2015 ska vi följas?

Jag och min sambo påbörjat behandling med IVF nu på Huddinge sjukhus efter att ha försökt bli med barn i snart tre år. 
    Jag ska köra korta versionen, tog första sprutan Gonal F nu ikväll och är supernervös över ALLT! :) Biverkningar och hur det ska gå!

Vore kul om det är några andra som också börjar/ska börja med IVF som vill följas åt och dela erfarenheter?

Berätta gärna när ni börjar och uppdatera om hur det går för er! Så kan vi vädra våra tankar :)

• Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?
  • Petris

Ååh va underbart! Grattis till dina ägg. Då fick vi nästan ut samma antal, ja fick ju ut 6 st och 5 vart befruktade och dela sig! Hoppas likaså för dig. :) Skönt de är över nu! :) Kram

Saturnus skrev 2015-03-09 09:55:35 följande:

Nu är äggplocket klart! Jag fick ut 5 ägg! Känner mig så glad och lyckligt lottad. Nu hoppas jag på bättre kvalitet! Nu börjar den nervösa resan över hur många som blir befruktade! Men jag njuter för stunden!

Kram på er allihopa!

• Saturnus

Tack! Jaaaa hoppas på många bra! Ni körde också ICSI?

Petris skrev 2015-03-09 11:02:24 följande:

Ååh va underbart! Grattis till dina ägg. Då fick vi nästan ut samma antal, ja fick ju ut 6 st och 5 vart befruktade och dela sig! Hoppas likaså för dig. :) Skönt de är över nu! :) Kram

• Petris

Ja vi fick lov att göra de denna gång då de va få och långsamma sperimer, legat i influensa så de påverkade sperma kvalitén väldigt mkt.. Har fullt normalt prov annars! Ja hopps hoppas.. :) :)

Saturnus skrev 2015-03-09 16:53:31 följande:

Tack! Jaaaa hoppas på många bra! Ni körde också ICSI?

• Elfia

Efter 1,5 år med att försökt själva att få barn + 5 månader i landstingskön/IVF är vi ÄNTLIGEN igång!!! Tog precis min allra första hormonspruta (höll seriöst på att svimma pga är spruträdd) men min fästman tog det på mig plus att jag FaceTimea med min bästa vän samtidigt haha, så dramatiskt jag vet. Men jag behövde all moralisk stöd jag kunde få. Till slut gick det :) Är så stolt över mig själv. Nu ska jag ta den varje kväll fram till lördag sedan är det vårt första ultraljud. Hoppas allt ser bra ut och med massa tur på vår sida, att det tar sig på första :))

Önskar oss alla här stort lycka till, det är verkligen en känslomässig berg o dalbana den här resan. Jisses vad starka vi är.

• Saturnus
    Elfia skrev 2015-03-09 20:01:25 följande:

Efter 1,5 år med att försökt själva att få barn + 5 månader i landstingskön/IVF är vi ÄNTLIGEN igång!!! Tog precis min allra första hormonspruta (höll seriöst på att svimma pga är spruträdd) men min fästman tog det på mig plus att jag FaceTimea med min bästa vän samtidigt haha, så dramatiskt jag vet. Men jag behövde all moralisk stöd jag kunde få. Till slut gick det :) Är så stolt över mig själv. Nu ska jag ta den varje kväll fram till lördag sedan är det vårt första ultraljud. Hoppas allt ser bra ut och med massa tur på vår sida, att det tar sig på första :))

Önskar oss alla här stort lycka till, det är verkligen en känslomässig berg o dalbana den här resan. Jisses vad starka vi är.

Välkommen till tråden! Spännande och bra gjort. Snart är du en fena på att sticka in nålar. :) Håller tummarna!
  • Petris

Välkommen! :) Ååh ja vet paniken första gången man ska sticka sig själv... Ja tryckte in sprutan och sen fick ja panik och drog ut den igen haha.. Bra gjort av dig, kommer gå lättare och lättare för varje gång! :) Ja en riktigt berg o dalbana är de verkligen.

Elfia skrev 2015-03-09 20:01:25 följande:

• Grynis

Idag fick jag tillbaka ett jättefint embryo :) Så nu hoppas jag att allt går vägen.

Fick en liten brunaktig flytning men det borde ju vara pga att dom varit där och "donat"

Och hur går det för er andra?

Kram

• Elfia
    Saturnus skrev 2015-03-09 20:09:10 följande:
    Välkommen till tråden! Spännande och bra gjort. Snart är du en fena på att sticka in nålar. :) Håller tummarna!
    Tack snälla :) ja, jag får faktiskt säga att jag är väldigt stolt över mig själv :) Har inte läst så värst mycket i denna tråd så hänger inte med i svängarna. Är du igång med IVF också? :)
  • Elfia
    Petris skrev 2015-03-09 20:53:11 följande:

Välkommen! :) Ååh ja vet paniken första gången man ska sticka sig själv... Ja tryckte in sprutan och sen fick ja panik och drog ut den igen haha.. Bra gjort av dig, kommer gå lättare och lättare för varje gång! :) Ja en riktigt berg o dalbana är de verkligen.

Tack så mycket :)

Hahaha, låter som någonting jag skulle gjort. Jag vågade faktiskt inte ta den på mig själv, kändes ju helt absurt liksom. Går inte riktigt in i hjärnan att man ska sticka sig själv med en nål haha. Skrek på sambon några gånger (utav ren panik) men han var så duktig så. Spännande att se ifall det blir lika dramatiskt imorgon kväll ;)

Hur går det för dig? Är du under pågående IVF behandling med? (Har ej läst ovanstående inlägg)
  • Magda 01

Hej

Klockan 8.15 ska jag ta ut ägg

Jag hoppas på många ägg

Jag är så nervös att det ska göra ont

Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?