• panisette

IVF 2015 ska vi följas?

Jag och min sambo påbörjat behandling med IVF nu på Huddinge sjukhus efter att ha försökt bli med barn i snart tre år. 
    Jag ska köra korta versionen, tog första sprutan Gonal F nu ikväll och är supernervös över ALLT! :) Biverkningar och hur det ska gå!

Vore kul om det är några andra som också börjar/ska börja med IVF som vill följas åt och dela erfarenheter?

Berätta gärna när ni börjar och uppdatera om hur det går för er! Så kan vi vädra våra tankar :)

• Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?
  • Petris

Va spännande! :) Ja tyckte inte de gjorde ont. Kommer gå jätte bra! :) Lycka till. :)

Magda 01 skrev 2015-03-10 05:42:34 följande:

Hej

Klockan 8.15 ska jag ta ut ägg

Jag hoppas på många ägg

Jag är så nervös att det ska göra ont

• Petris

Haha ja panik! :) Jag är inne på min andra ivf och ruvar just nu,är på ruvdag 5 idag! :):) Haft molvärk i magen sen ruvdag 2-3 och lite små ömma bröst. Tror de är lutinus som spökar! vilken klinik går du på? :)

Elfia skrev 2015-03-09 23:02:50 följande:

Tack så mycket :)

Hahaha, låter som någonting jag skulle gjort. Jag vågade faktiskt inte ta den på mig själv, kändes ju helt absurt liksom. Går inte riktigt in i hjärnan att man ska sticka sig själv med en nål haha. Skrek på sambon några gånger (utav ren panik) men han var så duktig så. Spännande att se ifall det blir lika dramatiskt imorgon kväll ;)

Hur går det för dig? Är du under pågående IVF behandling med? (Har ej läst ovanstående inlägg)

• Elfia
    Magda 01 skrev 2015-03-10 05:42:34 följande:

Hej

Klockan 8.15 ska jag ta ut ägg

Jag hoppas på många ägg

Jag är så nervös att det ska göra ont

Hej! Hoppas allt gick bra? :) du får gärna dela med dig av hur det kändes osv? Är inte så långt kvar för mig på den fronten. Man är ju lite små nervös vad det gäller allt haha
  • Elfia
    Petris skrev 2015-03-10 08:14:27 följande:

Haha ja panik! :) Jag är inne på min andra ivf och ruvar just nu,är på ruvdag 5 idag! :):) Haft molvärk i magen sen ruvdag 2-3 och lite små ömma bröst. Tror de är lutinus som spökar! vilken klinik går du på? :)

Åh, så spännande :) Önskar dig all lycka och håller tummar och tår att det tar sig denna gång. Får jag lov att fråga hur det gick på första IVFen?

Man har ju läst om att det är ganska vanligt att man får göra fler. Men jag har även läst att det finns de som det gått för på första försöket. Jag är nervös och hoppas innerligt att vi är en av de. Känner bara att den psykiska biten är sååå jobbig!! (Är trots allt positiv fastän det alltid inte är så enkelt)

Jag går på Sahlgrenska i Göteborg. Du? :)
  • Petris

Bra du är positiv! :) Jag går på Huddinge i Stockholm, ja har oxå hört att man får göra upprepade behandlingar innan man lyckas men för vissa går de på första! Vilket ja håller tummarna att de gör för dig . :) Första ivfen gick allt bra, fick ett topp ägg, 10 poäng av 10 enligt läkaren, men tyvärr ville de inte fästa. Fick mens på ruvdag 9 och inga till frysen så fick göra ett helt nytt färsk försök. Ja vi hoppas så att lilla mini som vi kallar den vill stanna kvar där inne. :) Är en riktigt berg o dalbana denna resa och ja tycker alla som går igenom de här är riktiga kämpar! <3 Försök hitta på roliga saker under resans gång, När har du planerat äggplock? :)

Elfia skrev 2015-03-10 11:01:37 följande:

Åh, så spännande :) Önskar dig all lycka och håller tummar och tår att det tar sig denna gång. Får jag lov att fråga hur det gick på första IVFen?

Man har ju läst om att det är ganska vanligt att man får göra fler. Men jag har även läst att det finns de som det gått för på första försöket. Jag är nervös och hoppas innerligt att vi är en av de. Känner bara att den psykiska biten är sååå jobbig!! (Är trots allt positiv fastän det alltid inte är så enkelt)

Jag går på Sahlgrenska i Göteborg. Du? :)

• FriidaB
    Grynis skrev 2015-03-09 22:58:45 följande:

Idag fick jag tillbaka ett jättefint embryo :) Så nu hoppas jag att allt går vägen.

Fick en liten brunaktig flytning men det borde ju vara pga att dom varit där och "donat"

Och hur går det för er andra?

Kram

Åh grattis Grynis, började just fundera hur det gått för dig :) Blödning samma dag dom ET är nog verkligen inget att hänga upp sig på.

Jag ruvar på.. Precis som Petris beskrev det så har jag också lite molande värk i magen och lite öm i brösten. Igår hade jag ingen aptit alls..

Åh.. hoppas så att detta tar sig nu.. Går inte att beskriva alla känslolägen som jag går igenom just nu..

Kram på er :)
  • Saturnus

Idag känns livet svart. Endast ett ägg befruktades. Känns fördärvligt! Sista försöket och jag vet inte om jag har råd med flera försök :( Vet att det kan räcka med ett men det känns fördärvligt. Så litet hopp kvar!

• FriidaB
    Saturnus skrev 2015-03-10 13:02:38 följande:

Idag känns livet svart. Endast ett ägg befruktades. Känns fördärvligt! Sista försöket och jag vet inte om jag har råd med flera försök :( Vet att det kan räcka med ett men det känns fördärvligt. Så litet hopp kvar!

Usch.. känner så med dig.. Nu håller vi tummarna!! Ta hand om dig ordentligt idag. Stor kram
  • Magda 01

Hej nu är jag hemma igen

Det är jätte bra personal i Huddinge

Dom fick ut 8 fina ägg :) jag tyckte det gjorde ont har som kraftig mensvärk nu

Blir att vila sig i Dag

Jag ska tillbaka på torsdag :) spännande jag hoppas det blir befruktning nu

Ps jag har fixat en hemlig Fb grupp

Om någon vill komma in så skicka ert namn så tar jag in er :)

• Petris

Men usch! :( känner så med dig. Hoppas de är ett super ägg. :) styrke kram till dig.

Saturnus skrev 2015-03-10 13:02:38 följande:

Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?