• panisette

IVF 2015 ska vi följas?

Jag och min sambo påbörjat behandling med IVF nu på Huddinge sjukhus efter att ha försökt bli med barn i snart tre år. 
    Jag ska köra korta versionen, tog första sprutan Gonal F nu ikväll och är supernervös över ALLT! :) Biverkningar och hur det ska gå!

Vore kul om det är några andra som också börjar/ska börja med IVF som vill följas åt och dela erfarenheter?

Berätta gärna när ni börjar och uppdatera om hur det går för er! Så kan vi vädra våra tankar :)

• Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?
  • Petris

Ååh grattis till dina 8 ägg! Ja tycker oxå dom är super bra på Huddinge. Haft samma barnmorska hela tiden. Malin heter hon så himla gullig! Ja vill gärna va me i gruppen. :) va heter den? vila ordentligt idag. håller tummarna att dom blir fint befruktade. :)

Magda 01 skrev 2015-03-10 13:27:33 följande:

Hej nu är jag hemma igen

Det är jätte bra personal i Huddinge

Dom fick ut 8 fina ägg :) jag tyckte det gjorde ont har som kraftig mensvärk nu

Blir att vila sig i Dag

Jag ska tillbaka på torsdag :) spännande jag hoppas det blir befruktning nu

Ps jag har fixat en hemlig Fb grupp

Om någon vill komma in så skicka ert namn så tar jag in er :)

• Elfia
    Saturnus skrev 2015-03-10 13:02:38 följande:

Idag känns livet svart. Endast ett ägg befruktades. Känns fördärvligt! Sista försöket och jag vet inte om jag har råd med flera försök :( Vet att det kan räcka med ett men det känns fördärvligt. Så litet hopp kvar!

Då håller vi alla tummar och tår att just det ägget är guldägare!!! KRAM
  • Elfia
    Elfia skrev 2015-03-10 17:44:02 följande:
    Då håller vi alla tummar och tår att just det ägget är guldägare!!! KRAM
    Guldägget* ska det givetvis stå.
  • Elfia

Hej nu är jag hemma igen

Blir att vila sig i Dag

Vad roligt att läsa att det gått bra för dig :) vad heter Facebook gruppen? :)
  • Magda 01
    Elfia skrev 2015-03-10 17:46:35 följande:
    Vad roligt att läsa att det gått bra för dig :) vad heter Facebook gruppen? :)
    Gruppen är hemlig

Så jag måste lägga till dig

Skicka ditt namn som meddelande till mig :) så lägger jag till dig :)
  • Grynis
    Saturnus skrev 2015-03-10 13:02:38 följande:

Idag känns livet svart. Endast ett ägg befruktades. Känns fördärvligt! Sista försöket och jag vet inte om jag har råd med flera försök :( Vet att det kan räcka med ett men det känns fördärvligt. Så litet hopp kvar!

Förstår att det känns tungt. Håller tummarna för att allt kommer att gå bra.

Kram
  • Grynis

Hej nu är jag hemma igen

Blir att vila sig i Dag

Grattis till dina ägg :)

Vila så mkt du kan, det behöver man.

Jag hade ont i ca 30 min efter ingreppet men sen släppte det och jag var bara lite öm i magen. Det enda jag kände var lokalbedövningen att det spände lite när dom satte den. Sen gjorde nog morfinet sitt för jag kände inte ett dugg :)
  • Grynis
    Elfia skrev 2015-03-09 20:01:25 följande:

Efter 1,5 år med att försökt själva att få barn + 5 månader i landstingskön/IVF är vi ÄNTLIGEN igång!!! Tog precis min allra första hormonspruta (höll seriöst på att svimma pga är spruträdd) men min fästman tog det på mig plus att jag FaceTimea med min bästa vän samtidigt haha, så dramatiskt jag vet. Men jag behövde all moralisk stöd jag kunde få. Till slut gick det :) Är så stolt över mig själv. Nu ska jag ta den varje kväll fram till lördag sedan är det vårt första ultraljud. Hoppas allt ser bra ut och med massa tur på vår sida, att det tar sig på första :))

Önskar oss alla här stort lycka till, det är verkligen en känslomässig berg o dalbana den här resan. Jisses vad starka vi är.

Skönt att få komma igång med allt. Jag var jätte nervös inför första sticket men sen går det som en dans man vänjer sig fort :)

Lycka till! :)
  • Grynis
    FriidaB skrev 2015-03-10 12:30:18 följande:

Åh grattis Grynis, började just fundera hur det gått för dig :) Blödning samma dag dom ET är nog verkligen inget att hänga upp sig på.

Jag ruvar på.. Precis som Petris beskrev det så har jag också lite molande värk i magen och lite öm i brösten. Igår hade jag ingen aptit alls..

Åh.. hoppas så att detta tar sig nu.. Går inte att beskriva alla känslolägen som jag går igenom just nu..

Kram på er :)

Nu är det bara att vänta och hoppas att allt går som planerat :)

Har 4 ägg som långtidsodlas så förhoppningsvis får vi även till frysen för ev syskon längre fram :)
Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?