• panisette

IVF 2015 ska vi följas?

Jag och min sambo påbörjat behandling med IVF nu på Huddinge sjukhus efter att ha försökt bli med barn i snart tre år. 
    Jag ska köra korta versionen, tog första sprutan Gonal F nu ikväll och är supernervös över ALLT! :) Biverkningar och hur det ska gå!

Vore kul om det är några andra som också börjar/ska börja med IVF som vill följas åt och dela erfarenheter?

Berätta gärna när ni börjar och uppdatera om hur det går för er! Så kan vi vädra våra tankar :)

• Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?
  • Magda 01
    Petris skrev 2015-03-11 12:21:03 följande:

Nej ingen ringde utan dom ringer bara om de inte blir något! Men ivrig som ja är så ringde ja dagen efter och kolla om dom hade blivit befruktade och de hade dom. :)

Okej jag är oxå ivrig men har inte ringt en

Nu ska jag åka till jobbet och hoppas att dom inte ringer

Nervös är man
  • Jennie
    Elfia skrev 2015-03-11 12:12:37 följande:
    Hej och välkommen!

Jag förstår din frustation. Dock är jag inte så långt fram i behandling. Jag har precis börjat och är på dag tre (idag) med hormonsprutan. Har mitt första VUL på Söndag förmiddag så det ska bli spännande!

Får jag fråga varför IVF kliniken beslöt sig för att frysa samtliga?

Jag har inte hört något om det du skrivit om, att 80% inte klarar av upptiningen. På SU, där jag går, där har de sagt att det är väldigt många som det tar sig för på FET också. De gav inga exakta procenttal men det såg lika ljust ut som med ET. Det handlar ju om så mycket faktorer samt lite tur på traven för att ett ägg ska bli så bra som möjlig att befrukta.

Jag håller tummar och tår för dig.

Jag förstår vad du menar när du skriver att mannen liksom inte förstår riktigt. Min sambo är med mig och håller min hand genom hela denna resan givetvis, då det är lika mycket hans resa. Men det är ju faktiskt min kropp som får ta "smällen" Och det kan ju han aldrig veta hur det känns. Han är en väldigt bra lyssnare och min bästa vän men han kan ändå inte relatera ifall jag tex har några känningar i kroppen osv. Därför är det så skönt att logga in här och skriva av sig, här inne VET ju faktiskt ni vad jag exakt går igenom :)
    Det är bara skönt att veta att man inte är ensam. Alla känslor som jag har, upplever ju andra också.

Minns inte exakt var jag fick siffran ifrån, jag googlade ganska mycket och tog bara till mig alla negativa siffror. Jag fick ju 13 ägg som blev befruktade, och det är jag jätteglad för. När kliniken först ringde var min första tanke att inget hade blivit befruktat, så det var ju ändå positiva nyheter på sätt och vis.

Att det inte blir någon insättning nu beror på, som jag skrev högre upp i tråden,  att de är rädda för att jag ska bli överstimulerad.
  • Lotten
    Blåblomman skrev 2015-03-10 22:13:47 följande:
    I Stockholm. Ni då?

Ja det gör ju det. Man har ju försökt i evigheter själv också och sen väntat på utredning. Men ett tips är att använda vårdgarantin när man vet att det är mer än 3 månaders väntan.

Ja de dagarna är skitjobbiga.
    Okej, Göteborg här.

Ja, han läkaren sa ngt om det med.

Jag vågar inte hoppas på för mkt men om det blir ett plus denna månaden så kan jag ev idag ha känt det där som några skriver om, att de känner när ägget fäster. Kan ju ha varit något annat men tänkte såklart på det när jag kände den smärtan tidigare idag.

Hur ligger du till i cykeln? :)
  • Blåblomman
    Lotten skrev 2015-03-11 15:37:12 följande:

Okej, Göteborg här.

Ja, han läkaren sa ngt om det med.

Jag vågar inte hoppas på för mkt men om det blir ett plus denna månaden så kan jag ev idag ha känt det där som några skriver om, att de känner när ägget fäster. Kan ju ha varit något annat men tänkte såklart på det när jag kände den smärtan tidigare idag.

Hur ligger du till i cykeln? :)

Oj vad spännande! Håller tummarna att det är så. jag är på dag 14, så det är äl idag. Känner av en ganska kraftig molvärk, som mensvärk idag. Kände också ett litet stick på vänster sida för en stund sen, samma sida jag vet att ägget är. Var på VUL i måndags. Får hoppas det blir plus den här månaden. Sista som vi försöker själva innan ivf.
  • Lotten
    Blåblomman skrev 2015-03-11 17:15:27 följande:
    Oj vad spännande! Håller tummarna att det är så. jag är på dag 14, så det är äl idag. Känner av en ganska kraftig molvärk, som mensvärk idag. Kände också ett litet stick på vänster sida för en stund sen, samma sida jag vet att ägget är. Var på VUL i måndags. Får hoppas det blir plus den här månaden. Sista som vi försöker själva innan ivf.
    Håller tummarna! :)
  • Elfia
    Jennie skrev 2015-03-11 13:39:32 följande:
    Det är bara skönt att veta att man inte är ensam. Alla känslor som jag har, upplever ju andra också.

Minns inte exakt var jag fick siffran ifrån, jag googlade ganska mycket och tog bara till mig alla negativa siffror. Jag fick ju 13 ägg som blev befruktade, och det är jag jätteglad för. När kliniken först ringde var min första tanke att inget hade blivit befruktat, så det var ju ändå positiva nyheter på sätt och vis.

Att det inte blir någon insättning nu beror på, som jag skrev högre upp i tråden,  att de är rädda för att jag ska bli överstimulerad.
    Jaha, sorry, missade det!

Önskar dig lycka till, kommer säkert att gå bra.
  • Elfia

Någon annan än jag som har dessa symptom efter Menopur sprutan? Eller andra symptom efter er hormonspruta?

*Jag trodde först att jag inbillade mig :/ Men så är inte fallet. Har en konstant molande värk vid ljumskarna, äggstockarna och det drar även lite lindrigt bak i ländryggen och det blir starkare och starkare. Det gör inte så värst ont men det är faktiskt väldigt obehaglig. Har lite svårt att somna när jag går och lägger mig på kvällarna pga av detta. Sedan måste den konstanta tröttheten också en biverkningar? Går på halvvarv känner jag..

• FriidaB

En vecka sedan vi fick tillbaka vår lilla Tuss. Jag vill inget hellre än att detta ska gå bra. Fick svar att ingen av de andra fyra klarade sig till frysen. Har gråtit non-stop i två timmar då det känns som en extra chans flög ut genom rutan. Och alla hormoner spelar nog in förstås.

Fick dock inga känningar alls av hormonsprutorna..

?

• Petris

Ååh Frida! :( :( ja har fått samma besked idag, inga av mina 4 klara sig till frysen... :( Ja vågar inte känna ja vågar inte hoppas på att lilla mini kommer stanna i magen.. Usch ja har oxå gråtit idag, ja fick inte i frysen på mitt första försök heller... Förstår hur du känner! Stor kram <3

FriidaB skrev 2015-03-12 21:32:41 följande:

En vecka sedan vi fick tillbaka vår lilla Tuss. Jag vill inget hellre än att detta ska gå bra. Fick svar att ingen av de andra fyra klarade sig till frysen. Har gråtit non-stop i två timmar då det känns som en extra chans flög ut genom rutan. Och alla hormoner spelar nog in förstås.

Fick dock inga känningar alls av hormonsprutorna..

?

• FriidaB

Nej vad tråkigt :( Då håller vi tummarna för våra fina i magen.. Tiden får utvisa.. Denna eviga väntan. . Stor kram till oss <3

Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?