• panisette

IVF 2015 ska vi följas?

Jag och min sambo påbörjat behandling med IVF nu på Huddinge sjukhus efter att ha försökt bli med barn i snart tre år. 
    Jag ska köra korta versionen, tog första sprutan Gonal F nu ikväll och är supernervös över ALLT! :) Biverkningar och hur det ska gå!

Vore kul om det är några andra som också börjar/ska börja med IVF som vill följas åt och dela erfarenheter?

Berätta gärna när ni börjar och uppdatera om hur det går för er! Så kan vi vädra våra tankar :)

• Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?
  • Magda 01

Hej tjejer I dag fick jag en ny plan för nästa ivf

Jag ringde och pratade med bm på Huddinge och vi skulle börja nästa mens så nu är det bara att vänta till den 20/4 :) känns bra

• PD1984
    89Madeleine skrev 2015-04-08 09:45:55 följande:

Det är ingen hemlig grupp...

Det är en sluten grupp.

Ingen av mina vänner har sett nått iaf. Så hemlig eller sluten grupp spelar nog inte så stor roll
  • 89Madeleine
    PD1984 skrev 2015-04-10 09:04:27 följande:
    Ingen av mina vänner har sett nått iaf. Så hemlig eller sluten grupp spelar nog inte så stor roll
    Aha okej. Jag trodde det syntes med en sluten grupp...
  • 89Madeleine

Har fått tid nu för FET på onsdag kl 13 :D

Vi ska sätta in en 2-dagars.

Vi har 5-dagars i frysen också, men då skulle det blivit insättning på lördag och det gick inte på kliniken...

Hur stor är min chans att lyckas med en 2-dagars tro?

Känner mig inte alls så hoppfull faktiskt... (Då kliniken sa att 5-dagars är bättre...)

• RebeccaUvell

Hej alla som kämpar med IVF och barnlöshet.

Jag heter Rebecca och har en podcast och senaste avsnittet handlade just om barnlöshet, som både jag och min poddpartner Jenny Sonesson drabbats av. På olika sätt. 

Vi berättar om vår resa in och ur barnlöshetens bottenlösa helvete. Vi vill bryta tabun kring det här och ge folk som idag kämpar tröst. 

Lyssna gärna på avsnitt 9 av www.borgarbrackor.se

Podden är en borgerlig podd som fokuserar på politik men är även feministisk så just detta avsnitt är även för er som varken är politiska eller borgerliga. 

Ni hittar podcasten på Itunes och via appar som Podcaster. Ni kan även lyssna via hemsidan ovan, där ligger samtliga avsnitt. 

Hoppas ni kan hitta någon typ av tröst och energi i avsnittet. 

Kämpa på.

Allt gott
    Rebecca Weidmo Uvell 

• 89Madeleine

Gjorde akupunktur idag :D

Vet att en gång kanske inte hjälper, men i vilket fall som helst så är ju en gång kanske bättre än ingen :P

För imorgon har vi dagen med stort D!

• Saturnus
    89Madeleine skrev 2015-04-14 12:48:37 följande:

Gjorde akupunktur idag :D

Vet att en gång kanske inte hjälper, men i vilket fall som helst så är ju en gång kanske bättre än ingen :P

För imorgon har vi dagen med stort D!

Vad skönt! Håller tummarna inför morgondagen! Klart det kan lyckas, det bästa stället för ägget är att vara i din kropp! :)
  • 89Madeleine
    Saturnus skrev 2015-04-14 15:04:04 följande:
    Vad skönt! Håller tummarna inför morgondagen! Klart det kan lyckas, det bästa stället för ägget är att vara i din kropp! :)
    Tack! :)
  • 89Madeleine

Idag är det återföring....!

Jag är så nervös att dem ringer och säger att det inte klarat upptiningen :/

Allt ska man vara nervös för...!

• Alex78
    Magda 01 skrev 2015-04-09 18:33:11 följande:

Hej tjejer I dag fick jag en ny plan för nästa ivf

Jag ringde och pratade med bm på Huddinge och vi skulle börja nästa mens så nu är det bara att vänta till den 20/4 :) känns bra

Ja, det känns alltid bättre när man kan planera framåt ! Själv ska jag börja med nästa försök i slutet av april. Håller tummarna för dig ! ????
Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?