• panisette

IVF 2015 ska vi följas?

Jag och min sambo påbörjat behandling med IVF nu på Huddinge sjukhus efter att ha försökt bli med barn i snart tre år. 
    Jag ska köra korta versionen, tog första sprutan Gonal F nu ikväll och är supernervös över ALLT! :) Biverkningar och hur det ska gå!

Vore kul om det är några andra som också börjar/ska börja med IVF som vill följas åt och dela erfarenheter?

Berätta gärna när ni börjar och uppdatera om hur det går för er! Så kan vi vädra våra tankar :)

• Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?
  • Alex78
    panisette skrev 2015-04-17 20:31:10 följande:

Jag har gjort mitt andra IVF- försök precis- Det första misslyckades, inga ägg till frysen. Andra vändan; ett ägg återfört, inga till frysen.. och idag var min testdag och det var POSITIVT!!! Helt obegripligt, efter tre års försök utan någon framgång alls, nu är jag gravid. Jag sprang och köpte ett clearblue digital på vägen hem och det visade gravid 2-3 veckor. Hoppas hoppas hoppas den lille vill stanna där inne..!!!

Stort GRATTIS! Vad roligt!
  • Elfia
    89Madeleine skrev 2015-04-15 13:49:05 följande:

Nu är jag ruvare igen på en tvådagars frostie! :) Testdag 1/5

Har hållit mig borta ifrån FL och allt som har med ivf att göra de här veckorna. Kommer nog att fortsätta att göra i alla fall fram till det är dags för FET i Maj. Känns så mycket bättre nu när jag får ta en paus.

Men jag gick in nu för att kolla hur det går för er :) Vad kul att du ruvar nu igen. Håller tummarna för att allt ska gå bra :))
  • Elfia

Jag har gjort mitt andra IVF- försök precis- Det första misslyckades, inga ägg till frysen. Andra vändan; ett ägg återfört, inga till frysen.. och idag var min testdag och det var POSITIVT!!! Helt obegripligt, efter tre års försök utan någon framgång alls, nu är jag gravid. Jag sprang och köpte ett clearblue digital på vägen hem och det visade gravid 2-3 veckor. Hoppas hoppas hoppas den lille vill stanna där inne..!!!

Grattis vad roligt :)
  • 89Madeleine
    Elfia skrev 2015-04-19 11:41:45 följande:
    Har hållit mig borta ifrån FL och allt som har med ivf att göra de här veckorna. Kommer nog att fortsätta att göra i alla fall fram till det är dags för FET i Maj. Känns så mycket bättre nu när jag får ta en paus.

Men jag gick in nu för att kolla hur det går för er :) Vad kul att du ruvar nu igen. Håller tummarna för att allt ska gå bra :))
    Jag förstår dig. Jag var också ifrån FL när jag inte ruvade.

Men nu är jag på det igen! Hoppas verkligen :)

Tack!

Hoppas tiden går fort tills du får testa igen! :)
  • Magda 01

Grattis vad roligt :)
  • Magda 01

Hej nu ska vi börja andra omgången av ivf ???? mensen kom i går och nu väntar jag på att dom ska ringa från Huddinge ???? höra när jag ska börja ta sprutor :)

• Alex78
    Magda 01 skrev 2015-04-20 09:06:06 följande:

Hej nu ska vi börja andra omgången av ivf ???? mensen kom i går och nu väntar jag på att dom ska ringa från Huddinge ???? höra när jag ska börja ta sprutor :)

Vad spännande ! Längtar tills jag får börja med nästa försök!
  • 89Madeleine

Nu har jag pratat med kliniken. Ska börja ägglossningstesta nu. Men ägglossningen får inte komma på fredag, söndag eller måndag.

Suck. Den är beräknad på fredag. Och tidigare brukar den aldrig komma, så vi får hoppas på lördagen då. Annars får vi vänta en månad till helt enkelt...

Detta jobbiga pga att Huddinge har stängt på röda dagar och helger! :(

• Alex78
    89Madeleine skrev 2015-05-04 10:18:41 följande:

Nu har jag pratat med kliniken. Ska börja ägglossningstesta nu. Men ägglossningen får inte komma på fredag, söndag eller måndag.

Suck. Den är beräknad på fredag. Och tidigare brukar den aldrig komma, så vi får hoppas på lördagen då. Annars får vi vänta en månad till helt enkelt...

Detta jobbiga pga att Huddinge har stängt på röda dagar och helger! :(

Håller tummarna för att du får ÄL på lördag!

Det låter ju jättedumt att Huddinge har stängt röda dagar, förstår verkligen din frustration!

Jag går på Sophiahemmet, de har öppet även på helger, men då betalar jag privat..
  • iaeh

Hejsan! Är ny här, skaffade konto nyss för att hitta människor som genomgår samma sak som mig, IVF. Känns bra att inte vara ensam :) Ska göra vårat första äggplock på fredag, har gjort korta versionen på hormonbehandlingen.Jag är jättenervös för att det ska göra enormt ont, har läst skräckexempel på flera bloggar. Hur gick det på erat äggplock? Hur länge får man vänta innan man tar gravtest? Är ni många som fått sena missfall vid IVF?

Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?