• panisette

IVF 2015 ska vi följas?

Jag och min sambo påbörjat behandling med IVF nu på Huddinge sjukhus efter att ha försökt bli med barn i snart tre år. 
    Jag ska köra korta versionen, tog första sprutan Gonal F nu ikväll och är supernervös över ALLT! :) Biverkningar och hur det ska gå!

Vore kul om det är några andra som också börjar/ska börja med IVF som vill följas åt och dela erfarenheter?

Berätta gärna när ni börjar och uppdatera om hur det går för er! Så kan vi vädra våra tankar :)

• Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?
  • Alex78
    89Madeleine skrev 2015-05-06 12:22:28 följande:
    Ja, om du blev överstimulerad förut så är det säkert därför :(

Men ring och kolla med dem iallafall :)

Håller mina tummar så hårt jag kan på att det lyckas detta försök!!
    Tack, vad snällt!

Jag har pratat med dem nu och de sa att det inte brukar få så stor effekt om man höjer på dag 6 , men att de även vägt in att jag tidigare blev överstimulerad.

Så det blir väl till att fortsätta med samma dos, vågar ju inte gå emot läkarens ordination...
  • 89Madeleine
    Alex78 skrev 2015-05-06 14:08:22 följande:
    Tack, vad snällt! smile1.gif

Jag har pratat med dem nu och de sa att det inte brukar få så stor effekt om man höjer på dag 6 , men att de även vägt in att jag tidigare blev överstimulerad.

Så det blir väl till att fortsätta med samma dos, vågar ju inte gå emot läkarens ordination...
    Nej, precis. Det är bara att göra som dem säger och hoppas att det blir bra.

Jag håller iallafall tummarna :)

Håll också tummarna att min jäkla ägglossning kommer imorgon eller på lördag :D

Den får absolut inte komma på fredag eller söndag för då har kliniken stängt ju när det är dags för återföring :(
  • Alex78
    Lantlollan skrev 2015-05-07 08:17:37 följande:

Tack tjejer och grattis i efterskott Alex78!

Tack!
  • Alex78
    89Madeleine skrev 2015-05-06 17:13:21 följande:

Den får absolut inte komma på fredag eller söndag för då har kliniken stängt ju när det är dags för återföring :(
    Absolut! Håller tummarna hårt!
  • Elfia
    89Madeleine skrev 2015-05-06 17:13:21 följande:

Hej Madeleine :) hur har det gått för dig med frysförsöket? :) Jag väntar på min mens som är sen...
  • 89Madeleine
    Elfia skrev 2015-05-08 13:03:09 följande:
    Hej Madeleine :) hur har det gått för dig med frysförsöket? :) Jag väntar på min mens som är sen...
    Hej! :)

Jag fick ju mensen :(

Så nu väntar jag på ägglossning.

Jag hoppas att den kommer imorgon. Gör den inte det så får vi vänta en månad till FET.

Vad jobbigt att vänta när man bara vill börja på en gång! :(

Kram
  • Filli89
    89Madeleine skrev 2015-05-08 16:28:54 följande:
    Hej! :)

Jag fick ju mensen :(

Så nu väntar jag på ägglossning.

Jag hoppas att den kommer imorgon. Gör den inte det så får vi vänta en månad till FET.

Vad jobbigt att vänta när man bara vill börja på en gång! :(

Kram
    Nemen Madeleine och elfia är det här ni håller hus hahaha den andra tråden blev så tyst letar efter några o dela tankar med, ska ta blod prov imorn för att se om hormonerna är nere, är så orolig.. hur går det för er? Föresten är denna huvudvärk normal?
  • Alex78
    89Madeleine skrev 2015-05-09 11:45:19 följande:

Ingen ägglossning idag heller...

Så nu är det bara att vänta en månad till...

Äsch vad tråkigt Madeleine! Det känns verkligen jobbigt när man måste hålla på och skjuta upp hela tiden. Tidigare i våras var jag tvungen att avvakta under 2 cykler bara för att jag hade en gulkroppscysta som vägrade försvinna. Så jag vet hur det känns.
Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?