• panisette

IVF 2015 ska vi följas?

Jag och min sambo påbörjat behandling med IVF nu på Huddinge sjukhus efter att ha försökt bli med barn i snart tre år. 
    Jag ska köra korta versionen, tog första sprutan Gonal F nu ikväll och är supernervös över ALLT! :) Biverkningar och hur det ska gå!

Vore kul om det är några andra som också börjar/ska börja med IVF som vill följas åt och dela erfarenheter?

Berätta gärna när ni börjar och uppdatera om hur det går för er! Så kan vi vädra våra tankar :)

• Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?
  • 89Madeleine
    Alex78 skrev 2015-05-04 13:51:31 följande:
    Håller tummarna för att du får ÄL på lördag!

Det låter ju jättedumt att Huddinge har stängt röda dagar, förstår verkligen din frustration!

Jag går på Sophiahemmet, de har öppet även på helger, men då betalar jag privat..
    Jätte jobbigt :/

Tack! Jag håller också tummarna ?
  • Lantlollan

Hej på er,

Har varit borta från FL några månader. Vårt första IVF/ICSI-försök misslyckades, men vi lyckades få två 5-dagars blastisar till frysen. Den 27/4 fick vi tillbaks en sådan och igår plussade vi. Vågar dock inte ta ut segern i förskott (erfarenhet av mf) - det är långt till mål. Vågar knappt ens glädjas lite grand, även om jag försöker. Men nu håller vi tummarna så hårt vi kan för att detta ska lyckas.

Hjärta

• Lantlollan
    iaeh skrev 2015-05-04 14:07:46 följande:

Hejsan! Är ny här, skaffade konto nyss för att hitta människor som genomgår samma sak som mig, IVF. Känns bra att inte vara ensam :) Ska göra vårat första äggplock på fredag, har gjort korta versionen på hormonbehandlingen.Jag är jättenervös för att det ska göra enormt ont, har läst skräckexempel på flera bloggar. Hur gick det på erat äggplock? Hur länge får man vänta innan man tar gravtest? Är ni många som fått sena missfall vid IVF?

För mig gick det helt okej. Jag var dock tydlig med att det kändes jobbigt och att jag ville få så mycket smärtlindring och droger som möjligt. Spela inte tuff om du inte är det, är mitt råd. Olika kliniker har olika testdagar. Min klinik har förhållandevis sen testdag (motsvarande ÄL+18/19), men det finns de som har tidigare än så. Stort lycka till.
  • Saturnus
    Lantlollan skrev 2015-05-05 18:49:13 följande:

Hej på er,

Har varit borta från FL några månader. Vårt första IVF/ICSI-försök misslyckades, men vi lyckades få två 5-dagars blastisar till frysen. Den 27/4 fick vi tillbaks en sådan och igår plussade vi. Vågar dock inte ta ut segern i förskott (erfarenhet av mf) - det är långt till mål. Vågar knappt ens glädjas lite grand, även om jag försöker. Men nu håller vi tummarna så hårt vi kan för att detta ska lyckas.

Hjärta

Stort grattis! Njut & jag håller tummarna såklart!
  • iaeh
    Lantlollan skrev 2015-05-05 18:51:44 följande:

För mig gick det helt okej. Jag var dock tydlig med att det kändes jobbigt och att jag ville få så mycket smärtlindring och droger som möjligt. Spela inte tuff om du inte är det, är mitt råd. Olika kliniker har olika testdagar. Min klinik har förhållandevis sen testdag (motsvarande ÄL+18/19), men det finns de som har tidigare än så. Stort lycka till.

Jag ska vara tydlig med att jag vill ha mycket bedövning. är öm och svullen, har äggplock på torsdag och min läkare i Västerås var orolig för överstimulering. Så mycket som skrämmer mig nu. Såg att du plussat, stort grattis :)
  • Alex78
    Lantlollan skrev 2015-05-05 18:49:13 följande:

Hej på er,

Hjärta

Grattis! Vad roligt ! Förstår dina känslor , man tar verkligen inget för givet när man genomgått en sådan här ivf-karusell..,

Håller tummarna för att det ska gå bra!
  • Alex78
    89Madeleine skrev 2015-05-04 14:07:57 följande:
    Jätte jobbigt :/

Tack! Jag håller också tummarna ?
    Tack!

Var på VUL idag (dag 6) och blev lite besviken. De såg bara 4 större äggblåsor , men eventuellt kommer några små växa till sig. Jag går på normaldosen (150 gonal F) så förhoppningsvis behöver jag inte oroa mig för att mina ägg håller på och ta slut. Men jag är 37 (fyller idag) och man kan ju inte låta bli att tänka att det var dumt att vänta så länge... Jobbig känslomässig berg-och dalbana det här..
  • 89Madeleine
    Alex78 skrev 2015-05-06 10:11:44 följande:
    Tack!

Var på VUL idag (dag 6) och blev lite besviken. De såg bara 4 större äggblåsor , men eventuellt kommer några små växa till sig. Jag går på normaldosen (150 gonal F) så förhoppningsvis behöver jag inte oroa mig för att mina ägg håller på och ta slut. Men jag är 37 (fyller idag) och man kan ju inte låta bli att tänka att det var dumt att vänta så länge... Jobbig känslomässig berg-och dalbana det här..
    Kan dem inte höja dosen lite då? :(

Ja jag förstår att det blir mer stressande ju äldre man blir :(

Grattis på födelsedagen! :)

Kram
  • Alex78
    89Madeleine skrev 2015-05-06 10:30:51 följande:
    Kan dem inte höja dosen lite då? :(

Ja jag förstår att det blir mer stressande ju äldre man blir :(

Grattis på födelsedagen! :)

Kram
    Tack så jättemycket!

Nej, av någon anledning ville läkaren inte höja dosen. Jag borde kanske frågat varför men litade på att hon vet vad hon gör. Det kanske beror på att jag tidigare blivit ordentligt överstimulerad på samma dos.

Funderar på om jag borde ringa kliniken för en eventuell dosökning ändå . Hoppas väldigt mkt på det här försöket som jag misstänker blir det sista innan sommaren.
  • 89Madeleine
    Alex78 skrev 2015-05-06 11:47:51 följande:
    Tack så jättemycket!

Nej, av någon anledning ville läkaren inte höja dosen. Jag borde kanske frågat varför men litade på att hon vet vad hon gör. Det kanske beror på att jag tidigare blivit ordentligt överstimulerad på samma dos.

Funderar på om jag borde ringa kliniken för en eventuell dosökning ändå . Hoppas väldigt mkt på det här försöket som jag misstänker blir det sista innan sommaren.
    Ja, om du blev överstimulerad förut så är det säkert därför :(

Men ring och kolla med dem iallafall :)

Håller mina tummar så hårt jag kan på att det lyckas detta försök!!
Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?