• panisette

IVF 2015 ska vi följas?

Jag och min sambo påbörjat behandling med IVF nu på Huddinge sjukhus efter att ha försökt bli med barn i snart tre år. 
    Jag ska köra korta versionen, tog första sprutan Gonal F nu ikväll och är supernervös över ALLT! :) Biverkningar och hur det ska gå!

Vore kul om det är några andra som också börjar/ska börja med IVF som vill följas åt och dela erfarenheter?

Berätta gärna när ni börjar och uppdatera om hur det går för er! Så kan vi vädra våra tankar :)

• Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?
  • Saturnus
    Blåblomman skrev 2015-04-16 20:32:59 följande:

Låter lovande mammelie! Håller tummarna.

Ikväll börjar jag att spraya med synarela. Efter nästa blödning blir det dags för sprutorna. Känns skönt att ha kommit igång.

Spännande! Jag är nyfiken på långa protokollet. Har du testat det förut? Hur kommer det sig att du kör det? Får man fråga om din ålder? Jag är nämligen 40 och fått rek långa prot men lite orolig för nedregleringen.
  • Blåblomman
    Saturnus skrev 2015-04-16 22:16:22 följande:

Spännande! Jag är nyfiken på långa protokollet. Har du testat det förut? Hur kommer det sig att du kör det? Får man fråga om din ålder? Jag är nämligen 40 och fått rek långa prot men lite orolig för nedregleringen.

Nej detta är första ivf försöket så har inte sprayat förut. Får det dels för min endometrios, att den ska lägga sig lite samtidigt som jag tydligen var på dag 21 igår och det är då man kan börja spraya utan att det egentligen blir ett längre protokoll. Kommer troligtvis få en blödning runt den dag jag ska ändå och så börjar jag med sprutorna efter det.

Jag är 37 år. Hoppas att jag inte ska få så många biverkningar.
  • Alex78
    mammelie skrev 2015-04-17 04:37:22 följande:

...och nu kom mensen... :'(

Usch vad tråkigt! Fast det kanske bara är en graviditets blödning. Jag förstår precis hur det känns, har precis gjort ett misslyckat ivf försök. ????
  • 89Madeleine

Nu är jag bara på ruvardag två med min tvådagars frostie, men fått flytningar (äckelinfo)... Och i morse fick jag världens molvärk. Känns som att det är kört redan... Dum känsla.

Och ett tips till alla här inne. Googla INTE!

Man blir bara ännu mer nojig då! Suck.

• panisette

Jag har gjort mitt andra IVF- försök precis- Det första misslyckades, inga ägg till frysen. Andra vändan; ett ägg återfört, inga till frysen.. och idag var min testdag och det var POSITIVT!!! Helt obegripligt, efter tre års försök utan någon framgång alls, nu är jag gravid. Jag sprang och köpte ett clearblue digital på vägen hem och det visade gravid 2-3 veckor. Hoppas hoppas hoppas den lille vill stanna där inne..!!!

• Blåblomman
    panisette skrev 2015-04-17 20:31:10 följande:

Jag har gjort mitt andra IVF- försök precis- Det första misslyckades, inga ägg till frysen. Andra vändan; ett ägg återfört, inga till frysen.. och idag var min testdag och det var POSITIVT!!! Helt obegripligt, efter tre års försök utan någon framgång alls, nu är jag gravid. Jag sprang och köpte ett clearblue digital på vägen hem och det visade gravid 2-3 veckor. Hoppas hoppas hoppas den lille vill stanna där inne..!!!

Men åhh det är ju fantastiska nyheter! Vad roligt och stort stort grattis!!
  • PD1984

Grattis :)
  • soni

Men GRATTIS!!! Helt fantastiskt :D
  • Saturnus

Stort grattis! Håller tummarna. Njut!
Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?