• pannkakan87

Östgötar som planerar barn 2016

Nu tar jag tjuren vid hornen och göra en egen tråd för oss från Östergötland som vill följas åt till pluset under 2016. Även ni som börjar försöka 2015 är självklart välkomna. Glad 

Ni får jättegärna presentera er lite, berätta hur många barn ni ev. har sedan tidigare, när ni tänkt försöka börja planera, varför ni väntar, jobb/studier osv.

Hoppas att vi kan följas åt när alla plusar och att det kanske även kan leda till någon träff sen i framtiden med alla bebisar! TystPlus

Välkomna!!

• Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016
  • Desideri

Oj vad lugnt det varit i tråden. Hos oss går det bra, jag väntar svar från olika jobb men får aldrig nått. Hoppades på att få nått innan vi skulle börja försöka men tror inte det blir så. Så himla typiskt.

Det var tänkt att vi skulle börja i maj men jag tror vi kommer börja i april lite halvhjärtat för att min äl i maj är så sent. :P

Hur går det för er andra?

• Joozzaan

Jag fick min mens idag! Blev rätt glad faktiskt med tanke på att det bara har gått längre och längre tid varje månad så trodde jag att det skulle ta tills dag 44 om det skulle följa mönstret (blev 29 nu). Har antagligen inte ens haft äl eftersom jag varit så ojämn och cykeln har varit så lång men nu går det ju åt rätt håll och kroppen kanske äntligen börjar bli normal efter alla år med piller :) hoppas april blir vår månad så det blir en januari bebis!

• skatergirl81
    Nrk79 skrev 2015-03-17 17:50:38 följande:

Hej!

Vi ska på läkarbesöket den 1/4 så då får vi veta vad analysen av moderkakan sa, men ev så får vi annars ta att inte få svar på varför det hände. Näe det är en fruktansvärd grej att gå igenom men man kan ju inget att göra än att acceptera. Får hoppas att vi får glädjen att vänta på en ny bebbe snart. :)

Ja det hoppas jag! Lycka till!
  • SoSS15

Hej tjejer! Jag bor i Motala med min sambo/fästman och vår dotter på 6,5 månad. Lever livet på osa moln och har aldrig varit så lycklig när det kommer till familjelivet. Men! Här börjar man ju längta efter nummer två, vilket sambon tyvärr inte riktigt är med på ännu, men jag tänkte försöka övertala honom till slutet av året eller nästa sommar. Dottern hinner ju nästan bli 2 år innan nästa skulle komma i sådana fall. :)

Men sen måste jag tyvärr även tänka på mina studier. Mitt första val är att plugga på distans, och då skulle det ju inte vara några hinder att få en till. Men sen kan jag ju även bli tvungen att plugga på plats och då blir det ju krångligare!
    *hoppas hoppas hoppas!*

• pannkakan87
    SoSS15 skrev 2015-04-01 15:29:44 följande:

Hej tjejer! Jag bor i Motala med min sambo/fästman och vår dotter på 6,5 månad. Lever livet på osa moln och har aldrig varit så lycklig när det kommer till familjelivet. Men! Här börjar man ju längta efter nummer två, vilket sambon tyvärr inte riktigt är med på ännu, men jag tänkte försöka övertala honom till slutet av året eller nästa sommar. Dottern hinner ju nästan bli 2 år innan nästa skulle komma i sådana fall. :)

Men sen måste jag tyvärr även tänka på mina studier. Mitt första val är att plugga på distans, och då skulle det ju inte vara några hinder att få en till. Men sen kan jag ju även bli tvungen att plugga på plats och då blir det ju krångligare!
    *hoppas hoppas hoppas!*

Vad kul! :) Vad vill du läsa till?
  • SoSS15
    pannkakan87 skrev 2015-04-01 18:44:15 följande:
    Vad kul! :) Vad vill du läsa till?
    Har sökt distans, vårdadministratör :) två årig utbildning, eventuellt tre om man vill läsa högre examen... :) hoppas verkligen jag kommer in!
  • pannkakan87
    SoSS15 skrev 2015-04-01 21:26:02 följande:
    Har sökt distans, vårdadministratör :) två årig utbildning, eventuellt tre om man vill läsa högre examen... :) hoppas verkligen jag kommer in!
    Härligt! Håller tummarna!
    Jag går o väntar på min examen i årsskiftet. sen blir det bebis. SOM jag längtat!!
  • Desideri
    SoSS15 skrev 2015-04-01 21:26:02 följande:
    Spännande, jag läste lite om den utbildningen för ett tag sen. Tyckte den lät väldigt intressant. :)
  • Nrk79

Hej på er!
    Nu har vi fått klartecken att köra. Jag var på läkarbesök i onsdags och fick ett samtal från läkaren igår. Enigt modekaksanalysen från min förra graviditet var det en infektion som startade att vattnet gick för tidigt och att min bebbe dog i v. 22. Man såg också små blodklumpar. Så inför nästa graviditet ska ja skrivas in i vecka 7-8 redan, bli regelbundet kollad mot infektion i kroppen samt gå på blodförtunnande medicin. Har också lämnat en massa blodrör för att de ska testa olika sjukdomar, men de får jag svar på nästa vecka. Känns bra att det kollat upp allt! Så nu är jag och sambon med och jobbar på att bli gravida.

Lycka till ni andra och glad påsk!

• SoSS15
    Desideri skrev 2015-04-01 21:55:56 följande:
    Spännande, jag läste lite om den utbildningen för ett tag sen. Tyckte den lät väldigt intressant. :)
    Ja, den verkar bra. :) det är väl inte drömyrket, men har ingen aning om vad jag vill jobba med, så det får duga sålänge ;)
Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016