• pannkakan87

Östgötar som planerar barn 2016

Nu tar jag tjuren vid hornen och göra en egen tråd för oss från Östergötland som vill följas åt till pluset under 2016. Även ni som börjar försöka 2015 är självklart välkomna. Glad 

Ni får jättegärna presentera er lite, berätta hur många barn ni ev. har sedan tidigare, när ni tänkt försöka börja planera, varför ni väntar, jobb/studier osv.

Hoppas att vi kan följas åt när alla plusar och att det kanske även kan leda till någon träff sen i framtiden med alla bebisar! TystPlus

Välkomna!!

• Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016
  • skatergirl81
    SoSS15 skrev 2015-04-07 09:52:51 följande:

Va inte rädd för att föda barn. :) Det gör ont men det är en "bra" smärta och det är helt otroligt vad kroppen klarar av. Det är så coolt!

Jag känner inte rädsla för smärtan utan för att jag inte har kontroll. Jag har stort kontrollbehov. Och rädd att något ska gå fel...bebis fastnar och får syrebrist. Eller liknande. Så det är lite delat hur jag känner mig....inte bara glädje..men hoppas att mvc kan hjälpa med detta sen när jag är gravid.
  • skatergirl81
    SoSS15 skrev 2015-04-07 09:59:45 följande:

Jag och min sambo hade bara varit tillsammans i några månader när jag plussade. Oplanerat. Men vi är fortfarande tillsammans, lyckliga och dottern är snart 7 månader. Pratar om bröllop, hus och barn nr 2. :)

Ja finns väl inget rätt eller fel. Är ju ingen förutsättning att det ska funka bättre bara för att man varit ett par i många år.
  • skatergirl81
    Desideri skrev 2015-04-07 22:40:09 följande:

Ja precis, sökt flera tjänster men inget svar ännu så ikväll ska jag skicka iväg lite mail för att se hur det går i antagningsprocessen. Hade helst viljat ringa men denna veckan och nästa har jag blivit inringd som vikarie så har inte möjlighet. Skönt med lite jobb iallafall! :)

Tack! Vilka beställde du? Jag har apotekets kvinna. Försöker komma ihåg att ta en om dagen men det är svårt när man inte har någon rutin alls på de. :)

Aco kvinna gravid köpte jag. Vill ju inte att någon ska se att jag äter dessa innan jag är gravid så jag häller nog över dem i en annan burk.. så kan jag ha dem framme ...lättare att minnas då.

Jag tar dvitamin redan så borde komma ihåg att ta dem samtidigt.

Hur tänker ni kring alkohol, jag dricker sällan men svårt att neka till ett glas vin jämt utan att ha någon god anledning. Eller räcker det att man slutar helt när man väl vet att man är gravid?
  • SoSS15

Pratade igenom hela min bebislängtan med sambon härom dagen och han var till min förvåning inte alls så negativt inställd till täta barn längre. Till min stora lycka gav han mig några punkter som vi ska "checka av", och sen kan han tänka sig att börja försöka! Så kanske framåt slutet av året! :D

• skatergirl81
    SoSS15 skrev 2015-04-08 13:46:23 följande:

Pratade igenom hela min bebislängtan med sambon härom dagen och han var till min förvåning inte alls så negativt inställd till täta barn längre. Till min stora lycka gav han mig några punkter som vi ska "checka av", och sen kan han tänka sig att börja försöka! Så kanske framåt slutet av året! :D

Grattis vad härligt! Då kanske vi är gravida ganska samtidigt om det tar tid för mig och går snabbt för dig
  • pannkakan87
    SoSS15 skrev 2015-04-08 13:46:23 följande:

Här blir det i början av nästa år ^^
  • pannkakan87
    skatergirl81 skrev 2015-04-08 12:40:48 följande:
    Jag har heller aldrig velat gifta mig eller förlova mig förrän jag träffade min karl. Han är verkligen underbar på alla sätt! Vi är mycket lyckliga och säkra på att vi vill tillbringa livet tillsammans. Det växte liksom fram med tiden.

Vi flyttade ihop väldigt snabbt så har bott ihop sedan sommaren 2013. Men känns som att vi känner varandra utan och innan.

Framförallt så vet jag att han kommer bli en fantastisk pappa till vårt barn och att vi kommer hjälpas åt med allt!
    Hihi ja och min kille flyttade ihop 10 månader efter att vi träffats så här gick det också undan. Nu har varit tillsammans i tre år men jag skulle ha kunnat skaffa bebis redan för två år sen. Man vet när man träffat rätt precis som du skriver. :)
    Härlig känsla!

Hur mycket har ni tänkt lägga på bröllopet och resan?
  • Desideri
    skatergirl81 skrev 2015-04-08 12:57:33 följande:
    Aco kvinna gravid köpte jag. Vill ju inte att någon ska se att jag äter dessa innan jag är gravid så jag häller nog över dem i en annan burk.. så kan jag ha dem framme ...lättare att minnas då.

Jag tar dvitamin redan så borde komma ihåg att ta dem samtidigt.

Hur tänker ni kring alkohol, jag dricker sällan men svårt att neka till ett glas vin jämt utan att ha någon god anledning. Eller räcker det att man slutar helt när man väl vet att man är gravid?

Smart att hälla över in en annan burk. Det ska jag tänka på sen när denna burk jag äter nu är slut. Efter denna så börjar jag med gravid vitaminer också. 

Jag dricker något glas ibland, har blivit nått glas till middagen nu vid påsk tex. Vi dricker väldigt sällan och nu framöver så kommer jag nog inte dricka något mer alls. Kanske något glas om mensen kommit och det inte tar sig :P  haha

Med dottern så slutade jag när jag visste att jag var gravid, två veckor innan pluset var jag ute med vänner och drack en del, det var sista innan jag visste att jag var gravid. 

• skatergirl81
    pannkakan87 skrev 2015-04-08 20:43:28 följande:

Hihi ja och min kille flyttade ihop 10 månader efter att vi träffats så här gick det också undan. Nu har varit tillsammans i tre år men jag skulle ha kunnat skaffa bebis redan för två år sen. Man vet när man träffat rätt precis som du skriver. :)

Härlig känsla!

Hur mycket har ni tänkt lägga på bröllopet och resan?

Vi har ingen budget än..jag har inte räknat på det . Jag vill inte lägga mer än tusen kronor på klänningen typ. Fotograf kostar ju en del...har tänkt att göra smink och brudbuketten själv. Ringen behöver inte bli så dyr då jag vill ha en slät guldring som vigselring. Längre än så har jag inte planerat.
  • skatergirl81
    Desideri skrev 2015-04-09 15:41:51 följande:

Smart att hälla över in en annan burk. Det ska jag tänka på sen när denna burk jag äter nu är slut. Efter denna så börjar jag med gravid vitaminer också. 

Jag dricker något glas ibland, har blivit nått glas till middagen nu vid påsk tex. Vi dricker väldigt sällan och nu framöver så kommer jag nog inte dricka något mer alls. Kanske något glas om mensen kommit och det inte tar sig :P  haha

Med dottern så slutade jag när jag visste att jag var gravid, två veckor innan pluset var jag ute med vänner och drack en del, det var sista innan jag visste att jag var gravid. 

Då gör du som jag har tänkt. Jag dricker aldrig mer än två glas vin och tror inte att det är nån fara om man inte dricker nåt efter plusset.
Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016