• pannkakan87

Östgötar som planerar barn 2016

Nu tar jag tjuren vid hornen och göra en egen tråd för oss från Östergötland som vill följas åt till pluset under 2016. Även ni som börjar försöka 2015 är självklart välkomna. Glad 

Ni får jättegärna presentera er lite, berätta hur många barn ni ev. har sedan tidigare, när ni tänkt försöka börja planera, varför ni väntar, jobb/studier osv.

Hoppas att vi kan följas åt när alla plusar och att det kanske även kan leda till någon träff sen i framtiden med alla bebisar! TystPlus

Välkomna!!

• Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016
  • Nrk79

1 maj... Då kan jag veta om vi blivit gravida denna månad. :) Jag hade trott att vi skulle behöva vänta 2-3 månader pga en resa men nu blev den inställd (fick veta idag) och inget hindrar nu att vi försöker. Om vi lyckas på första försöket så vet vi den 1 maj, annars är det bara att fortsätta. Förra gången tog det 4 månader för oss. Jag känner mig så lättad och glad att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Måste bara försöka tänka att det är lugnt även om det inte bli plus direkt (trots att det alltid är med lite bitterhet man får mensen). Nu hoppas jag bara att sambon är lika på! Håll tummarna! :)

• Javli

Vad dagarna rullar på. Vi går och väntar på det ska bli maj månad!

• Nrk79
    Javli skrev 2015-04-21 13:16:54 följande:

Vad dagarna rullar på. Vi går och väntar på det ska bli maj månad!

Lycka till Javli! :)
  • Joozzaan

Idag har jag en sådan där dag när allt bara känns hopplöst. Känns fel att klaga då jag vet att det finns dom som försökt betydligt längre men är inne på vår femte månad nu och det känns som att alla runt omkring blir gravida hur lätt som helst.

Det är lite mindre än en vecka kvar till BM och känns inte direkt som det blev något denna gång heller vilket innebär att vi nästa månad ger oss på försök nr 6... ett halvt år har alltså gått och nada. Tror faktiskt inte ens jag har äl och det bekymrar mig lite, känns som att alla år med p-piller har förstört kroppen och därmed alla chanser jag haft att få en liten bebis :( längtar så otroligt mycket...

• pannkakan87
    Joozzaan skrev 2015-04-22 03:40:30 följande:

Idag har jag en sådan där dag när allt bara känns hopplöst. Känns fel att klaga då jag vet att det finns dom som försökt betydligt längre men är inne på vår femte månad nu och det känns som att alla runt omkring blir gravida hur lätt som helst.

Det är lite mindre än en vecka kvar till BM och känns inte direkt som det blev något denna gång heller vilket innebär att vi nästa månad ger oss på försök nr 6... ett halvt år har alltså gått och nada. Tror faktiskt inte ens jag har äl och det bekymrar mig lite, känns som att alla år med p-piller har förstört kroppen och därmed alla chanser jag haft att få en liten bebis :( längtar så otroligt mycket...

Skaffa en app som har koll på din mens och så mäter du med ägglossningsstickor runt tiden då du enligt appen ska ha ägglossning. Då får du lite mer koll och kan lugna dig lite. :) Kram!
  • Joozzaan
    pannkakan87 skrev 2015-04-22 09:12:28 följande:

Skaffa en app som har koll på din mens och så mäter du med ägglossningsstickor runt tiden då du enligt appen ska ha ägglossning. Då får du lite mer koll och kan lugna dig lite. :) Kram!

Redan provat men får inget jättestarkt utslag och hade så långa cyklar att det blev så dyrt. Har tempat nu men antingen gör jag fel eller så har jag inte äl för någon stegring får jag inte.
  • MalinA87

Jag tror inte du ska oroa dig över att p-piller ska ha "förstört" några chanser. Själv hade jag tagit p-sprutor i 10 års tid och lyckades ändå bli gravid men det tog sin lilla tid. Har du regelbunden mens?

• Joozzaan
    MalinA87 skrev 2015-04-22 14:28:31 följande:

Jag tror inte du ska oroa dig över att p-piller ska ha "förstört" några chanser. Själv hade jag tagit p-sprutor i 10 års tid och lyckades ändå bli gravid men det tog sin lilla tid. Har du regelbunden mens?

Jag hade det ju lite knäppt där ett tag... det blev fyra dagar längre varje månad tills förra månaden när det plötsligt blev 29 dagar igen (var 40 innan) så hoppas att om det nu inte tar sig denna månad att det blir 29 nu med. Läste att man kanske inte hat äl Om man har så lång cykel. Så antar att den inte är regelbunden då?
  • skatergirl81
    Joozzaan skrev 2015-04-22 03:40:30 följande:

Förstår att det känns jobbigt men det är helt naturligt även om man inte ätit p-piller att det tar fler försök än så. Men håller med om att du borde kolla så du har ägglossning med stickor! Har du ätit p-piller så har du ju fler ägg "sparade" som faktiskt kan bli bebisar

Vi ska straxt ge oss på andra försöket nu jag och sambon.
  • MalinA87

Nej det är kanske så att den inte är regelbunden. Min mens kom inte över huvud taget först men jag fick äta ett par hormonkurer för att få ordning på detta. Man mår tyvärr inge vidare av dem men det var lätt värt det för att komma på banan igen. Har du haft någon kontakt med Kvinnokliniken?

Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016