• pannkakan87

Östgötar som planerar barn 2016

Nu tar jag tjuren vid hornen och göra en egen tråd för oss från Östergötland som vill följas åt till pluset under 2016. Även ni som börjar försöka 2015 är självklart välkomna. Glad 

Ni får jättegärna presentera er lite, berätta hur många barn ni ev. har sedan tidigare, när ni tänkt försöka börja planera, varför ni väntar, jobb/studier osv.

Hoppas att vi kan följas åt när alla plusar och att det kanske även kan leda till någon träff sen i framtiden med alla bebisar! TystPlus

Välkomna!!

• Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016
  • skatergirl81
    Joozzaan skrev 2015-03-15 23:01:55 följande:

jag körde stickor några dagar bara för att se om äl var nära men kände att det bara blev ett stressmomentet. Kan ju ha varit för jag var stressad i övrigt med. Men det är ju bra att veta när man har äl så man inte råkar missa den helt och måste vänta en hel månad igen. Blir så dyrt när man har så lång cykel bara känner jag eftersom jag har noll koll just nu... Undra på hur många dagar jag kommer sluta denna månad :P

Försöker du nu? :)

Nej inte än vi har nyss förlovat oss och ska gifta oss i början på nästa år. Efter det så kör vi igång. Så hinner vi spara lite mer pengar också!
  • skatergirl81
    pannkakan87 skrev 2015-03-16 08:05:30 följande:

Jag använder temp för att inte bli gravid nu - alltså staka ut när jag har ägglossning och inte ha sex då. När jag ska börja försöka komma jag göra tvärtom :)

Jag har väldigt dålig koll på äl, så blir något av ett chansande utan stickor. Men tänkte att man kan kolla några månader innan man sätter igång så man har ett hum....eller bara ligga väldigt ofta
  • Joozzaan
    pannkakan87 skrev 2015-03-16 08:05:30 följande:

Jag använder temp för att inte bli gravid nu - alltså staka ut när jag har ägglossning och inte ha sex då. När jag ska börja försöka komma jag göra tvärtom :)

Smart! Önskar jag hade gjort så innan så att kroppen hade hunnit ställa om sig från alla åt med p piller och bli regelbunden igen. Men ja ja.. gjort är gjort! Hur fungerar det att tempa om man tex skulle få feber? Är nyfiken :) tejpade tre dagar typ sen gav jag upp..
  • Joozzaan
    skatergirl81 skrev 2015-03-16 12:51:46 följande:

Nej inte än vi har nyss förlovat oss och ska gifta oss i början på nästa år. Efter det så kör vi igång. Så hinner vi spara lite mer pengar också!

Kul med bröllop :D alltid snart att spara så mycket man kan ju!
  • skatergirl81
    Joozzaan skrev 2015-03-16 16:54:51 följande:

Kul med bröllop :D alltid snart att spara så mycket man kan ju!

Läste i en tidning härom dagen att barn kostar minst 50 000 /år till dess att de flyttar hemifrån
  • pannkakan87
    Joozzaan skrev 2015-03-16 16:53:53 följande:
    Smart! Önskar jag hade gjort så innan så att kroppen hade hunnit ställa om sig från alla åt med p piller och bli regelbunden igen. Men ja ja.. gjort är gjort! Hur fungerar det att tempa om man tex skulle få feber? Är nyfiken :) tejpade tre dagar typ sen gav jag upp..
    När du har ägglossning så stiger tempen bara en halv grad ca. Och när du har feber så stiger den betydligt mer än så, så det är inte stvårt att se skillnad. :)
    Jag slutade med piller för ett år sen nu. Känns jättebra att min cykel blivit så regelbunden och att det funkar att bara tempa. Är lite rädd för att käka hormoner och kommer inte att göra det igen.
  • Joozzaan
    pannkakan87 skrev 2015-03-16 18:43:17 följande:

När du har ägglossning så stiger tempen bara en halv grad ca. Och när du har feber så stiger den betydligt mer än så, så det är inte stvårt att se skillnad. :)

Jag slutade med piller för ett år sen nu. Känns jättebra att min cykel blivit så regelbunden och att det funkar att bara tempa. Är lite rädd för att käka hormoner och kommer inte att göra det igen.

Men jag tänkte mer när man har feber och äl samtidigt, blir det inte svårt att räkna ut då? Kanske blir lättare när man är inne i det.

Ja hade ingen tanke på hur mycket hormonerna i p piller kunde förstöra saker... blir nog inte det igen för mig Heller!
  • pannkakan87
    Joozzaan skrev 2015-03-16 20:16:03 följande:
    Men jag tänkte mer när man har feber och äl samtidigt, blir det inte svårt att räkna ut då? Kanske blir lättare när man är inne i det.

Ja hade ingen tanke på hur mycket hormonerna i p piller kunde förstöra saker... blir nog inte det igen för mig Heller!
    Jag har en app som registrerar tempen varje dag sen kan den förutse när äl är. Dock har jag en extremt regelbunden cykel med exakt 30 dagar. Äl är samma dagar varje månad har jag märkt nu när jag håller lite koll själv. :) Kan verkligen rekommendera temp om man vill ha lite koll och lära sig sin egen cykel. :)) googla NaturalCycles !
  • Nrk79
    skatergirl81 skrev 2015-03-14 19:31:17 följande:
    Ja jag läste din profil, har de rett ut vad missfallen beror på? Kan inte tänka mig något värre, du måste vara så himla stark!! Men toppen att ni har en ny chans nu snart igen!
    Hej!

Vi ska på läkarbesöket den 1/4 så då får vi veta vad analysen av moderkakan sa, men ev så får vi annars ta att inte få svar på varför det hände. Näe det är en fruktansvärd grej att gå igenom men man kan ju inget att göra än att acceptera. Får hoppas att vi får glädjen att vänta på en ny bebbe snart. :)
  • Javli

Hej!
    Hur går det för er alla? Snart är det april, någon som planerar att börja snart.

Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016