• pannkakan87

Östgötar som planerar barn 2016

Nu tar jag tjuren vid hornen och göra en egen tråd för oss från Östergötland som vill följas åt till pluset under 2016. Även ni som börjar försöka 2015 är självklart välkomna. Glad 

Ni får jättegärna presentera er lite, berätta hur många barn ni ev. har sedan tidigare, när ni tänkt försöka börja planera, varför ni väntar, jobb/studier osv.

Hoppas att vi kan följas åt när alla plusar och att det kanske även kan leda till någon träff sen i framtiden med alla bebisar! TystPlus

Välkomna!!

• Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016
  • skatergirl81
    Nrk79 skrev 2015-04-03 08:26:59 följande:

Hej på er!

Nu har vi fått klartecken att köra. Jag var på läkarbesök i onsdags och fick ett samtal från läkaren igår. Enigt modekaksanalysen från min förra graviditet var det en infektion som startade att vattnet gick för tidigt och att min bebbe dog i v. 22. Man såg också små blodklumpar. Så inför nästa graviditet ska ja skrivas in i vecka 7-8 redan, bli regelbundet kollad mot infektion i kroppen samt gå på blodförtunnande medicin. Har också lämnat en massa blodrör för att de ska testa olika sjukdomar, men de får jag svar på nästa vecka. Känns bra att det kollat upp allt! Så nu är jag och sambon med och jobbar på att bli gravida.

Lycka till ni andra och glad påsk!

Vad skönt att ni fått ett besked och vet vad som gick fel! Lycka till med bebisförsöken!
  • skatergirl81

Jag och sambon var lite spontana idag bara och sa att nu kör vi...varför vänta...vi blir inte yngre liksom.

Så nu körde vi..utan att avbryta ????... bröllop är sedan tidigare flyttat till nu i sommar då det är en finare årstid att gifta sig. Mig gör det inget om jag skulle vara gravid på bröllopet. Sen vet man ju inte hur länge det tar att bli gravid. Det händer när det händer.

Känner mig bara så himla lycklig och förväntansfull nu!

• SoSS15
    skatergirl81 skrev 2015-04-04 22:30:25 följande:

Jag och sambon var lite spontana idag bara och sa att nu kör vi...varför vänta...vi blir inte yngre liksom.

Så nu körde vi..utan att avbryta ????... bröllop är sedan tidigare flyttat till nu i sommar då det är en finare årstid att gifta sig. Mig gör det inget om jag skulle vara gravid på bröllopet. Sen vet man ju inte hur länge det tar att bli gravid. Det händer när det händer.

Härligt! :) Är det första?
    Blir lite avis ;) Min käre sambo vill inte börja försöka ännu, men å andra sidan har jag en del att gå ner i vikt sedan förra graviditeten. Hoppas bara att han kommer in på min bana snart! :)
  • Javli

Härligt med liv i tråden och att några har börjat försöka. Jag hoppas vi kan börja i maj, lite beror på hur cyklen ser ut. Har legat på 30-36 dagar senaste gångerna.

• skatergirl81
    SoSS15 skrev 2015-04-05 13:00:24 följande:

Härligt! :) Är det första?

Blir lite avis ;) Min käre sambo vill inte börja försöka ännu, men å andra sidan har jag en del att gå ner i vikt sedan förra graviditeten. Hoppas bara att han kommer in på min bana snart! :)

Ja det är första! Vi har umgåtts med våra vänner som har tre barn och vi blev så sugna och sambon tyckte att vi inte skulle vänta mer. Vi har alla förutsättningar att skaffa barn..stor lägenhet och bra jobb båda två! Han ville inte ha barn förut så detta är verkligen stort.

Varför vill din karl vänta?
  • skatergirl81
    Joozzaan skrev 2015-03-29 19:51:55 följande:

Jag fick min mens idag! Blev rätt glad faktiskt med tanke på att det bara har gått längre och längre tid varje månad så trodde jag att det skulle ta tills dag 44 om det skulle följa mönstret (blev 29 nu). Har antagligen inte ens haft äl eftersom jag varit så ojämn och cykeln har varit så lång men nu går det ju åt rätt håll och kroppen kanske äntligen börjar bli normal efter alla år med piller :) hoppas april blir vår månad så det blir en januari bebis!

Jag tänkte att jag inte ska kolla ägglossning eller tänks på att tajma in det. Det får komma när det kommer. Jag vill inte att det ska bli hets att bli gravid och verkstad av det hela. Jag har dock inte gått på p-piller så min kropp är inte påverkad av hormoner.

Tänker du att det är bra att få bebis i början på året?
  • Joozzaan
    skatergirl81 skrev 2015-04-05 16:57:00 följande:

Jag tänkte att jag inte ska kolla ägglossning eller tänks på att tajma in det. Det får komma när det kommer. Jag vill inte att det ska bli hets att bli gravid och verkstad av det hela. Jag har dock inte gått på p-piller så min kropp är inte påverkad av hormoner.

Tänker du att det är bra att få bebis i början på året?

Jag bryr mig inte vilken månad jag får barn i, jag vill bara få ett barn så det är därför jag hoppas det tar sig nu så vi får vårt efterlängtade barn och slipper vänta mer :) sen kan jag ju erkänna att som någon som fyller på den senare delen av året så skulle jag gärna fylla i januari eller i någon av dom andra månaderna i början av året ;)

Kul att ni ska börja försöka :) jag har inte Heller direkt brytt mig om att träffa rätt men nu ska jag tempa för att se så jag verkligen har äl eftersom det gått så himla lång tid mellan varje mens och då kan man ju lika gärna köra på lite extra dom dagarna man märker att det kan va på G :)
  • SoSS15
    skatergirl81 skrev 2015-04-05 16:52:49 följande:
    Ja det är första! Vi har umgåtts med våra vänner som har tre barn och vi blev så sugna och sambon tyckte att vi inte skulle vänta mer. Vi har alla förutsättningar att skaffa barn..stor lägenhet och bra jobb båda två! Han ville inte ha barn förut så detta är verkligen stort.

Ja, dels så bor vi i en tvåa, så åtminstone ett rum till skulle ju vara bra att ha. Vi söker större för fullt men har inte hittat någonting ännu. Sen har jag ingen utbildning eller något jobb, vilket ger mig lägsta möjliga föräldrapenning. Fördelen med andra barnet är ju att man redan har det mesta som behövs. Men så ska jag ju förhoppningsvis plugga på distans och kommer ha csn, det ger ju högre inkomst. Sen tycker han att det har varit jobbigt med dottern, men vi bodde en månad på sjukhus pga att hon behövde opereras osv, så det var en tuff start.
  • Desideri
    skatergirl81 skrev 2015-04-04 22:30:25 följande:

Vad spännande! :)

Vi ska snart med börja, fick mens i fredags och ägglossning borde bli om 2 ½ vecka typ. Vi tjuvstartar en månad tidigare än tänkt. :)

• pannkakan87
    skatergirl81 skrev 2015-04-05 16:52:49 följande:

Gud alltså så grattis. Låter konstigt men jag är glad för er skull! :)
Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016