• pannkakan87

Östgötar som planerar barn 2016

Nu tar jag tjuren vid hornen och göra en egen tråd för oss från Östergötland som vill följas åt till pluset under 2016. Även ni som börjar försöka 2015 är självklart välkomna. Glad 

Ni får jättegärna presentera er lite, berätta hur många barn ni ev. har sedan tidigare, när ni tänkt försöka börja planera, varför ni väntar, jobb/studier osv.

Hoppas att vi kan följas åt när alla plusar och att det kanske även kan leda till någon träff sen i framtiden med alla bebisar! TystPlus

Välkomna!!

• Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016
  • Javli

Min cykel är också väldigt oregelbunden, tar det sig inte på några månader kommer jag nog köpa tester att kolla ägglossningen med. Men nu ligger de mellan 30-36 dagar mina cykler..

• activa

(Försökte citera ditt inlägg maror men lyckades inte via mobilen)

Nu börjar jag starkt fundera på att köpa äl-test. Min menscykel är i genomsnitt på 24 dagar och enligt min app så har jag en lutealfas på bara typ 9 dagar vilket kan försvåra chanserna att bli gravid tydligen ???? Har läst att den ska vara på typ 14 dagar?!

Usch vad jag blev nojig nu ????????

Men jag håller med dig, känns ju inte kul att ha sex bara för att man "måste". Båda ska ju vilja lixom...

• Nrk79

Vid min förra graviditet så kände jag strax efter äl att något sattes igång i kroppen och det var som någon blandning av mensvärk och stickningar i livmodern. Nu har detta hänt igen och isf är det otroligt lyckosamt då det är vårt första försök efter alla tråkigheter. Nästa mens är beräknad till nästa lördag så det är bara att vänta och se... Fler än jag som känner de där sticken när en graviditet sätter igång i kroppen?

• Joozzaan
    Nrk79 skrev 2015-04-29 06:29:20 följande:

Vid min förra graviditet så kände jag strax efter äl att något sattes igång i kroppen och det var som någon blandning av mensvärk och stickningar i livmodern. Nu har detta hänt igen och isf är det otroligt lyckosamt då det är vårt första försök efter alla tråkigheter. Nästa mens är beräknad till nästa lördag så det är bara att vänta och se... Fler än jag som känner de där sticken när en graviditet sätter igång i kroppen?

Jag har aldrig varit gravid förr men känner så väl igen mig i det du skriver just nu! Är på BIM +2 idag!
  • skatergirl81
    Nrk79 skrev 2015-04-29 06:29:20 följande:

Vad spännande! ! Hoppas hoppas ni lyckas!

Jag har äl nu i veckan så nu gäller det att ligga i

Du får berätta hur det går!!
  • Nrk79
    Joozzaan skrev 2015-04-29 18:29:43 följande:
    Jag har aldrig varit gravid förr men känner så väl igen mig i det du skriver just nu! Är på BIM +2 idag!
    Vad roligt joozzaan! När ska du testa? Håller tummarna.
  • activa
    activa skrev 2015-04-28 18:46:19 följande:

(Försökte citera ditt inlägg maror men lyckades inte via mobilen)

Nu börjar jag starkt fundera på att köpa äl-test. Min menscykel är i genomsnitt på 24 dagar och enligt min app så har jag en lutealfas på bara typ 9 dagar vilket kan försvåra chanserna att bli gravid tydligen ???? Har läst att den ska vara på typ 14 dagar?!

Usch vad jag blev nojig nu ????????

Men jag håller med dig, känns ju inte kul att ha sex bara för att man "måste". Båda ska ju vilja lixom...

Oj var inte meningen att det skulle bli massor med frågetecken, jäkla mobil :P

Men nu har jag iaf gjort äl-test och idag visade det positivt (ca fem dagar efter mens). Så troligtvis har jag inte en kort lutealfas vilket känns som en väldig lättnad! Så i helgen blir det att ligga i ;)
  • Joozzaan
    Nrk79 skrev 2015-05-01 11:43:49 följande:

Vad roligt joozzaan! När ska du testa? Håller tummarna.

Nej väntar lite till för i feb fock jag mens på dag 40 så vi tar tills jag passerat det. Har ju i ga direkta symptom så hoppas inte för myckt :/
  • Javli

Nu har vi med börjat försöka. Har inte äl förrän i mitten av maj men skönt att vara igång.

• Desideri

Så spännande! Jag väntar in min mens som borde komma imorgon eller måndag sen kör vi också igång. Så pirrigt! :)

Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016