pannkakan87 skrev 2015-02-24 22:44:37 följande:
Vad roligt att vi är så blandade när det kommer till starten på bebisförsöken. Som det ser ut nu så kommer de som börjar först, fortfarande att vara gravida när vi som börjar sist ska köra igång.^^ Kul att kunna utbyta erfarenheter och tankar!
Är det någon förresten som funderat kring att gå till bm privat? Jag vet om att det finns något som heter Lovisakliniken (tror jag) här i Norrköping g som ska vara bra. Ge en mer tid vid ultraljud och mer familjär känsla. Men vet inte riktigt, bara vad jag hört. :)
Jag har varit på Lovisakliniken till gynekolog men tyckte inte det var så bra...han tittade typ i fem sekunder sa att allt såg bra ut och tog betalt ....varje gång var det så...så kändes inte som att de tog mina besvär på allvar. Visade sig att det berodde på p-piller sen. Nu kör vi bara med avbrutet och det har funkat bra så är dessutom kroppen redo att göra bebis när det väl är dags.
Men de kanske är bra på bm grejen....är inte det kostnadsfritt annars men då betalar man om man går privat? Och allt utöver det normala måste de skriva remisser på för de får inte göra någonting tror jag så känns som man lika gärna kan gå på vrinnevi då.
Jag undrar om det kommer gå att få kejsarsnitt...är så himla rädd att föda. Det är något jag tänker på mycket.