• pannkakan87

Östgötar som planerar barn 2016

Nu tar jag tjuren vid hornen och göra en egen tråd för oss från Östergötland som vill följas åt till pluset under 2016. Även ni som börjar försöka 2015 är självklart välkomna. Glad 

Ni får jättegärna presentera er lite, berätta hur många barn ni ev. har sedan tidigare, när ni tänkt försöka börja planera, varför ni väntar, jobb/studier osv.

Hoppas att vi kan följas åt när alla plusar och att det kanske även kan leda till någon träff sen i framtiden med alla bebisar! TystPlus

Välkomna!!

• Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016
  • skatergirl81

Fick hålla i en liten Emma idag på jobbet, nio veckor gammal. ..hon somnade hos mig..var så mysigt. Vid såna tillfällen vill jag jättegärna ha en bebis.

• Desideri
    skatergirl81 skrev 2015-03-03 12:49:10 följande:

Fick hålla i en liten Emma idag på jobbet, nio veckor gammal. ..hon somnade hos mig..var så mysigt. Vid såna tillfällen vill jag jättegärna ha en bebis.

Åh så mysigt! :)

Nästa helg ska vi hälsa på sambons faster som har en liten bebis på 3 månader. Ska bli så himla roligt! :)

• Nrk79

Hej!

Jag hoppar gärna in i tråden. Är snart 36 år och min sambo och jag ska försöka under året. Vi blev gravida två gånger under 2014 men båda slutade tyvärr som missfall. Nu har vi läkarnas stöd/hjälp och vi ska också ta bort ett myom som de tror ställer till det. Bor i Norrköping och har en bonusson på 15 år.

Lycka till!

• Desideri

Välkommen Nrk79! Vad tråkigt med MF, håller tummarna att det går denna gång! :)

Ja 2015 kommer verkligen bli ett bebisår. Jag känner jättemånga som väntar smått nu, under sommaren framförallt. Verkar som alla är gravida nu och jag blir ensam gravid i min umgängeskrets denna gång, precis som förra gången. :P

• Javli

Välkommen in i tråden!
    Känner med en massa som väntar smått nu, får se hur det blir nästa år!
    Tur denna tråden finns så man kanske kan hänga med er =)

• skatergirl81
    Nrk79 skrev 2015-03-04 23:42:40 följande:

Hej!

Jag hoppar gärna in i tråden. Är snart 36 år och min sambo och jag ska försöka under året. Vi blev gravida två gånger under 2014 men båda slutade tyvärr som missfall. Nu har vi läkarnas stöd/hjälp och vi ska också ta bort ett myom som de tror ställer till det. Bor i Norrköping och har en bonusson på 15 år.

Lycka till!

Så tråkigt att det inte gick bra men hoppas hoppas att det går bättre nästa försök. När ska du op?

Jag har op bort cystor och endometrios så hoppas att jag inte ska ha några problem med att bli gravid.

Kul med någon mer i min ålder! Vi ska börja försöka efter bröllopet i januari nästa år och då kommer jag vara nästan 35.
  • Usagi

Hej!

Jag hoppar in här med. Vi hade tänkt starta bebisverkstaden i april nästa år. Kanske tidigare då längtan efter syskon kommer smygande. Vi är 27 år och har en dotter på 11 månader.

Såg att ni som bor i Norrköping undra om Lovisa kliniken. Jag gick hos bm Margareta och är mer än nöjd. Supernoga och väldigt omtänksam och rar. Gjorde ett vul i vecka 8 och gynekologen är väldigt snabb och inte särskilt social. Darja som utför UL är enormt duktig. Tar tid på sig och förklarar allt man ser på skärmen. Kan inte annat än rekommendera Lovisa.

• pannkakan87
    Usagi skrev 2015-03-06 07:01:33 följande:

Hej!

Jag hoppar in här med. Vi hade tänkt starta bebisverkstaden i april nästa år. Kanske tidigare då längtan efter syskon kommer smygande. Vi är 27 år och har en dotter på 11 månader.

Såg att ni som bor i Norrköping undra om Lovisa kliniken. Jag gick hos bm Margareta och är mer än nöjd. Supernoga och väldigt omtänksam och rar. Gjorde ett vul i vecka 8 och gynekologen är väldigt snabb och inte särskilt social. Darja som utför UL är enormt duktig. Tar tid på sig och förklarar allt man ser på skärmen. Kan inte annat än rekommendera Lovisa.

Å vad spännande! Kul att du skrev om det. Kunde du se fostret i v8? Kan man se att allt ser bra ut då?
    Jag kommer garanterat att göra ett tidigt vul om det gör en lugnare och de kan se redan där om något är fel, begynnande missfall osv.
  • pannkakan87
    Usagi skrev 2015-03-06 07:01:33 följande:

Hej!

Förresten så är jag också 27 år och tänker starta bebisverkstaden januari/februari nästa år. Bor också i Norrköping!
Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016