• pannkakan87

Östgötar som planerar barn 2016

Nu tar jag tjuren vid hornen och göra en egen tråd för oss från Östergötland som vill följas åt till pluset under 2016. Även ni som börjar försöka 2015 är självklart välkomna. Glad 

Ni får jättegärna presentera er lite, berätta hur många barn ni ev. har sedan tidigare, när ni tänkt försöka börja planera, varför ni väntar, jobb/studier osv.

Hoppas att vi kan följas åt när alla plusar och att det kanske även kan leda till någon träff sen i framtiden med alla bebisar! TystPlus

Välkomna!!

• Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016
  • skatergirl81
    pannkakan87 skrev 2015-07-22 16:16:59 följande:

Någon som går/ska gå till Lovisamottagningen?

Jag kommer nog göra det sen när det väl är dags, det är ju närmare än sjukhuset dessutom.
  • pannkakan87
    skatergirl81 skrev 2015-07-22 17:13:46 följande:
    Jag kommer nog göra det sen när det väl är dags, det är ju närmare än sjukhuset dessutom.
    Vad kul!
    Jag ringde dit dagen efter plusset. Så himla trevlig barnmorska som pratade med mig länge och berättade lite om mat som jag skulle undvika, kosttillskott osv. Sen fick jag tid för inskrivning i v12 (25e augusti) och ultraljud i v13 (2 september) så nu går jag bara och längtar. Fick också hem lite papper att fylla i och ta med till inskrivningen. :) Bra intryck av Lovisamottagningen än så länge men vore kul att höra från fler som gått dit tidigare. :)
  • skatergirl81
    pannkakan87 skrev 2015-07-22 18:57:30 följande:

Vad kul!

Jag ringde dit dagen efter plusset. Så himla trevlig barnmorska som pratade med mig länge och berättade lite om mat som jag skulle undvika, kosttillskott osv. Sen fick jag tid för inskrivning i v12 (25e augusti) och ultraljud i v13 (2 september) så nu går jag bara och längtar. Fick också hem lite papper att fylla i och ta med till inskrivningen. :) Bra intryck av Lovisamottagningen än så länge men vore kul att höra från fler som gått dit tidigare. :)

Bra att de verkar så bra...du får berätta mer när du varit där hur du upplevde det!
  • Nrk79
    pannkakan87 skrev 2015-07-22 18:57:30 följande:
    Vad kul!
    Barnmorskorna på Lovisa och hon som gör ultraljudet är kanon! Njut! Jag får tyvärr inte gå där pga tidigare komplikationer i graviditeterna. Får gå på sjukhuset som inte är lika mysigt.
  • pannkakan87
    Nrk79 skrev 2015-07-23 14:34:54 följande:
    Barnmorskorna på Lovisa och hon som gör ultraljudet är kanon! Njut! Jag får tyvärr inte gå där pga tidigare komplikationer i graviditeterna. Får gå på sjukhuset som inte är lika mysigt.
    Å vad roligt! Tack för att du skrev, nu ser jag ännu mer fram emot det! Solig Har du varit på något möte ännu?
  • Javli

Har med hört gott om Lovisamottagningen från Norrköpingsbor. Jag var själv inskriven privat i Linköping förra graviditeten men tyvärr lade den mottagningen ned.

• Joozzaan

Dag 37 nu då och nada so far. Har varit helt 100 på att inte testa förens efter dag 45 bara för att jag faktiskt gick så många dagar förra månaden innan mensen kom men nu börjar bli otålig...

• skatergirl81
    Joozzaan skrev 2015-07-24 23:59:07 följande:

Dag 37 nu då och nada so far. Har varit helt 100 på att inte testa förens efter dag 45 bara för att jag faktiskt gick så många dagar förra månaden innan mensen kom men nu börjar bli otålig...

Kan tänka mig det...skulle jag aldrig palla med
  • Joozzaan
    skatergirl81 skrev 2015-07-25 00:09:28 följande:

Kan tänka mig det...skulle jag aldrig palla med

Tröttsamt att bara vänta :( har ju väntat 10 månader nu på det där plusset som aldrig kommer. Hur är allt med dig då? :)
  • pannkakan87
    Javli skrev 2015-07-24 07:29:54 följande:

Har med hört gott om Lovisamottagningen från Norrköpingsbor. Jag var själv inskriven privat i Linköping förra graviditeten men tyvärr lade den mottagningen ned.

Ja jag har också hört mycket gott så jag tar en chansning! :)
Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016