• pannkakan87

Östgötar som planerar barn 2016

Nu tar jag tjuren vid hornen och göra en egen tråd för oss från Östergötland som vill följas åt till pluset under 2016. Även ni som börjar försöka 2015 är självklart välkomna. Glad 

Ni får jättegärna presentera er lite, berätta hur många barn ni ev. har sedan tidigare, när ni tänkt försöka börja planera, varför ni väntar, jobb/studier osv.

Hoppas att vi kan följas åt när alla plusar och att det kanske även kan leda till någon träff sen i framtiden med alla bebisar! TystPlus

Välkomna!!

• Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016
  • pannkakan87
    Joozzaan skrev 2015-08-12 01:35:56 följande:
    Ja och jag hoppas av hela mitt hjärta att lilla bebis ät frisk och kry på ultraljudet den 15:e! :) men har så många i min närhet som varit med om så hemska saker när det kommer till graviditet så känns lite "varför ska jag få en frisk bebis på första försöket". Var jättenära att berätta för mamma idag men sen vågade jag inte i fall det inte är npgot kvar där inne. .
    Usch så jobbigt att du har det så.. :/ Här är det tvärtom. Varken mamma, systrar eller så har haft missfall så jag känner mig ganska lugn. Min kompis blev oxå gravid på direkten och vi är extremt fertila i min släkt med friska barn och så.
    Gud nu är det snart dags ju! I övermorrn! Du måste uppdatera hur det gått sen! :D
  • Joozzaan
    pannkakan87 skrev 2015-08-12 10:40:43 följande:

Usch så jobbigt att du har det så.. :/ Här är det tvärtom. Varken mamma, systrar eller så har haft missfall så jag känner mig ganska lugn. Min kompis blev oxå gravid på direkten och vi är extremt fertila i min släkt med friska barn och så.

Gud nu är det snart dags ju! I övermorrn! Du måste uppdatera hur det gått sen! :D

Vad jag vet har vi inte sånt i min familj heller men mannens familj har haft massor :( 15 september... haha sjukt långt kvar :)
  • pannkakan87
    Joozzaan skrev 2015-08-12 12:36:54 följande:
    Vad jag vet har vi inte sånt i min familj heller men mannens familj har haft massor :( 15 september... haha sjukt långt kvar :)
    Jaha haha då snurrade jag till det! Okej ja men håll ut, tiden går fort! För mig har det känts som en evighet med tills ul men nu är det inte lång tid kvar.. 2 september :)
  • Joozzaan
    pannkakan87 skrev 2015-08-12 16:50:11 följande:

Jaha haha då snurrade jag till det! Okej ja men håll ut, tiden går fort! För mig har det känts som en evighet med tills ul men nu är det inte lång tid kvar.. 2 september :)

Nej det är ju inte så jättelångt kvar :D har inskrivning den 3:e hehe. Är det vanligt med inskrivning så sent? Kommer vara typ vecka 12 då.
  • pannkakan87
    Joozzaan skrev 2015-08-12 17:26:42 följande:
    Nej det är ju inte så jättelångt kvar :D har inskrivning den 3:e hehe. Är det vanligt med inskrivning så sent? Kommer vara typ vecka 12 då.
    Japp jag har inskrivning nu den 25e så jag kommer också att vara i vecka 12 :) Det känns ändå rätt skönt för tänk om man hade gått på inskrivning och sen fått missfall. Det hade blivit ännu mer sorgesamt på nåt vis :(
  • Joozzaan
    pannkakan87 skrev 2015-08-12 17:58:56 följande:

Japp jag har inskrivning nu den 25e så jag kommer också att vara i vecka 12 :) Det känns ändå rätt skönt för tänk om man hade gått på inskrivning och sen fått missfall. Det hade blivit ännu mer sorgesamt på nåt vis :(

Sant... ska utomlands nu på lördag så den kommande veckan lär ju springa förbi i alla fall :) sen ska både jag och mannen fylla år veckan efter samt har vi årsdag då så man har ju att göra i alla fall så tiden inte sniglar sig fram.
  • pannkakan87
    Joozzaan skrev 2015-08-12 18:31:10 följande:
    Sant... ska utomlands nu på lördag så den kommande veckan lär ju springa förbi i alla fall :) sen ska både jag och mannen fylla år veckan efter samt har vi årsdag då så man har ju att göra i alla fall så tiden inte sniglar sig fram.
    Gud så härligt med utlandsresa! Jag börjar skolan snart igen så det kommer få mitt huvud på andra tankar också. Skönt med annat att fylla huvudet med :)
  • Maalon

Jag har berättat för min mamma och mormor nu. Eftersom jag bor så långt bort från dom vill jag involvera dom så mycket som möjligt :) Lyckan var total :) 
    Har bokat resa hem till Linköping och ul på crocus som min mamma och mormor ska få vara med på. Åhh gläder mig nåt extremt! Det ultraljudet blir samma dag som jag beräknar att jag går in i veckan 11. Får se när jag får legetime här hemma, blir väl två ultraljud på kort tid säkert :D 

• pannkakan87
    Maalon skrev 2015-08-13 08:31:13 följande:

Jag har berättat för min mamma och mormor nu. Eftersom jag bor så långt bort från dom vill jag involvera dom så mycket som möjligt :) Lyckan var total :) 
    Har bokat resa hem till Linköping och ul på crocus som min mamma och mormor ska få vara med på. Åhh gläder mig nåt extremt! Det ultraljudet blir samma dag som jag beräknar att jag går in i veckan 11. Får se när jag får legetime här hemma, blir väl två ultraljud på kort tid säkert :D 

Å så roligt! Vilket datum blir ul? :) Själv bara räknar jag ner dagarna nu. 
  • Maalon
    pannkakan87 skrev 2015-08-13 11:47:26 följande:

Å så roligt! Vilket datum blir ul? :) Själv bara räknar jag ner dagarna nu. 

Det blir 22/9, längtar sååå mycket. Berättade för mormor att hon ska få vara med och hon började gråta, så berättade hon att när hon var gravid så gjorde man inte ultraljud och min mamma gick hela sin graviditet med mig i Usa, så mormor har aldrig hört hjärtljuden från magen, och nu får hon göra det med barnbarnsbarnet. Så himla fint <3

När har du ul?
Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016