• DazaC

BF i slutet av november! Följas åt?

Hejsan!
    Fick vårt efterlängtade plus idag och enligt beräkningar bör BF bli 26/11. Finns så mycket frågor som det skulle vara roligt att dela med andra. Är det någon mer omkring där som vill följas åt? :)

• Svar på tråden BF i slutet av november! Följas åt?
  • efg
    Sandravanilj skrev 2015-03-24 18:39:51 följande:
    Hur fick du tidigt ul? :)

ska fråga om de på måndag när vi är på hälsosamtal :)
    Nu har ha bokat privat. Men ja ska be om remiss på inskrivningen. Jag har pco och har behandlat med letrozol och har haft väldigt olika långs cyklar så vet inte exakt hur långt gången ja är (men tror nog att ja har stenkoll egentligen ;) )
  • Nina1980

Kan lägga till på BF-listan att detta blir mitt första barn :)
    Intressant att följa allas kommentarer om symptom. Har känt av en del av det ni nämnt men tänkte att det kanske bara var psykiskt, att man inte kände av det så tidigt.

• Bebisfeber84
    DazaC skrev 2015-03-24 00:14:19 följande:
    efg skrev 2015-03-23 21:18:06 följande:

Jag försökte googla de där med värme för ja har också kört vetekudden nu senaste dagarna spec för att kunna somna ibland. Och de verkar inte va nån fara för kroppen reglerar värmer så himla bra så de blir inte för varmt för bebisen. Jag har dock kört på att inte värma kudden allt för mycket och värma flera gånger istället :)

Tack för svaren och tipsen, skönt att höra att det verkar vara ok. :) Börjar stundtals känna mig desperat för att molvärken/växtvärken blir så stark. Blir värre när jag sitter på vissa sätt och jag tror att det är värre på kvällen än under dagen. Är det något ni också märkt av?

Jag märker också molvärk på kvällen!
  • Bebisfeber84
    DazaC skrev 2015-03-24 11:26:33 följande:

Uppdaterar listan med er som kommit till och gjorde någon ändring då jag tänkte att vi kan stå i BF-ordning i listan så ser man tydligt om någon har BF samma dag osv.

{#emotions_dlg.flower}BF-lista {#emotions_dlg.flower}
    Sandra1992: BF 9/11, första barnet.
    Mellis93: BF 16/11, andra barnet och första för sambon.
    Bebisfeber 84: BF 17/11.
    Miette84: BF 17/11, första gemensamma barnet.
    Sandravanilj: BF 17/11, första barnet.
    äppelblomman: BF 18/11, första barnet.
    jvd89: BF 20/11.
    fellanbellan: BF 21/11, andra barnet.
    Nina1980: BF 24/11.
    Catand89: BF 25/11, andra barnet.
    DazaC: BF 26/11, 25 år, första barnet.
    efg: BF 28/11, första barnet.
    Tizzen: BF 28/11, son på 5 år.
    MelinaG: BF 29/11.
    Iljans: BF 30/11, andra barnet.

Jag vet inte hur msn uppdaterar men mitt är också första barnet <3
  • DazaC

Återigen uppdaterad med nya uppgifter och alla nytillkomna är tillagda :)

{#emotions_dlg.flower}BF-lista {#emotions_dlg.flower}
    aussies: BF 8/11
    Sandra1992: BF 9/11, första barnet.
    Mellis93: BF 16/11, andra barnet och första för sambon.
    Bebisfeber 84: BF 17/11, första barnet.
    Miette84: BF 17/11, första gemensamma barnet.
    Sandravanilj: BF 17/11, första barnet.
    äppelblomman: BF 18/11, första barnet.
    jvd89: BF 20/11.
    fellanbellan: BF 21/11, andra barnet.
    Nina1980: BF 24/11. första barnet.
    Catand89: BF 25/11, andra barnet.
    DazaC: BF 26/11, 25 år, första barnet.
    efg: BF 28/11, första barnet.
    Tizzen: BF 28/11, son på 5 år.
    MelinaG: BF 29/11.
    Knasen85: BF 29/11, första barnet.
    Iljans: BF 30/11, andra barnet.

• catand89
    Sandravanilj skrev 2015-03-25 10:39:09 följande:

När har ni tänkt berätta? :)

Vi drar lite på det. Är i v 6 5+1 nu och vi avvaktar nog till iaf vecka 9-10. Helst till vecka tolv men gissar att vi inte kommer kunna hålla på det så länge. Förra gången var jag i vecka 10 eller 11 innan vi berättade. Och i vecka 12 när vi delade det officiellt på facebook
  • FriidaB

Hej på er alla goa, jag hoppar in här! :)

Har efter två års försök att bli gravid äntligen plussat efter min och sambons 1:a IVF.

Tog testet i lördags och är överlycklig!! Samtidigt som jag är livrädd för missfall... Har BF den 28/11 - precis som EFG & Tizzen. Ska på VUL på kliniken den 21 April, V9 (låååång tid till dess) och sedan inskrivning på MVC veckan efter. Håller alla tummar och tår jag kan för att detta ska gå fint för oss alla!

Kram {#emotions_dlg.flower}

• Iljans
    FriidaB skrev 2015-03-25 11:42:58 följande:

Hej på er alla goa, jag hoppar in här! :)

Har efter två års försök att bli gravid äntligen plussat efter min och sambons 1:a IVF.

Tog testet i lördags och är överlycklig!! Samtidigt som jag är livrädd för missfall... Har BF den 28/11 - precis som EFG & Tizzen. Ska på VUL på kliniken den 21 April, V9 (låååång tid till dess) och sedan inskrivning på MVC veckan efter. Håller alla tummar och tår jag kan för att detta ska gå fint för oss alla!

Kram {#emotions_dlg.flower}

Grattis :) vad härligt att äntligen vara gravid efter så lång tid!

du får tänka att du väntar barn och inte missfall, men jag förstår precis din oro! förhoppningsvis så släpper det lite snart.

Svar på tråden BF i slutet av november! Följas åt?