BF i slutet av november! Följas åt?
Hejsan!
Fick vårt efterlängtade plus idag och enligt beräkningar bör BF bli 26/11. Finns så mycket frågor som det skulle vara roligt att dela med andra. Är det någon mer omkring där som vill följas åt? :)
Hejsan!
Fick vårt efterlängtade plus idag och enligt beräkningar bör BF bli 26/11. Finns så mycket frågor som det skulle vara roligt att dela med andra. Är det någon mer omkring där som vill följas åt? :)
Jag bor i Karlstad.
Jag och min man har bjudit hit våra föräldrar imorgon på middag. Vi ska berätta för dem då. Har inte riktigt kunna bestämma oss om vi ska berätta innan 12v gått ifall det blir missfall men idag var jag på första besöket hos barnmorskan. Hon sa ändå något tänkvärt. Att om det skulle bli missfall så kanske man kommer behöva stöttning från familjen.
Så vi har bestämt att det får bli allas lycka så får vi hålla tummarna ihop att allt går bra. Ska bli sååå kul att berätta för dem. För min svärfar kommer detta bli första barnbarnet :)
Miette84. Kul! Var bor du?
Nina1980: klokt sagt! Håller fullständigt med om att man inte behöver vänta till v 12. De som
står mig närmast kommer ändå få reda på om det ev. blir missfall. Har en mamma som är barnmorska dessutom så är sugen på att rådfråga henne om en massa :)
Miette84. Kul! Var bor du?
Nina1980: klokt sagt! Håller fullständigt med om att man inte behöver vänta till v 12. De som
står mig närmast kommer ändå få reda på om det ev. blir missfall. Har en mamma som är barnmorska dessutom så är sugen på att rådfråga henne om en massa :)
Skoj, då kanske vi kan ses med våra bebisar sen när vi är mamma lediga :)
Bor i Umeå. Har än så länge mest rejäl molvärk, ont i ryggen och ömma bröst.
Har fått tid för ett tidigt UL för datering då jag ska följas via spec-Mvc. Känns ju lite nervöst. Tänk om inget syns alls...
eihr: Ja så tänkte jag också. Om de ska behöva trösta mig vid ett eventuellt missfall kan de ju först få glädjas lite åt den fantastiska nyheten :)
Nu ska jag bara cupcakes. Tänkte gör personliga dekorationer där det kommer stå mormor, morfar och farfar på dem. Så får vi se om det kopplar när vi serverar dem :)
Miette84: I svedala!
Nina1980: Precis :) Åh vilket fint sätt att berätta på!!! De kommer säkert bli väldigt överaskade och jätteglada! :)
Sitter också och klurar på något roligt sätt att dela med oss av nyheten. För mina föräldrar är det andra barnbarnet och för min sambos första.
När vi skulle berätta för våra föräldrar om att vi var gravida med dottern så gjorde jag askar med lock och la i en napp i varsin låda som vi gav till dem. Det tog en stund för svärmor och svärfar att förstå. Hon trodde det var en skämtnapp med sprit i eller något haha. Min föräldrar greppade på en gång.
Nu ska vi beställa en tröja med trycket "storasyster" ta ett kort på dottern med t-shirten på sig och sen ska vi sätta det i en ram och ge till våra föräldrar för att se om de greppar den här gången haha :p
Kul att läsa hur ni alla berättat eller tänker berätta för era familjer! Jag har ett litet dilemma.. Jag tror att de allra flesta kommer bli väldigt glada, men min mamma är nog mindre förtjust i tanken på att bli mormor.. Har lite svårt att avgöra hur ja tror hon ska reagera. De borde inte komma som någon chock för henne.. Någon som harr tips på hur man berättar när reaktionen är oviss? Haha
Kul att läsa hur ni alla berättat eller tänker berätta för era familjer! Jag har ett litet dilemma.. Jag tror att de allra flesta kommer bli väldigt glada, men min mamma är nog mindre förtjust i tanken på att bli mormor.. Har lite svårt att avgöra hur ja tror hon ska reagera. De borde inte komma som någon chock för henne.. Någon som harr tips på hur man berättar när reaktionen är oviss? Haha