• HCS

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Då det är väldigt många i novembertrådarna startar jag en mindre grupp och hoppas någon hänger på!

Själv har jag BF 29/11. Väntar nu fjärde barnet, har tre pojkar sen tidigare på 9, 7 och 1 år. 

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-02 14:22
    BF-lista

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet
    24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet
    24/11 - CeElSu / / Första barnet
    24/11 - eihr / Svedala / Första barnet
    25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet
    26/11 - fridilie / / Första barnet
    26/11 - frida1991 / Jönköping / Första barnet
    26/11 - Kiesha / Norra Sverige / Första barnet
    27/11 - LindaM / / Femte barnet
    27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet
    27/11 - ELG / / Andra barnet
    28/11 - Knoppen234 / / Första barnet
    28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet
    28/11 - Carrot90 / / Första barnet
    28/11 - NatalieWB / /Första barnet
    29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet
    29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet
    29/11 - Knasen85
    29/11 - MissPin / / Andra barnet
    29/11 - längtar985 / / Första barnet
    29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet
    30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet
    30/11 - miela33 / / Andra barnet
    1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet
    3/12 - LilaLove / / Första barnet
    3/12 - Nisse88 / / Andra barnet
    3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet
    ? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet
    4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet
    4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet
    5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet
    6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet
    6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-05 12:24
    Lämnar nu tråden då jag fått ett tidigt mf. Lycka till alla!! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 17:58
    Plussade igen på Äl+9 den 4 maj.
    Nytt BF blir 15/1-2016
  • Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
  • ummsumaya
    Roxybe skrev 2015-08-15 00:04:15 följande:

Jag tycker inte alls det är larvigt, snarare säkert ganska vanligt, men onödigt att behöva stressa över sånt nu. Det låter jobbigt med förvärkarna, kan du kanske maila med din bm? Det har jag gjort med min och mailadressen stod på hemsidan. När det gällde foglossning använde jag en TENS-apparat förra graviditeten och det tyckte jag hjälpte lite. Hoppas det avtar snart!

Har inte testat tens- vet knappt vad den gör, men med så grov foglossning så har jag svårt att tro att den hjälper då även bäckenbältet inte hjälpte mig i förra graviditeten (fast då vägde jag 35kilo mer än vad jag gör nu).

Tack för ditt svar dock! Skönt att inte bli dömd.

Tiden går snabbt nu och jag börjar se lite ljus i tunneln trots att det är över 13 veckor kvar till bf. Jag hoppas innerligt att alla dessa förvärkar kommer speeda på förlossningen. Inte så att jag inte vill ha bebis, men jag hade snarare önskat någon bara kom och gav mig bebis och sa "Här är ditt barn" utan att behöva gå igenom en graviditet haha.

Foglossningen blir värre för varje dag och eftersom jag inte ens är i mitt land så blir jag smått orolig över resan hem då jag har såna problem med att stå/gå.

Klaga, klaga, klaga... Ber om ursäkt!
    "The human thinks he is superior, but forget that he was once a drop of semen"
  • flislis
    Knoppen234 skrev 2015-08-09 02:37:11 följande:

Får köpa hem och testa :) och hålla tummarna att de ska funka och smaka lagom bra :) Tack för tipset :)

Jag bryter sönder novalucol och sväljer ner med vatten. (Klarar inte heller av smak/konsistensen på dem!)

De dagar jag har halsbränna är sparkarna inte lika tydliga, sen går det över o sparkarna nedåt kommer tillbaka. Så jag antar att det beror på hur han ligger :)
  • Miaomiao

hej tjejer! v27 här och mår prima. Magen har dock växt enormt - har gått upp 9 kg sen plusset! (7 kg sedan inskrivningen). Hur är det med era magar? Växer de också mycket?

Vi har hittills köpt en vagn och en babysitter. Snart är väl dags att köpa lite mer grejer - typ spjällsäng, skötbädd, mm. Kläder hoppas jag att jag får ärva av någon kompis :) Så än så länge köpte vi bara ett par söta jeans till killen - kunde inte stå emot :) 

• flislis
    Miaomiao skrev 2015-08-19 13:40:51 följande:

hej tjejer! v27 här och mår prima. Magen har dock växt enormt - har gått upp 9 kg sen plusset! (7 kg sedan inskrivningen). Hur är det med era magar? Växer de också mycket?

Vi har hittills köpt en vagn och en babysitter. Snart är väl dags att köpa lite mer grejer - typ spjällsäng, skötbädd, mm. Kläder hoppas jag att jag får ärva av någon kompis :) Så än så länge köpte vi bara ett par söta jeans till killen - kunde inte stå emot :) 

Japp, jag är stor som ett hus :) om jag håller igång fysiskt på dagarna blir jag öm o stel i fogarna på kvällen och då vankar jag verkligen fram m magen i vädret och händerna i höfterna. Sambon bara skrattar...

Vi är nästan färdiga m alla inköp. Bara andningslarm o babyvakt kvar. Jag har inte kunnat hålla fingrarna i styr när jag sett något blått o gulligt. Samtidigt vet jag att han kommer få massa i julklapp av bla mormor, så vi kommer nog inte hinna använda allt. Och det löser sig säkert med kläder till er också. :)
  • Miaomiao
    flislis skrev 2015-08-19 16:33:30 följande:

Japp, jag är stor som ett hus :) om jag håller igång fysiskt på dagarna blir jag öm o stel i fogarna på kvällen och då vankar jag verkligen fram m magen i vädret och händerna i höfterna. Sambon bara skrattar...

Vi är nästan färdiga m alla inköp. Bara andningslarm o babyvakt kvar. Jag har inte kunnat hålla fingrarna i styr när jag sett något blått o gulligt. Samtidigt vet jag att han kommer få massa i julklapp av bla mormor, så vi kommer nog inte hinna använda allt. Och det löser sig säkert med kläder till er också. :)

Vi ska också köpa andningslarm och babyvakt! Har dock ingen koll på vad man ska ha. Berätta gärna vad du köper.
  • flislis
    Miaomiao skrev 2015-08-19 22:54:36 följande:

Vi ska också köpa andningslarm och babyvakt! Har dock ingen koll på vad man ska ha. Berätta gärna vad du köper.

Andningslarm vet jag iaf att jag vill ha ett sånt man sätter på blöjan, finns varianten med en liten "madrass" man bäddar ner i sängen. Men då måste ju blöjvarianten vara smidigare, den tar man ju med sig lätt överallt! Då finns det två märken: snuza och respisense. Andningslarm.se finns alla varianter o läsa om. Sen finns det på blocket o så.

Babyvakt vet jag dock inte alls! Vi bor så litet så minsta knyst hörs direkt. Så vill ju ha en billig variant som man kan använda enstaka gånger, fast sånt vågar man ju inte köpa billigt ändå... :/ Men ett bra andningslarm måste jag ha, enligt min mamma slutade jag andas en gång. Så det är hög prio på det :)
  • nikki06

Är även här ute efter andningslarm, har fått många motargument från bekanta då det skapar mer oro än lugn men jag tror ändå man kan slappna av mer om man har ett fungerande larm :) babyvakt har jag inte bestämt mig för än. Har man öppna dörrar här så hör man också allt, tror även man hör med stängda dörrar. Och spjälsängen tar ju ett tag innan vi flyttar in i barnrummet :) kommer ni ha babynest i spjälsängen i början? Eller blir det jobbigt att tvätta den då? det kanske är lättast att bulla upp med filtar och ha maddrassunderlag el plastad frotte, isf föredrar ni något framför det andra?

Gud va jobbig man är, och troligtvis lär man sig själv vad som passar bäst men vill gärna höra vad alla andra tycker vad som passat bäst för dom, eller hur ni planerar att göra :)

• summer13

Till första hade vi babynest med filt i som jag "fäste" under kanterna på nestet. Lätt att tvätta om man har kräkbebis! Filtar gillade jag ej att ha löst, plötsligt låg den över huvudet när bebis fäktade och det tyckte jag var himla obehagligt när de ej kan få bort den. Jag hade babynest och sen sovpåse som täcke funkade super och jag behövde inte oroa mig för att hen skulle kvävas

• MissPin

Vi hade Babynest som bebisen fick sova i, inga lösa filtar, täcken. Ofta fick han sova i vår säng, med eller utan Babynest. Ofta i sovpåse så han inte kunde kvävas av något. Vi kommer göra likadant den här gången. Han hade tunn snuttefilt på sig ibland, men den gick att andas igenom så kändes bättre. :)

Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!