• HCS

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Då det är väldigt många i novembertrådarna startar jag en mindre grupp och hoppas någon hänger på!

Själv har jag BF 29/11. Väntar nu fjärde barnet, har tre pojkar sen tidigare på 9, 7 och 1 år. 

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-02 14:22
    BF-lista

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet
    24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet
    24/11 - CeElSu / / Första barnet
    24/11 - eihr / Svedala / Första barnet
    25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet
    26/11 - fridilie / / Första barnet
    26/11 - frida1991 / Jönköping / Första barnet
    26/11 - Kiesha / Norra Sverige / Första barnet
    27/11 - LindaM / / Femte barnet
    27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet
    27/11 - ELG / / Andra barnet
    28/11 - Knoppen234 / / Första barnet
    28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet
    28/11 - Carrot90 / / Första barnet
    28/11 - NatalieWB / /Första barnet
    29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet
    29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet
    29/11 - Knasen85
    29/11 - MissPin / / Andra barnet
    29/11 - längtar985 / / Första barnet
    29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet
    30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet
    30/11 - miela33 / / Andra barnet
    1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet
    3/12 - LilaLove / / Första barnet
    3/12 - Nisse88 / / Andra barnet
    3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet
    ? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet
    4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet
    4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet
    5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet
    6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet
    6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-05 12:24
    Lämnar nu tråden då jag fått ett tidigt mf. Lycka till alla!! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 17:58
    Plussade igen på Äl+9 den 4 maj.
    Nytt BF blir 15/1-2016
  • Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
  • flislis
    Citrona skrev 2015-10-15 20:36:15 följande:

Ska oxo göra snitt och väntar vid brevlådan ;)

Oh, spännande! :) Vi får se vem som får veta först.
  • Miaomiao
    lotie skrev 2015-10-15 07:51:07 följande:
    Jag har fått snitt 20/11 bf 29/11 så vi är ju nära:)
    Ska på narkosbedömning på onsdag då det är andra snittet och första gick tyvärr inte så bra så är sjukt nervös denna gången. 5 veckor kvar imorgon!
    Jag har också dåliga erfarenheter kring narkos vid mitt tidigare snitt och är sjukt nervös. Vill gärna diskutera detta med narkosläkaren och detta kommer att ske 10/11 (snitt 16/11). Förra gången tog inte ryggbedövningen och de började skära, sedan var det bråttom att söva mig. Därför funderar jag på att bli sövd under snittet den här gången, samtidigt som att egentligen vill man helst vara vaken... Jag har inte bestämt mig - får se vad narkosläkaren har att säga (kanske har de nu 7 år senare bättre preparat...). 
  • Miaomiao

hej tjejer! Jag har börjat få kramp i vader - fick det två nätter i rad nu, och just inatt var det så vidrigt att jag skrek och bad maken om hjälp. Väckte också barnen Det gjorde så sjukt ont. Hur ska man förebygga kramp? Dricka mer vatten har jag hört. Försöker med det. 

• MissPin
    Miaomiao skrev 2015-10-16 13:35:21 följande:

hej tjejer! Jag har börjat få kramp i vader - fick det två nätter i rad nu, och just inatt var det så vidrigt att jag skrek och bad maken om hjälp. Väckte också barnen Det gjorde så sjukt ont. Hur ska man förebygga kramp? Dricka mer vatten har jag hört. Försöker med det. 

Jag upplever att tillskott av magnesium hjälper. Så det är mitt tips :)
  • lotie
    Miaomiao skrev 2015-10-16 13:32:12 följande:
    Jag har också dåliga erfarenheter kring narkos vid mitt tidigare snitt och är sjukt nervös. Vill gärna diskutera detta med narkosläkaren och detta kommer att ske 10/11 (snitt 16/11). Förra gången tog inte ryggbedövningen och de började skära, sedan var det bråttom att söva mig. Därför funderar jag på att bli sövd under snittet den här gången, samtidigt som att egentligen vill man helst vara vaken... Jag har inte bestämt mig - får se vad narkosläkaren har att säga (kanske har de nu 7 år senare bättre preparat...). 
    Det var precis samma som hände mig, blev akut sövd efter de slitit ut barnet för jag låg och skrek och bedövningen inte tog.
    Sen väntade 12 hemska timmar då ingen bedövning eller smärtlindring funkade så fick epidural till slut i 2 dygn.

Hoppas på en bra plan på onsdag med narkos. Vill inte bli sövd igen och missa allt:(
    Första barnet föddes vanligt och andades inte så de sprang iväg med henne och sonen fick de springa ut med för jag blev sövd så nu vill jag verkligen få behålla barnet och knyta an från början.
  • summer13

Jag fick en biverkning av epiduralen, vet ej hur vanligt det är. Fick en sån migrän så jag trodde jag skulle dö ungefär!! Läkare var inne men jag gick redan på smärtstillande efter snittet och de kunde inte ge mer. Så kom en gammal barnmorska in som nog varit med under mååånga år. Hon sa att jag skulle dricka kaffe, mycket. Så jag svepte ett par koppar och migränen försvann! Vet inte hur det funkar rent praktiskt men tips iaf om ni får migrän av epiduralen.

• lotie
    summer13 skrev 2015-10-17 04:28:18 följande:

Jag fick en biverkning av epiduralen, vet ej hur vanligt det är. Fick en sån migrän så jag trodde jag skulle dö ungefär!! Läkare var inne men jag gick redan på smärtstillande efter snittet och de kunde inte ge mer. Så kom en gammal barnmorska in som nog varit med under mååånga år. Hon sa att jag skulle dricka kaffe, mycket. Så jag svepte ett par koppar och migränen försvann! Vet inte hur det funkar rent praktiskt men tips iaf om ni får migrän av epiduralen.

Jag fick spinalhuvudvärk efter snittet med men fick bara panodil för ingen trodde på mig! Varit så missnöjd med bb två gånger nu så vill inte dit alls. De har slängt ut mig två gånger fast jag mått skit efter.
  • flislis
    lotie skrev 2015-10-18 11:30:51 följande:

Jag fick spinalhuvudvärk efter snittet med men fick bara panodil för ingen trodde på mig! Varit så missnöjd med bb två gånger nu så vill inte dit alls. De har slängt ut mig två gånger fast jag mått skit efter.

Usch vilken otur ni haft.

Jag har faktiskt lite bb-nojja. Kan tänka mig att de "slänger ut" folk om det blir trångt... På vårt bb är man 4 pers i ett rum. För mig låter det helt otroligt! Ligger man där med sina bebisar dag och natt? Om en bebis vaknar o skriker vaknar väl alla? Också ska man lista ut hur man ammar smidigt utan att väsnas för mkt samtidigt som man är mörbultad/nysnittad. Det känns ju som att de tränger in så många i samma rum för att man ska vilja åka hem så fort som möjligt.

Eller har barnmorskorna bebisarna i ett annat rum på natten?
  • flislis

När mamma fick mig låg man inne i en vecka och på nätterna låg alla bebisar i ett annat rum. Då var poängen att mamman skulle vila ut och återhämta sig.

Men, min bm har sagt att det är ganska få bebisar som föds nov/dec. Så det kanske inte blir så väldigt trångt på bb...

Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!