• HCS

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Då det är väldigt många i novembertrådarna startar jag en mindre grupp och hoppas någon hänger på!

Själv har jag BF 29/11. Väntar nu fjärde barnet, har tre pojkar sen tidigare på 9, 7 och 1 år. 

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-02 14:22
    BF-lista

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet
    24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet
    24/11 - CeElSu / / Första barnet
    24/11 - eihr / Svedala / Första barnet
    25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet
    26/11 - fridilie / / Första barnet
    26/11 - frida1991 / Jönköping / Första barnet
    26/11 - Kiesha / Norra Sverige / Första barnet
    27/11 - LindaM / / Femte barnet
    27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet
    27/11 - ELG / / Andra barnet
    28/11 - Knoppen234 / / Första barnet
    28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet
    28/11 - Carrot90 / / Första barnet
    28/11 - NatalieWB / /Första barnet
    29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet
    29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet
    29/11 - Knasen85
    29/11 - MissPin / / Andra barnet
    29/11 - längtar985 / / Första barnet
    29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet
    30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet
    30/11 - miela33 / / Andra barnet
    1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet
    3/12 - LilaLove / / Första barnet
    3/12 - Nisse88 / / Andra barnet
    3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet
    ? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet
    4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet
    4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet
    5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet
    6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet
    6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-05 12:24
    Lämnar nu tråden då jag fått ett tidigt mf. Lycka till alla!! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 17:58
    Plussade igen på Äl+9 den 4 maj.
    Nytt BF blir 15/1-2016
  • Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
  • BowserSchnauzer
    JennyHjortron skrev 2015-08-09 08:38:07 följande:

Hej alla,

Kul att ni alla har det bra även om graviditeten gör sig påmind mer eller mindre för alla..????

Själv har jag mått relativt bra fram till för 2-3 veckor sedan (är i v.24 nu). Gick en vecka med illamående, mycket sd och tryckt neråt och ryggvärk- det visade sig vara uvi och det blev bättre efter medicin. Känner dock mycket sd hela tiden och är oerhört trött, påverkar ork och humör...

Njuter av livet i magen men det blir jobbigt och mycket oro att sd ska påverka livmodertappen...

Bara att kämpa på ????.

Har läkarkontroll och träff med BM om 1 vecka och får se vad som hänt och händer framöver...

Ha det bra alla!!!

Usch för UVI! Men skönt att det upptäcktes så du kan få behandling... Måste vara jobbigt med sdr, själv tror jag inte att jag direkt haft några ännu inte som jag känt av iaf. Det sägs väl att livmodern börjar träna med lite sdr runt denna tiden men det får ju inte bli för mycket. Tror man kan bli sjukskriven om man som du har mkt sdr - är du det? Kan ju vara bra att inte springa runt alltför mycket antar jag... Hoppas det känns lite bättre snart, ring till BM innan om du är mycket orolig så kanske du kan få komma på en extrakontroll för tappen osv...?
  • JennyHjortron

Ja, det var skönt att vi kollade och fick bort det denna gång.. ????

Sjukskrivning för sd hade jag andra graviditeten från Vecka 21 då det var oerhört jobbigt. Var sjukskriven på 50%. Så det är troligt att det kan bli så även denna gång.

Sd är ju bra på ett sätt, jag har snabba förlossningar då livmodern tränar mycket men eftersom livmodern tränar så fort jag egentligen rör mig blir det lite väl jobbigt... Just nu längtar jag efter att få ta en lång skön promenad ????. Får snällt vänta tills bebben är ute ????.

Skönt att du inte har sd i alla fall. Lycka till!

[quote=75616245][quorn-nick]BowserSchnauzer skrev 2015-08-09 09:28:54 följande:[/quote-nick]Usch för UVI! Men skönt att det upptäcktes så du kan få behandling... Måste vara jobbigt med sdr, själv tror jag inte att jag direkt haft några ännu inte som jag känt av iaf. Det sägs väl att livmodern börjar träna med lite sdr runt denna tiden men det får ju inte bli för mycket. Tror man kan bli sjukskriven om man som du har mkt sdr - är du det? Kan ju vara bra att inte springa runt alltför mycket antar jag... Hoppas det känns lite bättre snart, ring till BM innan om du är mycket orolig så kanske du kan få komma på en extrakontroll för tappen osv...?[/quote]

• Roxybe
    ummsumaya skrev 2015-08-07 13:02:11 följande:

Någon annan som känner sig trött på graviditeten redan?

Är så känslosam, otroligt ont i ryggslutet (4:e barnet), gått från att ha en smal kropp med magmuskler och hela köret till att bara känna sig tjock trots att det bara är magen som växt.

Eftersom jag var mycket av ett "fitnessfreak" innan jag blev gravid så blev denna graviditet lite jobbig för mig. Jag var på gränsen till att ha ätstörning som nu eskalerat. Eftersom jag brukade mäta mina lår varje-varannan dag så märker jag att mina lår kan svullna upp till 2cm per dag. Jag vet ju inte om detta är normalt men det känns lite extremt att svulla så mycket. Någon som känner igen sig i något jag skrivit? Är i vecka 25 (24+3)

"The human thinks he is superior, but forget that he was once a drop of semen"
    Jag förstår känslan men det där måste du ta upp med din barnmorska. Tänk istället att du kommer ha lättare att komma i form efter graviditeten eftersom du var vältränad innan, du kommer ha gott om tid att hitta tillbaka till ditt gamla jag. Det är ok att växa och det är ok att vara svullen!
  • Roxybe

Äntligen fri från värsta magsjukan jag nånsin varit med om, varade i ett och ett halvt dygn och tog totalt musten ur mig. Jag brukar springa runt hemma hur sjuk jag än är men nu har jag legat blickstilla.

• Citrona
    Knoppen234 skrev 2015-08-08 06:28:05 följande:

Börjar också känna att nu får tiden gärna springa iväg så jag slipper allt! Fått sånna problem med halsbränna! Vilket leder till sömnlösa nätter och sjukt dåligt humör. Och denna djungel med alla läkemedel mot halsbränna vilka man får ta och inte får. Bm sa omeprazol men de kräktes jag av och novalocol är så fruktansvärt äckligt så bara samarin som jag kan ta och de hjälper bara i ca 30min till 1h.

Nån annan som har de problemet och kankse har lite tips för någon som är sjukt känsla vad gäller smak på läkemedel?

Har du provat novalucol i tuggtablett-form? Den funkar bra för mig, smakar mint ;)
  • MissPin

Idag har jag varit hos barnmorskan. Kollat blodtryck, vikt, mätt magen och lyssnat på bebisens hjärta. :) allt var bra! Har gått upp 2 kg sen inskrivningen.

Mitt illamående verkar ha försvunnit nu, väldigt skönt! Hoppas det håller sig borta.

• ummsumaya
    Roxybe skrev 2015-08-12 18:57:30 följande:

Jag förstår känslan men det där måste du ta upp med din barnmorska. Tänk istället att du kommer ha lättare att komma i form efter graviditeten eftersom du var vältränad innan, du kommer ha gott om tid att hitta tillbaka till ditt gamla jag. Det är ok att växa och det är ok att vara svullen!

Ja, jag vet att du har rätt trots den kunskapen om hur larvigt det är att känna så, så gör jag det. Det är ett problem som uppstått av ett annat problem så det är ju något jag måste tacklas med.

Jag har otroligt mycket förvärkar..under hela dagen men som värst på kvällen. Det har pågått i ungefär 2-3 veckor nu och bara blivit starkare. I och med den ökningen av sammandragningarna så har även foglossningen blivit ännu värre, till att jag inte ens kan sitta/ligga utan konstant smärta. Nu vt jag inte om dom har ett samband men dom kom i samma veva. Nu är jag för tillfället inte i Sverige med tillgång till barnmorska så det är svårt att få svar eller hjälp. Är tillbaka i Sverige om ca 4veckor. Någon med samma erfarenhet och/eller hört något från en barnmorska om detta?
  • Roxybe
    ummsumaya skrev 2015-08-14 10:40:11 följande:
    Ja, jag vet att du har rätt trots den kunskapen om hur larvigt det är att känna så, så gör jag det. Det är ett problem som uppstått av ett annat problem så det är ju något jag måste tacklas med.

Jag har otroligt mycket förvärkar..under hela dagen men som värst på kvällen. Det har pågått i ungefär 2-3 veckor nu och bara blivit starkare. I och med den ökningen av sammandragningarna så har även foglossningen blivit ännu värre, till att jag inte ens kan sitta/ligga utan konstant smärta. Nu vt jag inte om dom har ett samband men dom kom i samma veva. Nu är jag för tillfället inte i Sverige med tillgång till barnmorska så det är svårt att få svar eller hjälp. Är tillbaka i Sverige om ca 4veckor. Någon med samma erfarenhet och/eller hört något från en barnmorska om detta?
    Jag tycker inte alls det är larvigt, snarare säkert ganska vanligt, men onödigt att behöva stressa över sånt nu. Det låter jobbigt med förvärkarna, kan du kanske maila med din bm? Det har jag gjort med min och mailadressen stod på hemsidan. När det gällde foglossning använde jag en TENS-apparat förra graviditeten och det tyckte jag hjälpte lite. Hoppas det avtar snart!
  • MissPin

Ska ni göra glukosbelastningen? Jag gjorde det med första barnet, men tyckte det var så jobbigt så vill inte göra det den här gången.

Jag har bokat tid för det i alla fall, men barnmorskan sa att jag behöver inte göra det.

• fantasy06

Går in i v 25 imorgon. Idag har jag haft ont i navelhöjd men ute till vänster. Mellan navel o sida kanske man kan säga. Känns som det kniper till, känns mer ibland inte skönt alls. Kommer och går hela tiden. Kommer även när jag vilar. Någon som varit med om liknande?

Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!