• HCS

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Då det är väldigt många i novembertrådarna startar jag en mindre grupp och hoppas någon hänger på!

Själv har jag BF 29/11. Väntar nu fjärde barnet, har tre pojkar sen tidigare på 9, 7 och 1 år. 

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-02 14:22
    BF-lista

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet
    24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet
    24/11 - CeElSu / / Första barnet
    24/11 - eihr / Svedala / Första barnet
    25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet
    26/11 - fridilie / / Första barnet
    26/11 - frida1991 / Jönköping / Första barnet
    26/11 - Kiesha / Norra Sverige / Första barnet
    27/11 - LindaM / / Femte barnet
    27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet
    27/11 - ELG / / Andra barnet
    28/11 - Knoppen234 / / Första barnet
    28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet
    28/11 - Carrot90 / / Första barnet
    28/11 - NatalieWB / /Första barnet
    29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet
    29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet
    29/11 - Knasen85
    29/11 - MissPin / / Andra barnet
    29/11 - längtar985 / / Första barnet
    29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet
    30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet
    30/11 - miela33 / / Andra barnet
    1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet
    3/12 - LilaLove / / Första barnet
    3/12 - Nisse88 / / Andra barnet
    3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet
    ? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet
    4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet
    4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet
    5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet
    6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet
    6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-05 12:24
    Lämnar nu tråden då jag fått ett tidigt mf. Lycka till alla!! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 17:58
    Plussade igen på Äl+9 den 4 maj.
    Nytt BF blir 15/1-2016
  • Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
  • Lortdocka

Efter många buffningar och knuffningar och ett toabesök fick vi veta vem det är i magen! Först knep bebisen ihop benen lääänge, och sen låg navelsträngen mitt mellan benen, sen kneps benen ihop igen! :)

Men till slut kunde barnmorskan berätta att det är en envis liten flicka som bor i magen! Och att storebror får den lillasyster han önskar sig! ??

Och jag har inte alls moderkakan i framvägg, den ligger högt i bakvägg. Om man inte såg så noga som de så kunde man missta en kontraktion för att vara moderkakan, och de såg inte alls lika tydligt eller noggrannt på rutinultraljudet på landstingets sjukhus. Om det blir fler ska jag definitivt boka en tid på Emma Ultraljud igen! Noggrannt och serviceinriktat! :)

• MissPin
    Lortdocka skrev 2015-07-05 15:09:41 följande:

Efter många buffningar och knuffningar och ett toabesök fick vi veta vem det är i magen! Först knep bebisen ihop benen lääänge, och sen låg navelsträngen mitt mellan benen, sen kneps benen ihop igen! :)

Men till slut kunde barnmorskan berätta att det är en envis liten flicka som bor i magen! Och att storebror får den lillasyster han önskar sig! ??

Och jag har inte alls moderkakan i framvägg, den ligger högt i bakvägg. Om man inte såg så noga som de så kunde man missta en kontraktion för att vara moderkakan, och de såg inte alls lika tydligt eller noggrannt på rutinultraljudet på landstingets sjukhus. Om det blir fler ska jag definitivt boka en tid på Emma Ultraljud igen! Noggrannt och serviceinriktat! :)

Vad kul att få veta! Och kul att få se bebisen :)

Vad var det för undersökning ni bokade då? Vi funderar på att boka på emma ultraljudsklinik.
  • flislis

Vi får tydligen låna babyskydd gratis av länsförsäkringar (tror det var brio primo)! Vissa regioner har tydligen den dealen om man har bilförsäkring hos dem. Helt lysande ju, det kändes som sura pengar annars på något som iaf vi inte kommer hinna använd mycket!( Då kan man väl anta att de inte varit krockade, det borde väl försäkringsbolage veta liksom?)

Barnvagn har jag listat ut att jag vill ha en emmaljunga city cross. Den verkar populär och det verkar finnas många fräscha på blocket. :)

Försöker att få med pappan i vagn-diskussionen, men det är inte helt lätt... Lite tråkigt men å andra sidan är det bra att få bestämma själv. :)

Rookiefråga: har man både tjock åkpåse och tjock overall på vinterbebisar när man är ute och går?

Bebisens temp verkar nästan vara svårast att ha koll på :/

• summer13

Jag hade fleeceoverall och mössa i åkpåsen. Med både tjock overall och åkpåse blir det nog för varmt, men då bor jag i södra sverige också..

Vi har en brio happy sen innan och även en bugaboo cameleon. Avskyr verkligen bugaboo, sämsta vagnen jag ägt så det kommer säljas. En syskonvagn kommer införskaffas, har inte bestämt vilken än! Annars använder vi sjal och ergonomisk sele också (ingen babybjörn med andra ord..) så det kommer nog bäras mycket också!

• Lortdocka

Vi gjorde en vanlig anatomigranskning på Emma ultraljudsklinik, de gör inte 3D förrän efter vecka 24.

• MissPin
    Lortdocka skrev 2015-07-06 15:21:33 följande:

Vi gjorde en vanlig anatomigranskning på Emma ultraljudsklinik, de gör inte 3D förrän efter vecka 24.

Okej! Vi kommer antingen boka en anatomigranskning eller så väntar vi tills man kan få se i 3D, men vill ju veta nuuuu.
  • MissPin
    Lortdocka skrev 2015-07-06 15:21:33 följande:

Fick ni bra bilder?
  • annelielind

Varit på rul idag. Vi väntar en flicka. Lyckan är total. Efter 5 underbara pojkar får vi alltså en liten tös. Tårarna bara rinner. Pojkarna är såå glada, dom önskade att det skulle bli en flicka. Jag kommer alltså ha möjlighet att bli mormor iallafall. Känslan går inte att beskriva. Jag älskar mina pojkar mer än livet självt men att nu få en flicka när jag själv va 100% säker på att det skulle komma en liten pojke känns otroligt roligt.

• MissPin
    annelielind skrev 2015-07-06 15:49:17 följande:

Varit på rul idag. Vi väntar en flicka. Lyckan är total. Efter 5 underbara pojkar får vi alltså en liten tös. Tårarna bara rinner. Pojkarna är såå glada, dom önskade att det skulle bli en flicka. Jag kommer alltså ha möjlighet att bli mormor iallafall. Känslan går inte att beskriva. Jag älskar mina pojkar mer än livet självt men att nu få en flicka när jag själv va 100% säker på att det skulle komma en liten pojke känns otroligt roligt.

Vad kul! Grattis
  • flislis
    summer13 skrev 2015-07-06 05:22:54 följande:

Jag hade fleeceoverall och mössa i åkpåsen. Med både tjock overall och åkpåse blir det nog för varmt, men då bor jag i södr

Tack för svar! Ja, det låter ju vettigt. Har inte så många småfolk i min omgivning så jag har ingen aning. Är mycket som man aldrig ens funderat på! Ska bli så spännande :)

Funderar på att boka in mormor en dag i veckan så hon får hjälpa till :) Tack och lov är hon nästan lika glad som jag. Haha. Blev nästan idiotförklarad igår när jag visade upp vad vi köpt för kläder till bäbis. "Men herregud Lisa, hur tänker du nu? Ni kommer ju få hur mycket grejer som helst också!" Fast såå mycket är det inte! Vi får väl önska oss leksaker då i allsin dar!

Imorgon ska vi titta på skrutten och leta könsorgan! Håll tummarna för att hen inte kniper!
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!