• HCS

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Då det är väldigt många i novembertrådarna startar jag en mindre grupp och hoppas någon hänger på!

Själv har jag BF 29/11. Väntar nu fjärde barnet, har tre pojkar sen tidigare på 9, 7 och 1 år. 

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-02 14:22
    BF-lista

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet
    24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet
    24/11 - CeElSu / / Första barnet
    24/11 - eihr / Svedala / Första barnet
    25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet
    26/11 - fridilie / / Första barnet
    26/11 - frida1991 / Jönköping / Första barnet
    26/11 - Kiesha / Norra Sverige / Första barnet
    27/11 - LindaM / / Femte barnet
    27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet
    27/11 - ELG / / Andra barnet
    28/11 - Knoppen234 / / Första barnet
    28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet
    28/11 - Carrot90 / / Första barnet
    28/11 - NatalieWB / /Första barnet
    29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet
    29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet
    29/11 - Knasen85
    29/11 - MissPin / / Andra barnet
    29/11 - längtar985 / / Första barnet
    29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet
    30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet
    30/11 - miela33 / / Andra barnet
    1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet
    3/12 - LilaLove / / Första barnet
    3/12 - Nisse88 / / Andra barnet
    3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet
    ? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet
    4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet
    4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet
    5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet
    6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet
    6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-05 12:24
    Lämnar nu tråden då jag fått ett tidigt mf. Lycka till alla!! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 17:58
    Plussade igen på Äl+9 den 4 maj.
    Nytt BF blir 15/1-2016
  • Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
  • flislis

Idag var vi på ultraljud och fick se en exemplarisk liten gosse! Han var inte blyg, utan helt plötsligt var där en snopp mitt på skärmen, klart som korvspad. :) I ögonblicket vänder han bort ansiktet så det är inte solklart vad som är vad, men det som sticker ut till höger i bild är snoppen.

Jag som hade inbillat mig att jag ville ha en tjej och att jag kanske skulle bli lite besviken om det blev en kille. Så fel jag hade! Har aldrig blivit så lycklig över att få se en snopp! ;)

• fantasy06

Var också på rul idag. Av vad hon kunde se så väntar vi en flicka. Ingen snopp i sikte. Hon sa att om det är en pojke döljer han den väl.

Jag har en pojke sen innan och sambon en. Så en flicka ska bli spännande :) allt såg bra ut iallafall och ingen är lyckligare än jag.

• flislis
    fantasy06 skrev 2015-07-07 17:43:59 följande:

Var också på rul idag. Av vad hon kunde se så väntar vi en flicka. Ingen snopp i sikte. Hon sa att om det är en pojke döljer han den väl.

Jag har en pojke sen innan och sambon en. Så en flicka ska bli spännande :) allt såg bra ut iallafall och ingen är lyckligare än jag.

Grattis till tösen! :D har ni funderat på namn? Blir pojkarna glada åt en syster?

En annan rolig grej var att innan var jag inte helt säker på om det var bebisen som kändes i magen, men nu såg man att han rörde sig samtidigt som jag kände det! :) (det är på riktigt nu!)
  • Lortdocka

Tyvärr inte... Hon låg dubbelvikt med benen framför ansiktet (de är väldigt viga när de är så här små sa bm) när hon tog bilderna vi skulle få, så det är tyvärr sämre bilder än de från rutinultraljudet. Men det gör detsamma, vi fick se henne klart och tydligt innan bilderna skulle tas ju. Hon är rätt bångstyrig redan

Storebror låg på fel håll till vecka 34 ungefär, vänd med ansiktet mot min rygg och med fötterna bak i ryggen och huvudet upp, kände aldrig några sparkar på blåsan då.

Lillasyster nu ligger med huvudet upp och ansiktet fram, och sparkar på min blåsa HELA TIDEN! Nu börjar sparkarna bli hårda och ibland gör det till och med lite ont!

Hon har två "spark-lägen" i magen, fötterna mot blåsan på dagtid och i vänstersidan när jag ligger ner och ska sova, jag ligger alltid på vänster sida när jag ska somna. Hon vill ha huvudet upp och fötterna ned alltid, precis som storebror.

Om hon vänder sig eller inte spelar ingen roll, för denna gången blir det ju planerat snitt i vilket fall som. När storebror vände sig gjorde det grymt ont, så det vore skönt om hon vände sig innan vecka 34 om hon nu känner att hon måste vända sig

MissPin skrev 2015-07-06 15:28:49 följande:

Fick ni bra bilder?

• Dakine

Gjorde också RUL igår. Bf 6 de ember. Allt såg bra ut och jag misstänker en tjej! Såg ingen snopp ;)

• fantasy06
    flislis skrev 2015-07-07 18:37:36 följande:

Grattis till tösen! :D har ni funderat på namn? Blir pojkarna glada åt en syster?

En annan rolig grej var att innan var jag inte helt säker på om det var bebisen som kändes i magen, men nu såg man att han rörde sig samtidigt som jag kände det! :) (det är på riktigt nu!)

Jag har fastnat för Stella och Alicia. Men intw pratat med sambon. Antar vi har helt olika förslag.

Min son är själaglad för att få en lillasyster. Sambons son ville hellre ha en lillebror. Men han bor bara här varannan helg. Jag har min son varannan vecka :)
  • Lortdocka

Det här med att känna sparkar är ganska nytt för mig, även om det här är andra barnet. Storebror låg med huvudet upp och fötterna bak i ryggen fram till vecka 34-35, så jag kände knappt inga sparkar utan mest "bök" och knuffningar från huvud/rumpa.

Lillasyster däremot ligger med fötterna mot min urinblåsa och fastän hon bara väger runt 300 gram än så länge så kan sparkarna göra ont!!!
    Vissa av hennes små välriktade karatesparkar rakt på blåsan ger en ilning genom kroppen ungefär som när tandläkaren borrar vid nerven i tanden utan bedövning....

Går in i vecka 21 imorgon, brukar sparkarna kännas så "kraftigt" redan? Eller är det för att hon riktat in sig på blåsan och endast sparkar där, dagarna i ända.... ha ha ha....

Hur har ni andra det som är i vecka 21-22, ligger era små också med huvudet upp och fötterna ner, vända framåt eller ligger de med huvudet ner?

• MissPin
    Dakine skrev 2015-07-08 19:33:20 följande:

Gjorde också RUL igår. Bf 6 de ember. Allt såg bra ut och jag misstänker en tjej! Såg ingen snopp ;)

phput61Ko34582.jpg

Fin bild! :) vi såg inte heller någon snopp, men tycker inte att vi såg så mycket därvid alls, bebisens ben var ivägen.

Ska bli spännande att se vad det är för en sen! :)
  • flislis
    fantasy06 skrev 2015-07-08 19:35:45 följande:

Jag har fastnat för Stella och Alicia. Men intw pratat med sambon. Antar vi har helt olika förslag.

Min son är själaglad för att få en lillasyster. Sambons son ville hellre ha en lillebror. Men han bor bara här varannan helg. Jag har min son varannan vecka :)

:) vad bra att iaf den ena är glad. Den andra kanske vänjer sig eller? Fördelen är ju att en syster kanske inte vill låna hans "kill"-leksaker ;)

Min brorsdotter, 4år, blev sur på mig när jag sa att det är en kille. Hon ville minsann ha en tjej! :)
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!