• HCS

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Då det är väldigt många i novembertrådarna startar jag en mindre grupp och hoppas någon hänger på!

Själv har jag BF 29/11. Väntar nu fjärde barnet, har tre pojkar sen tidigare på 9, 7 och 1 år. 

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-02 14:22
    BF-lista

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet
    24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet
    24/11 - CeElSu / / Första barnet
    24/11 - eihr / Svedala / Första barnet
    25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet
    26/11 - fridilie / / Första barnet
    26/11 - frida1991 / Jönköping / Första barnet
    26/11 - Kiesha / Norra Sverige / Första barnet
    27/11 - LindaM / / Femte barnet
    27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet
    27/11 - ELG / / Andra barnet
    28/11 - Knoppen234 / / Första barnet
    28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet
    28/11 - Carrot90 / / Första barnet
    28/11 - NatalieWB / /Första barnet
    29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet
    29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet
    29/11 - Knasen85
    29/11 - MissPin / / Andra barnet
    29/11 - längtar985 / / Första barnet
    29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet
    30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet
    30/11 - miela33 / / Andra barnet
    1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet
    3/12 - LilaLove / / Första barnet
    3/12 - Nisse88 / / Andra barnet
    3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet
    ? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet
    4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet
    4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet
    5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet
    6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet
    6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-05 12:24
    Lämnar nu tråden då jag fått ett tidigt mf. Lycka till alla!! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 17:58
    Plussade igen på Äl+9 den 4 maj.
    Nytt BF blir 15/1-2016
  • Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
  • NovemberFemton
    ummsumaya skrev 2015-08-07 13:02:11 följande:

Någon annan som känner sig trött på graviditeten redan?

Är så känslosam, otroligt ont i ryggslutet (4:e barnet), gått från att ha en smal kropp med magmuskler och hela köret till att bara känna sig tjock trots att det bara är magen som växt.

Eftersom jag var mycket av ett "fitnessfreak" innan jag blev gravid så blev denna graviditet lite jobbig för mig.

I hear ya!! Jag är i vecka 25 och mår också väldigt dåligt av den kroppsliga förändringen som sker nu utan att jag riktigt kan kontrollera det. Vissa dagar vill jag knappt inte gå utanför dörren för att jag bara känner mig så obekväm och nästan skäms för hur jag ser ut.

Samtidigt är jag oändligt tacksam för det lilla livet som växer i mig och älskar att känna hur han lever om inne i magen. Så då får jag dåligt samvete och grinar för det istället... Stabil? Not so much va! ;)
  • ummsumaya
    NovemberFemton skrev 2015-08-07 20:26:42 följande:
    I hear ya!! Jag är i vecka 25 och mår också väldigt dåligt av den kroppsliga förändringen som sker nu utan att jag riktigt kan kontrollera det. Vissa dagar vill jag knappt inte gå utanför dörren för att jag bara känner mig så obekväm och nästan skäms för hur jag ser ut.

Samtidigt är jag oändligt tacksam för det lilla livet som växer i mig och älskar att känna hur han lever om inne i magen. Så då får jag dåligt samvete och grinar för det istället... Stabil? Not so much va! ;)
    Ja, så känner jag också. Att jag nästan skäms hur jag ser ut, fast samtidigt är jag ju så tacksam för den lilla där inne som faktiskt är frisk (i alla fall vad som ultraljudet visade).

Jag tror det är den extrema hormonförändringen som spelar mig ett spratt... :-S
    "The human thinks he is superior, but forget that he was once a drop of semen"
  • ummsumaya
    MissPin skrev 2015-08-07 18:05:31 följande:

Vecka 24. Mitt humör är verkligen hemskt. Jag blir vrålarg och sååååå irriterad på allt, sen blir jag ledsen över att jag varit så arg, sen jättekär, inte alls kär.. Och så håller det på.

Är så trött på sammandragningarna, foglossningen. Efter en dag där jag burit min son på 15 kg, dammsugit och sånt så kan jag inte gå, det gör riktigt ont. Försöker undvika att lyfta men det är svårt.

Men! Bebis sparkar för fullt och det känns underbart :) vi kommer ta en runda till Ullared i september eller oktober och handla lite bebisprylar :)

Så är jag också, och speciellt på jag bär min yngsta på ungefär samma vikt som ditt barn, så är ryggen körd sen. Dessutom när jag städar/lagar mat/tvättar och en massa därtill i stort sett varje dag, så finns inte så mycket kraft kvar i kroppen, och sen slänger hormonerna till ett extra slag. Det är tillfällen jag undrar vad jag gett mig in på.. om det ens var värt det.

Däremot så när jag kommer ihåg den underbara känslan att få sitt barn i armarna så slår det bort det  mesta av allt som jag går igenom just nu. Det är bara alla dessa hormoner jag skulle vilja slippa som gör mig helt galen.

Har så mycket skuldkänslor för vissa av tankarna som kommer till mig..

Skönt att höra att jag inte är ensam..
    "The human thinks he is superior, but forget that he was once a drop of semen"
  • Knoppen234

Börjar också känna att nu får tiden gärna springa iväg så jag slipper allt! Fått sånna problem med halsbränna! Vilket leder till sömnlösa nätter och sjukt dåligt humör. Och denna djungel med alla läkemedel mot halsbränna vilka man får ta och inte får. Bm sa omeprazol men de kräktes jag av och novalocol är så fruktansvärt äckligt så bara samarin som jag kan ta och de hjälper bara i ca 30min till 1h.

Nån annan som har de problemet och kankse har lite tips för någon som är sjukt känsla vad gäller smak på läkemedel?

• fantasy06

Går in i v 24 imorgon. Och ibland när jag går eller står upp känns det som hela magen ska ramla ner. Svårt att förklara hur det känns men typ så :)

Någon mer som känt så eller vet varför o om det är ok att det känns så ?:)

• summer13
    Knoppen234 skrev 2015-08-08 06:28:05 följande:

Börjar också känna att nu får tiden gärna springa iväg så jag slipper allt! Fått sånna problem med halsbränna! Vilket leder till sömnlösa nätter och sjukt dåligt humör. Och denna djungel med alla läkemedel mot halsbränna vilka man får ta och inte får. Bm sa omeprazol men de kräktes jag av och novalocol är så fruktansvärt äckligt så bara samarin som jag kan ta och de hjälper bara i ca 30min till 1h.

Nån annan som har de problemet och kankse har lite tips för någon som är sjukt känsla vad gäller smak på läkemedel?

Jag körde med Rennie i förra geaviditeten. Testa, de var inte alls äckliga!
  • summer13
    fantasy06 skrev 2015-08-08 13:17:03 följande:

Går in i v 24 imorgon. Och ibland när jag går eller står upp känns det som hela magen ska ramla ner. Svårt att förklara hur det känns men typ så :)

Någon mer som känt så eller vet varför o om det är ok att det känns så ?:)

Jag känner så när jag i sängen vänder mig från en sida till en annan. Får liksom hålla i magen så den inte ramlar över för snabbt om du förstår var så förra graviditeten med, obehaglig känsla! Tänker att bebis väger ju ändå lite därinne nu och ramlar väl runt lite när man gör hastiga rörelser
  • Citrona
    Lortdocka skrev 2015-07-28 21:55:58 följande:

Jag är i vecka 23, går in i vecka 24 på torsdag, glömde jag skriva :)

Oj, skönt att det slutade blöda.
    Jag har oxo moderkakan både fram och bak fast på höger sida, inget ovanligt sa barnmorskan som gjorde ultraljudet.....har försökt att googla men inte hittat så mycket om det.
  • Knoppen234
    summer13 skrev 2015-08-08 21:17:34 följande:

Jag körde med Rennie i förra geaviditeten. Testa, de var inte alls äckliga!

Får köpa hem och testa :) och hålla tummarna att de ska funka och smaka lagom bra :) Tack för tipset :)
  • JennyHjortron

Hej alla,

Kul att ni alla har det bra även om graviditeten gör sig påmind mer eller mindre för alla..????

Själv har jag mått relativt bra fram till för 2-3 veckor sedan (är i v.24 nu). Gick en vecka med illamående, mycket sd och tryckt neråt och ryggvärk- det visade sig vara uvi och det blev bättre efter medicin. Känner dock mycket sd hela tiden och är oerhört trött, påverkar ork och humör...

Njuter av livet i magen men det blir jobbigt och mycket oro att sd ska påverka livmodertappen...

Bara att kämpa på ????.

Har läkarkontroll och träff med BM om 1 vecka och får se vad som hänt och händer framöver...

Ha det bra alla!!!

Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!