• HCS

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Då det är väldigt många i novembertrådarna startar jag en mindre grupp och hoppas någon hänger på!

Själv har jag BF 29/11. Väntar nu fjärde barnet, har tre pojkar sen tidigare på 9, 7 och 1 år. 

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-02 14:22
    BF-lista

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet
    24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet
    24/11 - CeElSu / / Första barnet
    24/11 - eihr / Svedala / Första barnet
    25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet
    26/11 - fridilie / / Första barnet
    26/11 - frida1991 / Jönköping / Första barnet
    26/11 - Kiesha / Norra Sverige / Första barnet
    27/11 - LindaM / / Femte barnet
    27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet
    27/11 - ELG / / Andra barnet
    28/11 - Knoppen234 / / Första barnet
    28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet
    28/11 - Carrot90 / / Första barnet
    28/11 - NatalieWB / /Första barnet
    29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet
    29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet
    29/11 - Knasen85
    29/11 - MissPin / / Andra barnet
    29/11 - längtar985 / / Första barnet
    29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet
    30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet
    30/11 - miela33 / / Andra barnet
    1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet
    3/12 - LilaLove / / Första barnet
    3/12 - Nisse88 / / Andra barnet
    3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet
    ? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet
    4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet
    4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet
    5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet
    6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet
    6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-05 12:24
    Lämnar nu tråden då jag fått ett tidigt mf. Lycka till alla!! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 17:58
    Plussade igen på Äl+9 den 4 maj.
    Nytt BF blir 15/1-2016
  • Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
  • Nilla6

Har idag gått 35 fulla veckor, mår sämre för varje dag, ondare i höfter, rygg, blygdbenet samt låren. Var hos läkaren på mvc igår, hon såg hur ont jag hade samt att jag inte sovit på hur länge som helst att hon skicka iväg en remiss för igångsättning vilket känns skönt. Hon kände därnere och huvet är långt ner, tappen mjuk och öppen ett finger.

• flislis
    MelinaG skrev 2015-10-22 11:36:31 följande:

Vi ska till BM om två veckor igen först i 36+6. Har hon inte vänt sig då så får det bli ett vändningsförsök någon dag efter. Hon trodde inte att hon kommer vända sig självmant, men man vill inte göra vändningsförsöket tidigare då det kan sätta igång förlossningen.

Vad konstigt, menar du att din bm inte har mätt magen ens? Min bm har nog kollat hur hon ligger sedan typ vecka 25, men då sa hon också att det inte spelade så stor roll eftersom hon fortfarande kunde vända sig väldigt lätt då.

Jo, mätt har hon gjort! Men inget kläm och inga kommentarer om hur han ligger.

Aha... Men jag tänker såhär: chansen finns att hon vänder sig-då är det kanske onödigt att göra vändningsförsök såhär tidigt, för att det finns en risk att hon vänder tillbaka igen?

Kanske också är därför min barnmorska inte känt efter än, för att det finns en chans att bebis vänder sig ändå. (Har läst om fler som inte blivit klämda på förrän typ v 35, så är inte så orolig. Antar att det är olika rutiner i olika landsting.)

Ja just det, läste att det kan sätta igång en förlossning och det är därför det görs av läkare på sjukhusen - så att man är i trygga händer liksom! O vid 36 veckor räknas det väl ändå som en fullgången normal graviditet. Det kommer säkert gå bra!:)

Hehe, märks att det närmar sig nu. Jag blir skitnervös av ingenting. :p
  • flislis
    Nilla6 skrev 2015-10-22 13:58:20 följande:

Har idag gått 35 fulla veckor, mår sämre för varje dag, ondare i höfter, rygg, blygdbenet samt låren. Var hos läkaren på mvc igår, hon såg hur ont jag hade samt att jag inte sovit på hur länge som helst att hon skicka iväg en remiss för igångsättning vilket känns skönt. Hon kände därnere och huvet är långt ner, tappen mjuk och öppen ett finger.

Oj! När blir det då typ? Fick du inte nåt att sova på? Jag fick lergigan (versionen utan koffein i) och kan sova hela nätter i sträck!
  • flislis
    Citrona skrev 2015-10-15 20:36:15 följande:

Ska oxo göra snitt och väntar vid brevlådan ;)

Nu kom det! Den 27 november kommer min son! :D

Blir samma dag som bf, om han inte får för sig att komma tidigare såklart.
  • Nilla6
    flislis skrev 2015-10-22 14:07:22 följande:

Oj! När blir det då typ? Fick du inte nåt att sova på? Jag fick lergigan (versionen utan koffein i) och kan sova hela nätter i sträck!

Vet inte, läkaren sa i vecka 38, vet inte om dom menar 37+ lr 38+då men blir iaf minst 2 veckor innan och jag är beräknad 26e november så runt den 12e kanske. Blev igångsatt med första och det gick bra så ska bli skönt faktiskt, då vet jag att jag hinner få antibiotikan mot gbs oxå innan fl. Fast läkaren trodde jag kanske kommer föda innan vilket jag inte hoppas. Jo fick lergigan utskrivet men har inte hämtat ut än, ska göra i helgen. Hur stor dos tar du? Brukar du kissa mycket på natten? Jag kissar hela tiden, kan gå allt från 2- 7 ggr på natten så jag är rädd att kissa på mej om jag däckat av tabletten:/
  • MelinaG
    flislis skrev 2015-10-22 15:32:46 följande:
    Nu kom det! Den 27 november kommer min son! :D

Blir samma dag som bf, om han inte får för sig att komma tidigare såklart.
    Grattis! (eller vad man sägerSkrattande) Måste vara häftigt att veta exakt datum man kommer bli mamma.
  • flislis
    Nilla6 skrev 2015-10-22 19:37:36 följande:

Vet inte, läkaren sa i vecka 38, vet inte om dom menar 37+ lr 38+då men blir iaf minst 2 veckor innan och jag är beräknad 26e november så runt den 12e kanske. Blev igångsatt med första och det gick bra så ska bli skönt faktiskt, då vet jag att jag hinner få antibiotikan mot gbs oxå innan fl. Fast läkaren trodde jag kanske kommer föda innan vilket jag inte hoppas. Jo fick lergigan utskrivet men har inte hämtat ut än, ska göra i helgen. Hur stor dos tar du? Brukar du kissa mycket på natten? Jag kissar hela tiden, kan gå allt från 2- 7 ggr på natten så jag är rädd att kissa på mej om jag däckat av tabletten:/

Ok. Skönt att slippa gå för länge iaf :) Då är det inte länge kvar!

Börjar alltid med en tabl, 25 mg, brukar räcka. Ja om jag inte tar tabl måste jag upp minst(!) 2 ggr o kissa. Jag har inte haft några olyckor i sängen än, men det är bråttom till toan på morgonen (sover 6-7 tim i sträck). Kanske skulle låna bebisens kiss-lakan ;)

Fick också tipset att krossa tabletten för att slippa myrkrypningar i benen.
  • flislis
    MelinaG skrev 2015-10-22 19:42:32 följande:

Grattis! (eller vad man säger) Måste vara häftigt att veta exakt datum man kommer bli mamma.

Det är lite pirrigt :) Är skönt att ha ett slutdatum på graviditeten om inte annat! Är så trött på det nu!
  • Citrona
    flislis skrev 2015-10-22 20:14:37 följande:
    Det är lite pirrigt :) Är skönt att ha ett slutdatum på graviditeten om inte annat! Är så trött på det nu!
    Åh nära ju! Jag har den 26e men har bara fått höra det på telefon ännu så länge...vill ju ha det skriftligt så att det inte ändras ;)
  • lotie

Jag har också mer sd och mensvärk och sover sjukt dåligt:(

Var hos bm idag 34+5 och sf var 31 så följer min kurva bra iaf men blir kanske en liten bebis igen.
    Mitt blodtryck hade gått från 110/60 till 130-85 så ska tillbaka på tisdag för nytt blodtryck och urinsticka. Tycker inte det är så högt men hon sa man måste utgå från mitt normala tryck som plötsligt höjts.

Skrev förlossningsplan och fått med allt jag varit orolig eller missnöjd för tidigare så känns mycket bättre nu!

Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!