• HCS

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Då det är väldigt många i novembertrådarna startar jag en mindre grupp och hoppas någon hänger på!

Själv har jag BF 29/11. Väntar nu fjärde barnet, har tre pojkar sen tidigare på 9, 7 och 1 år. 

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-02 14:22
    BF-lista

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet
    24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet
    24/11 - CeElSu / / Första barnet
    24/11 - eihr / Svedala / Första barnet
    25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet
    26/11 - fridilie / / Första barnet
    26/11 - frida1991 / Jönköping / Första barnet
    26/11 - Kiesha / Norra Sverige / Första barnet
    27/11 - LindaM / / Femte barnet
    27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet
    27/11 - ELG / / Andra barnet
    28/11 - Knoppen234 / / Första barnet
    28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet
    28/11 - Carrot90 / / Första barnet
    28/11 - NatalieWB / /Första barnet
    29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet
    29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet
    29/11 - Knasen85
    29/11 - MissPin / / Andra barnet
    29/11 - längtar985 / / Första barnet
    29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet
    30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet
    30/11 - miela33 / / Andra barnet
    1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet
    3/12 - LilaLove / / Första barnet
    3/12 - Nisse88 / / Andra barnet
    3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet
    ? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet
    4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet
    4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet
    5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet
    6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet
    6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-05 12:24
    Lämnar nu tråden då jag fått ett tidigt mf. Lycka till alla!! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 17:58
    Plussade igen på Äl+9 den 4 maj.
    Nytt BF blir 15/1-2016
  • Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
  • summer13
    lotie skrev 2015-10-18 11:30:51 följande:

Jag fick spinalhuvudvärk efter snittet med men fick bara panodil för ingen trodde på mig! Varit så missnöjd med bb två gånger nu så vill inte dit alls. De har slängt ut mig två gånger fast jag mått skit efter.

Ja precis, det var så det hette! Minnet är lite suddigt såhär ett par år efter Jag hade redan diverse smärtlindring och det enda som hjälpte var kaffe! Eller ja, koffein då..
  • lotie

Jag mår väldigt dåligt av morfin så de gav mig inte det och inget annat hjälpte varken mot snittet eller huvudvärken:(

Ska på narkosbedömning på onsdag så ska se till att de ger det ändå vid kraftig smärta som sist, hellre biverkningar än den hemska smärtan.

Jag delade rum sist och det kom 4 olika par och åkte hem medans jag låg kvar helt handikappad:(

• MelinaG

Var inne första gången på förlossningen igår då jag inte hade märkt av några sparkar eller buffar på kvällen (34+1). Var rejält orolig då jag hade provat att buffa på magen, dricka iskallt, äta sött och allt möjligt. Som tur var var allting bra, fick på mig ett ctg som mätte barnets hjärtrytm och då sparkade hon även en hel del. Isag verkar allt vara normalt igen :)

Dock så var det två orosmoment:

1. Barnmorskan var osäker på hur hon låg i magen, och ett ultraljud visade att hon fortfarande ligger med rumpan ner. Det här får mig att bli lite stressad, är första barnet, hur stor är chansen att hon fortfarande kan vända sig självmant?

2. Jag har aldrig känt av några sammandragningar alls. På ctg:n så visade det dock att jag hade sammandragningar och då tyckte jag mig också kunna känna av dem. Jag blev jätteglad, men sedan berättade barnmorskan att de kom för ofta för att det skulle vara normalt (kanske var femte minut). Hon trodde att det berodde på en UVI, så jag fick ta ett urinprov som inte visade något. Efter det fick jag åka hem, men nu blir jag orolig över de där sammandragningarna, kom inte för mig att fråga något mer om det. Kan det vara farligt att ha så många, jag känner dem ju nästan inte?

• lotie

Var på narkosbedömning idag 34+3 och träffade en fantastisk läkare som lugnade mig rejält. Det visade sig att de inte gett all medicin i spiralen sist för jag reagerat på morfin innan så denna gången skulle de ge fentanyl tillsammans med spinalen och ge lustgas först om jag skulle känna men han lovade att det inte skulle hända igen så hoppas jag får honom.
    Han gjorde även en plan för smärtlindring efter så det inte blir som sist och ska få extra lokalbedövning runt snittet.

4 1/2 vecka kvar till snitt. Allt kan ju hända ändå men hoppas bebisen får vara frisk och må bra så jag slipper vara ifrån den denna gången!

• annelielind
    MelinaG skrev 2015-10-19 12:17:06 följande:

Var inne första gången på förlossningen igår då jag inte hade märkt av några sparkar eller buffar på kvällen (34+1). Var rejält orolig då jag hade provat att buffa på magen, dricka iskallt, äta sött och allt möjligt. Som tur var var allting bra, fick på mig ett ctg som mätte barnets hjärtrytm och då sparkade hon även en hel del. Isag verkar allt vara normalt igen :)

Dock så var det två orosmoment:

1. Barnmorskan var osäker på hur hon låg i magen, och ett ultraljud visade att hon fortfarande ligger med rumpan ner. Det här får mig att bli lite stressad, är första barnet, hur stor är chansen att hon fortfarande kan vända sig självmant?

2. Jag har aldrig känt av några sammandragningar alls. På ctg:n så visade det dock att jag hade sammandragningar och då tyckte jag mig också kunna känna av dem. Jag blev jätteglad, men sedan berättade barnmorskan att de kom för ofta för att det skulle vara normalt (kanske var femte minut). Hon trodde att det berodde på en UVI, så jag fick ta ett urinprov som inte visade något. Efter det fick jag åka hem, men nu blir jag orolig över de där sammandragningarna, kom inte för mig att fråga något mer om det. Kan det vara farligt att ha så många, jag känner dem ju nästan inte?

Hej. Hur har det gått för dig? Att ha sammandragningar är ju normalt men att ha dom så ofta är ju lite märkligt. Bebis kanske vill komma ut lite tidigare
  • flislis
    MelinaG skrev 2015-10-19 12:17:06 följande:

Vad säger bm då? Har läst lite på olika forum att den ska vara vänd i v 35-36. Men jag är ju ingen bm, så vaf vet jag :)

Min bm har inte ens känt på magen än! Ska iof göra snitt, men det vill man väl veta ändå? Aja, blir kanske nästa vecka då. Det känns som att han har huvudet upp...
  • lotie
    flislis skrev 2015-10-21 23:49:35 följande:
    Vad säger bm då? Har läst lite på olika forum att den ska vara vänd i v 35-36. Men jag är ju ingen bm, så vaf vet jag :)

Min bm har inte ens känt på magen än! Ska iof göra snitt, men det vill man väl veta ändå? Aja, blir kanske nästa vecka då. Det känns som att han har huvudet upp...
    De måste veta det fast det är snitt ifall det skulle sätta igång för snabbt så det blir akutsnitt.
  • MelinaG
    annelielind skrev 2015-10-21 21:33:00 följande:
    Hej. Hur har det gått för dig? Att ha sammandragningar är ju normalt men att ha dom så ofta är ju lite märkligt. Bebis kanske vill komma ut lite tidigare
    Ja, jag litade inte riktigt på det där urintestet de tog på sjukhuset (hade ju hinkat i mig massa isvatten i försök att väcka bebisen). Köpte ett eget hemmatest för UVI och mycket riktigt så visade det positivt. Fick komma till läkare och ta ett till test, och nu har jag fått antibiotika. Känns väldigt skönt, hoppas att sammandragningarna försvinner.
  • MelinaG
    flislis skrev 2015-10-21 23:49:35 följande:

Vi ska till BM om två veckor igen först i 36+6. Har hon inte vänt sig då så får det bli ett vändningsförsök någon dag efter. Hon trodde inte att hon kommer vända sig självmant, men man vill inte göra vändningsförsöket tidigare då det kan sätta igång förlossningen.

Vad konstigt, menar du att din bm inte har mätt magen ens? Min bm har nog kollat hur hon ligger sedan typ vecka 25, men då sa hon också att det inte spelade så stor roll eftersom hon fortfarande kunde vända sig väldigt lätt då.
  • MissPin

34+0 och har varit hos barnmorskan idag. Sf-måttet var 29 och min kurva går neråt. Så nästa vecka ska vi på tillväxtultraljud, nervöst! Tänk om dom upptäcker något fel. Men skönt om allt ser bra ut.

Har bara gått upp 2 kg med, vilket känns konstigt. Jag är smal i vanliga fall så borde ju ha gått upp mer. Hoppas så att allt ser bra ut, men nu kommer jag ju oroa mig tills ultraljudet.

Har haft sammandragningar dagligen sen vecka 13 och onda förvärkar sen förra veckan, vill verkligen inte ha det så i mer än en månad till! Är beordrad vila nu, men inte så lätt med en 2åring hemma.

Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!