• HCS

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Då det är väldigt många i novembertrådarna startar jag en mindre grupp och hoppas någon hänger på!

Själv har jag BF 29/11. Väntar nu fjärde barnet, har tre pojkar sen tidigare på 9, 7 och 1 år. 

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-02 14:22
    BF-lista

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet
    24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet
    24/11 - CeElSu / / Första barnet
    24/11 - eihr / Svedala / Första barnet
    25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet
    26/11 - fridilie / / Första barnet
    26/11 - frida1991 / Jönköping / Första barnet
    26/11 - Kiesha / Norra Sverige / Första barnet
    27/11 - LindaM / / Femte barnet
    27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet
    27/11 - ELG / / Andra barnet
    28/11 - Knoppen234 / / Första barnet
    28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet
    28/11 - Carrot90 / / Första barnet
    28/11 - NatalieWB / /Första barnet
    29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet
    29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet
    29/11 - Knasen85
    29/11 - MissPin / / Andra barnet
    29/11 - längtar985 / / Första barnet
    29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet
    30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet
    30/11 - miela33 / / Andra barnet
    1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet
    3/12 - LilaLove / / Första barnet
    3/12 - Nisse88 / / Andra barnet
    3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet
    ? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet
    4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet
    4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet
    5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet
    6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet
    6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-05 12:24
    Lämnar nu tråden då jag fått ett tidigt mf. Lycka till alla!! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 17:58
    Plussade igen på Äl+9 den 4 maj.
    Nytt BF blir 15/1-2016
  • Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
  • flislis
    Citrona skrev 2015-10-22 22:34:44 följande:

Åh nära ju! Jag har den 26e men har bara fått höra det på telefon ännu så länge...vill ju ha det skriftligt så att det inte ändras ;)

Oj vad roligt! :) ska tänka på dig då.
  • lotie

Fått ont på höger sida under revbenen och samma ställe på ryggen. Kommit och gått i några dagar men är värre nu. Panodil hjälper inte:(
    Hade hydronefros med första barnen och fick då lite högre blodtryck sen dåliga levervärden. Kanske är därför blodtrycket börjat gå upp nu:(
    Orkar inte detta en gång till. Är det samma ställe man får ont på vid havandeskapsförgiftning ?
    Mår allmänt krasst men kanske nån infektion på g.

• BowserSchnauzer
    lotie skrev 2015-10-24 17:19:22 följande:

Fått ont på höger sida under revbenen och samma ställe på ryggen. Kommit och gått i några dagar men är värre nu. Panodil hjälper inte:(
    Hade hydronefros med första barnen och fick då lite högre blodtryck sen dåliga levervärden. Kanske är därför blodtrycket börjat gå upp nu:(
    Orkar inte detta en gång till. Är det samma ställe man får ont på vid havandeskapsförgiftning ?

Usch då, kan ju vara både njuren och hf som du säger. Är nog bra att kolla upp så snart som möjligt oavsett! Förstår att det känns jobbigt men det är ju ingen prestation att vara frisk - det finns inget du kan göra för att påverka utan det är som det är. Det viktigaste är att det går bra för dig och bebis :). Är menat som ett försök att peppa lite! Styrkekram!
  • Globertrotter90
    lotie skrev 2015-10-24 17:19:22 följande:

Har inte skrivit här inne på flera månader, men följer tråden lite sporadiskt. Har ont på EXAKT samma ställe som dig, sedan lite mer än en vecka tillbaka... Första dagarna hade jag jätteont, men det har lagt sig och ömmar bara lite nu. Googlade lite (som man väl egentligen inte ska göra) och är 99% säker att det har med gallan att göra. Är tydligen ganska vanligt med inflammation i gallblåsan som gravid, men så länge man inte får typ feber så ska det inte vara någon fara. Imorgon har jag tid hos barnmorskan så ska fråga ändå, bättre att vara på den säkra sidan.

Däremot har jag de senaste veckorna haft sjukt ont i bröstryggen (baksidan av bröstkorgen typ) att jag stundtals bara vill gråta. Det lindras eller till och med försvinner helt när jag rör på mig, men kommer tillbaka när jag sitter eller ligger. Vilket gör det rätt svårt att sova. Igår tog jag två alvedon för första gången (avstår helst från värktabletter) och det hjälpte jättemycket, men idag är värken tillbaka. Får se vad barnmorskan säger. Har även en gravidmassage inbokad efteråt och det ska bli så otroligt skönt. Har ont i ländryggen också, men det är överkomligt... Bf 26 november, har mått super typ hela graviditeten (förutom några veckors illamående i början och mycket trötthet) så ska absolut inte klaga - men nu börjar man faktiskt tröttna lite....
  • Karinni
    Globertrotter90 skrev 2015-10-25 22:41:38 följande:

Har inte skrivit här inne på flera månader, men följer tråden lite sporadiskt. Har ont på EXAKT samma ställe som dig, sedan lite mer än en vecka tillbaka... Första dagarna hade jag jätteont, men det har lagt sig och ömmar bara lite nu. Googlade lite (som man väl egentligen inte ska göra) och är 99% säker att det har med gallan att göra. Är tydligen ganska vanligt med inflammation i gallblåsan som gravid, men så länge man inte får typ feber så ska det inte vara någon fara. Imorgon har jag tid hos barnmorskan så ska fråga ändå, bättre att vara på den säkra sidan.

Däremot har jag de senaste veckorna haft sjukt ont i bröstryggen (baksidan av bröstkorgen typ) att jag stundtals bara vill gråta. Det lindras eller till och med försvinner helt när jag rör på mig, men kommer tillbaka när jag sitter eller ligger. Vilket gör det rätt svårt att sova. Igår tog jag två alvedon för första gången (avstår helst från värktabletter) och det hjälpte jättemycket, men idag är värken tillbaka. Får se vad barnmorskan säger. Har även en gravidmassage inbokad efteråt och det ska bli så otroligt skönt. Har ont i ländryggen också, men det är överkomligt... Bf 26 november, har mått super typ hela graviditeten (förutom några veckors illamående i början och mycket trötthet) så ska absolut inte klaga - men nu börjar man faktiskt tröttna lite....

Har haft ont i ryggen precis som du beskriver i bröstryggen sedan vecka 20 (kontorsjobb) och gått på flertal sjukgymnastik men det enda som hjälper är att röra på sig och träna vilket inte alltid är lätt med en mage :) hur som så rekommenderade min BM Tens för ryggen så funderar på att pröva det nu sista veckorna (36+5) men finns inget som man kan göra åt det dessvärre :( jag brukar använda en varm vetekudde på området och det hjälper för stunden!
  • lotie
    Globertrotter90 skrev 2015-10-25 22:41:38 följande:

Jag hade gallblåseinflammation med sonen hade högt crp och fick feber. Detta känns mer som det för jag får ont när jag har ätit:(
    Ska till bm på extra koll av blodtrycket imån.
    Haft dessa smärtor tre graviditeter nu och de har haft så svårt att fastställa varför, bar nära operation i 7 månaden med sonen.
    Får se om blodtrycket fortfarande är högt så åker jag nog in och kollar imån.

Har med mått bra denna gången så klart detta skulle komma igen:(

Hör av dig hur det gick hos bm.
  • emeliemarietherese

Antar att det inte bara är för mig som det börjar bli tungt nu på slutet.. har fått tid för bedömning för igångsättning den 12e november.. (har gått på aurorasamtal under graviditeten, och då min förra förlossning gick väldigt fort och blev lite smått kaotisk så har jag därför blivit beviljad igångsättning). Har massa förvärkar varje dag, både såna som kommer regelbundet men även massa molvärk i ländryggen.

Den 12e där ska det bedömas om jag är mogen för amniotomi (att de tar hål på hinnorna) då både de och jag vill ha ett naturligt förlopp som möjligt så att kroppen får göra sitt. 
    Är ju mitt tredje barn så hoppas verkligen att jag är mogen då! Att alla dessa förvärkar jag går med nu iaf inte är helt i onödan!
    Så det återstår att se om lilla fröken kommer titta ut den 12e eller om det blir senare :)

• Mikaela90
    MissPin skrev 2015-10-26 17:00:21 följande:

Tillväxtultraljud imorgon! Längtar samtidigt som jag är väldigt nervös!

Jag har också tillväxt-ultraljud imorgon. Nervös att han växt på sig mycket :-/
  • Nilla6

Usch vad jag mår skit nu, börjat få rejält med mensvärk som kommer och går, tryck ner och ont i svanken samt sendrag i låren. Fick veta av bm idag att bebis står precis ovan spinaeknölarna, när hon skulle känna om huvet va fixerat så kunde hon bara rucka axlarna för huvet va så lågt. Har mått illa hela kvällen och dålig i magen så får se hur detta slutar.

Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!