• HCS

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Då det är väldigt många i novembertrådarna startar jag en mindre grupp och hoppas någon hänger på!

Själv har jag BF 29/11. Väntar nu fjärde barnet, har tre pojkar sen tidigare på 9, 7 och 1 år. 

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-02 14:22
    BF-lista

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet
    24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet
    24/11 - CeElSu / / Första barnet
    24/11 - eihr / Svedala / Första barnet
    25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet
    26/11 - fridilie / / Första barnet
    26/11 - frida1991 / Jönköping / Första barnet
    26/11 - Kiesha / Norra Sverige / Första barnet
    27/11 - LindaM / / Femte barnet
    27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet
    27/11 - ELG / / Andra barnet
    28/11 - Knoppen234 / / Första barnet
    28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet
    28/11 - Carrot90 / / Första barnet
    28/11 - NatalieWB / /Första barnet
    29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet
    29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet
    29/11 - Knasen85
    29/11 - MissPin / / Andra barnet
    29/11 - längtar985 / / Första barnet
    29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet
    30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet
    30/11 - miela33 / / Andra barnet
    1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet
    3/12 - LilaLove / / Första barnet
    3/12 - Nisse88 / / Andra barnet
    3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet
    ? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet
    4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet
    4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet
    5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet
    6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet
    6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-05 12:24
    Lämnar nu tråden då jag fått ett tidigt mf. Lycka till alla!! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 17:58
    Plussade igen på Äl+9 den 4 maj.
    Nytt BF blir 15/1-2016
  • Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
  • flislis
    Nilla6 skrev 2015-10-26 22:19:45 följande:

Usch vad jag mår skit nu, börjat få rejält med mensvärk som kommer och går, tryck ner och ont i svanken samt sendrag i låren. Fick veta av bm idag att bebis står precis ovan spinaeknölarna, när hon skulle känna om huvet va fixerat så kunde hon bara rucka axlarna för huvet va så lågt. Har mått illa hela kvällen och dålig i magen så får se hur detta slutar.

Samma här! Men det är inget man behöver vara orolig för va? "Mensvärk " och illamående alltså?

Urk, jag orkar inte mer...
  • MissPin
    Mikaela90 skrev 2015-10-26 20:52:03 följande:
    Jag har också tillväxt-ultraljud imorgon. Nervös att han växt på sig mycket :-/
    Hoppas det går bra idag!

Jag är rädd att bebisen är liten och inte växer som den ska :(

Vi ska dit kl 2 så får se då. Ska bli kul att få se den igen
  • fantasy06
    Nilla6 skrev 2015-10-26 22:19:45 följande:

Usch vad jag mår skit nu, börjat få rejält med mensvärk som kommer och går, tryck ner och ont i svanken samt sendrag i låren. Fick veta av bm idag att bebis står precis ovan spinaeknölarna, när hon skulle känna om huvet va fixerat så kunde hon bara rucka axlarna för huvet va så lågt. Har mått illa hela kvällen och dålig i magen så får se hur detta slutar.

Jag känner igen mig. Halvkass mage, mensvärk som kommer och går. Galet ont i ljumsken. Ska till bm på torsdag så får se om huvudet sitter där det ska då :)
  • lotie

Vi verkar vara flera som inte mår så bra och är trötta på detta nu:(

Hoppas era tul går bra idag!

Jag ska till bm vid 18 och lämna urinprov och ta nytt blodtryck. Får hoppas det ser bra ut då. Har jag högt blodtryck tror jag det är gallan eller njurarna. Tror inte urinprovet visar något.

När har ni BF som har så mycket mensvärk?
    Jag har bf 29/11 men snitt 20/11 så är 3 1/2 vecka kvar!

• MissPin

Allt såg bra ut idag på ultraljudet! Så skönt! Läkaren trodde det var en liten lillasyster :) hon är liten men ändå inom det normala :)

Huvudet låg neråt med. Så nu känner jag mig lugn. :)

• Mikaela90
    MissPin skrev 2015-10-27 06:27:23 följande:

Hoppas det går bra idag!

Jag är rädd att bebisen är liten och inte växer som den ska :(

Vi ska dit kl 2 så får se då. Ska bli kul att få se den igen

Hur gick det för dig? Min lille pojk ligger +19% och vikten landade på 3300 gram. En liten rundis alltså, jag är ju bara 36+0 imorgon. Men varför han är större är pga min graviditetsdiabetes som jag dragit på mig :-/ Ska dit om 2 veckor igen och då ska vi göra ännu ett tul och prata om eventuell igångsättning.

Här är två bilder jag fick med mig idag.

• flislis
    Mikaela90 skrev 2015-10-27 22:32:52 följande:

Hur gick det för dig? Min lille pojk ligger +19% och vikten landade på 3300 gram. En liten rundis alltså, jag är ju bara 36+0 imorgon. Men varför han är större är pga min graviditetsdiabetes som jag dragit på mig :-/ Ska dit om 2 veckor igen och då ska vi göra ännu ett tul och prata om eventuell igångsättning.

Åh bebis! :D

Hur kommer de fram till att han ev är stor och att de behöver göra tul? Avvikelse på magmåttkurvan?
  • MissPin
    Mikaela90 skrev 2015-10-27 22:32:52 följande:

Det gick bra! Vår bebis låg på -15%, men han sa att det var okej ändå. Vår son låg också på - när vi var på tul med honom, han vägde 3,4 när han föddes.

Han kollade mängden fostervatten, flödet i navelsträngen och allt såg bra ut. Så jag känner mig väldigt lugn och förväntansfull :)

Kul med bild! :) det fick inte vi någon.:/
  • Mikaela90
    flislis skrev 2015-10-28 05:54:51 följande:

Åh bebis! :D

Hur kommer de fram till att han ev är stor och att de behöver göra tul? Avvikelse på magmåttkurvan?

Nää mitt magmått ligger på "normal-linjen" så där hade det inte upptäckt det. Men det är pga graviditets-diabetesen jag fått och därför gör dom regelbundna kontroller. Nu på slutet har jag åkt in varannan vecka och gjort tul + ctg, men nästa gång blir nog det sista Har man graviditetsdiabetes så väger oftast barnen mer och håller man inte koll och vikten skenar iväg väldigt mycket så kan både mamma och barn skadas under förlossningen.
  • flislis
    Mikaela90 skrev 2015-10-28 07:25:52 följande:

Nää mitt magmått ligger på "normal-linjen" så där hade det inte upptäckt det. Men det är pga graviditets-diabetesen jag fått och därför gör dom regelbundna kontroller. Nu på slutet har jag åkt in varannan vecka och gjort tul + ctg, men nästa gång blir nog det sista Har man graviditetsdiabetes så väger oftast barnen mer och håller man inte koll och vikten skenar iväg väldigt mycket så kan både mamma och barn skadas under förlossningen.

Jag förstår. :) Tack för infon. Är så nyfiken på allt! ;)
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!