• HCS

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Då det är väldigt många i novembertrådarna startar jag en mindre grupp och hoppas någon hänger på!

Själv har jag BF 29/11. Väntar nu fjärde barnet, har tre pojkar sen tidigare på 9, 7 och 1 år. 

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-02 14:22
    BF-lista

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet
    24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet
    24/11 - CeElSu / / Första barnet
    24/11 - eihr / Svedala / Första barnet
    25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet
    26/11 - fridilie / / Första barnet
    26/11 - frida1991 / Jönköping / Första barnet
    26/11 - Kiesha / Norra Sverige / Första barnet
    27/11 - LindaM / / Femte barnet
    27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet
    27/11 - ELG / / Andra barnet
    28/11 - Knoppen234 / / Första barnet
    28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet
    28/11 - Carrot90 / / Första barnet
    28/11 - NatalieWB / /Första barnet
    29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet
    29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet
    29/11 - Knasen85
    29/11 - MissPin / / Andra barnet
    29/11 - längtar985 / / Första barnet
    29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet
    30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet
    30/11 - miela33 / / Andra barnet
    1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet
    3/12 - LilaLove / / Första barnet
    3/12 - Nisse88 / / Andra barnet
    3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet
    ? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet
    4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet
    4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet
    5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet
    6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet
    6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-05 12:24
    Lämnar nu tråden då jag fått ett tidigt mf. Lycka till alla!! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 17:58
    Plussade igen på Äl+9 den 4 maj.
    Nytt BF blir 15/1-2016
  • Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
  • mother87

Var föresten lite distraherad igår hos Mvc, då jag hade barnen med.

Kanske ni vet nåt svar annars får jag ringa henne imorrn.

Sen två v tebax har jag haft yrsel, men kommer oftare nu och håller liksom i sig.

Har det med blodtrycket att göra? Är bara lungt när jag ligger ner och ögonen påverkas när jag går. Kan man lindra det något, eller det är viloläge som gäller?

• Thegiirl
    mother87 skrev 2015-04-15 18:34:51 följande:

Var föresten lite distraherad igår hos Mvc, då jag hade barnen med.

Kanske ni vet nåt svar annars får jag ringa henne imorrn.

Sen två v tebax har jag haft yrsel, men kommer oftare nu och håller liksom i sig.

Har det med blodtrycket att göra? Är bara lungt när jag ligger ner och ögonen påverkas när jag går. Kan man lindra det något, eller det är viloläge som gäller?

Min bm nämnde nått om det. Hon sa att eftersom man har mer blod i kroppen under graviditeten kan blodtrycket påverkas o man kan bli yr. Lugn träning (promenad typ) och vila skulle hjälpa. Det blir tydligen bättre efter ett tag.
    Har du kollat järnvärdet? Jag brukar bli trött o yr om jag har lågt järnvärde. 
    Är du orolig eller behöver någon hjälp prata med din bm.
  • RestoreMe

å herr jävlar va jag frös, så jag la mäj ner å pös, å min mage den knorra och fingre var jämt vitt, jag undra och ja fundra hur frysinga bli kvitt

å det va hunger i min buk, sånär på att jag kändet sjuk, så ja låg i mi frysing och tänkte på nå gott, å nu ska korv och grädd gå ihop så bli de rekti flott 

Våga se och förändra
  • Globertrotter90

Hej allihopa!

Var på Barnmorskegruppen idag för ul och inskrivning. 7+2 och beräknad 29/11, så lite tidigare än vad jag trodde - kul! Embryot var 11,3 mm långt och jag såg ett litet tickande hjärta. Wow, nu börjar allt kännas lite mer på riktigt...

Ska tillbaka på KUB-test om fem veckor, är bara 25 så inte i riskgruppen eller så - men jag känner att det känns lika bra att ta reda på så mycket som möjligt i förväg. Och så får man ju en extra chans att se att det hänt något i magen sedan sist :)

Jag mår super för tillfället, om än väldigt trött vilket nog bland annat beror på tabletterna jag tar mot illamåendet. Men SÅ värt det för de hjälper verkligen! Kan äta som normalt igen, dock inte jättesugen på mat men oj vilken skillnad jämfört med spydagarna när jag bara låg utslagen på soffan och hoppades att timmarna skulle gå. Brösten fortsätter ömma och bli större och jag har fått FRUKTANSVÄRD hy. Massa finnar som dessutom gör ont, inte kul men men - det finns ju värre saker...

• eihr

Gjorde VUL i tisdags och hjärtat tickade. Stämmer det att risken för missfall minskar markant om hjärtat börjat slå?

• JennyHjortron

Hej

Hoppar in i den tråd. Testade positivt i söndags, är i vecka 7. Än har jag inte blivit superglad, törs inte glädjas på grund av ett MA i januari som varit otroligt jobbigt. Ett MA i v. 14 som tog lång tid innan det kom ut...

Men skönt att kroppen fungerar och jag är gravid igen trots allt.

Har 2 söner hemma, är min 5: e graviditet och vi håller nu tummarna att allt går bra....

• JennyHjortron

Hej

Hoppar in i den tråd. Testade positivt i söndags, är i vecka 7. Än har jag inte blivit superglad, törs inte glädjas på grund av ett MA i januari som varit otroligt jobbigt. Ett MA i v. 14 som tog lång tid innan det kom ut...

Men skönt att kroppen fungerar och jag är gravid igen trots allt.

Har 2 söner hemma, är min 5: e graviditet och vi håller nu tummarna att allt går bra....

• Johanna90

Ultraljud idag!! En liten böna som hade ett tickande hjärta. Ingen är glada än vi!!!! <3

• Miaomiao

hej tjejer! så kul att se att fler har hunnit att göra VUL och sett hjärtan slå, vilken underbar känsla. Och ja, risken för missfall ska ju vara mindre om man har sett hjärtat slå, men jag vet inte hur mycket mindre. 

JennyH­jortro­nvälkommen. Känner igen känslan, har själv fått MA ganska nyligen och är livrädd. Kommer nog att kunna slappna av först när 12 veckorna har passerat, vilket betyder 4 veckor till för mig (är i 8+0 idag). 

Illamående varje dag, men har inte behövt kräkas en enda gång, så jag får väl vara glad. Tror att det var så med mina tidigare två graviditeter - lätt illamående men inga kräkningar. 

Tröttheten är extrem, somnar nästan på jobbet varje dag. Åkte hem lite tidigare igår och bad maken att ta hand om barnen för att jag skulle få sova en timme. 

På hälsosamtalet sa de till mig att jag skulle börja träna. Har ju ett gymkort som jag inte har använt på ett tag. Men hur ska jag få till träningarna om jag knappt hinner med jobbet och familjen. Har iaf bokat in mig till på lördag, ska gå på bodybalance, få se om det hjälper mig att komma igång. Äter hela tiden och har gått upp ett kilo.

• Thegiirl
    Johanna90 skrev 2015-04-16 14:18:22 följande:

Ultraljud idag!! En liten böna som hade ett tickande hjärta. Ingen är glada än vi!!!! <3

Åh så roligt
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!