• HCS

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Då det är väldigt många i novembertrådarna startar jag en mindre grupp och hoppas någon hänger på!

Själv har jag BF 29/11. Väntar nu fjärde barnet, har tre pojkar sen tidigare på 9, 7 och 1 år. 

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-02 14:22
    BF-lista

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet
    24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet
    24/11 - CeElSu / / Första barnet
    24/11 - eihr / Svedala / Första barnet
    25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet
    26/11 - fridilie / / Första barnet
    26/11 - frida1991 / Jönköping / Första barnet
    26/11 - Kiesha / Norra Sverige / Första barnet
    27/11 - LindaM / / Femte barnet
    27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet
    27/11 - ELG / / Andra barnet
    28/11 - Knoppen234 / / Första barnet
    28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet
    28/11 - Carrot90 / / Första barnet
    28/11 - NatalieWB / /Första barnet
    29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet
    29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet
    29/11 - Knasen85
    29/11 - MissPin / / Andra barnet
    29/11 - längtar985 / / Första barnet
    29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet
    30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet
    30/11 - miela33 / / Andra barnet
    1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet
    3/12 - LilaLove / / Första barnet
    3/12 - Nisse88 / / Andra barnet
    3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet
    ? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet
    4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet
    4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet
    5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet
    6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet
    6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-05 12:24
    Lämnar nu tråden då jag fått ett tidigt mf. Lycka till alla!! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 17:58
    Plussade igen på Äl+9 den 4 maj.
    Nytt BF blir 15/1-2016
  • Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
  • Knoppen234
    HCS skrev 2015-04-18 20:28:55 följande:

Hej! Hoppar tillbaka hit igen om det är ok(är ju trots allt jag som är ts )

Fick detta idag, helt chockad! Fattar inte, trodde jag skulle ha ägglossning i veckan som var, men den kom aldrig äl testen bara ökade i styrka och inga symtom på äl istället har jag dragits med illamående på kvällarna sen i tisdags och ömma bröst. Vet dock ej när jag hade äl, testade blankt igen den 8/4 på morgonurin med cb plus så ny graviditet borde det ju vara.. ?

Någon med en teori??

• Lortdocka

HCS: Jag vill verkligen inte vara en glädjedödare, och hoppas att det är en ny graviditet för er! Men jag vill ändå berätta att jag efter mitt missfall (sommaren 09) testade positivt på graviditetstest i en månad efteråt, läkaren förklarade det med att alla hormoner inte går ur kroppen direkt och att jag fortfarande hade rester kvar i livmodern "som störde", först efter första mensen (fyra veckor efter mf) testade jag negativt igen. Vill inte göra dig orolig/rädd, men det var vad som slog mig när jag såg ditt positiva test så snart efter ditt mf...

• Fridisen26

Måste också vara tråkig och säga att gravidhormonerna finns kvar i veckor efter MF eller förlossning.. För att säkert få veta hur läget är , är att ta blodprov flera dagar i rad för att se om det blir en ökning!

Lycka till!!

• HCS
    Lortdocka skrev 2015-04-19 11:10:09 följande:

HCS: Jag vill verkligen inte vara en glädjedödare, och hoppas att det är en ny graviditet för er! Men jag vill ändå berätta att jag efter mitt missfall (sommaren 09) testade positivt på graviditetstest i en månad efteråt, läkaren förklarade det med att alla hormoner inte går ur kroppen direkt och att jag fortfarande hade rester kvar i livmodern "som störde", först efter första mensen (fyra veckor efter mf) testade jag negativt igen. Vill inte göra dig orolig/rädd, men det var vad som slog mig när jag såg ditt positiva test så snart efter ditt mf...

Fridisen26 skrev 2015-04-19 14:58:52 följande:

Måste också vara tråkig och säga att gravidhormonerna finns kvar i veckor efter MF eller förlossning.. För att säkert få veta hur läget är , är att ta blodprov flera dagar i rad för att se om det blir en ökning!

Lycka till!!

Har man testat blankt kan det väl inte öka igen?? Dessutom borde ju inte gravidillamåendet komma tillbaka..

• Lortdocka

Har du testat blankt på clear blue eller annat lite säkrare test, och sen positivt igen två veckor efter?

När jag testade positivt denna graviditeten fick jag bara svaga streck på testlagrets stickor, vilket inte räknas som vare sig positivt eller negativt, medan ett clear blue digital svarade ja direkt.

Två-tre veckor efter ett missfall borde man väl inte kunna vara så pass långt gången med en ny graviditet att det visar positivt? Det tar ju 4-5 veckor i vanliga fall, för de flesta.

Som sagt hoppas jag att det är ett nytt plus för er, men du borde nog ringa gyn och få ett vaginalt ultraljud för att säkert få veta hur det ligger till!

• HCS

Det var ett väldigt tidigt mf, (som typ 1.5 v försenad mens) och jag testade blankt med cb den 8e och nu var det ett tydligt plus där igen. Hade känningar på äl runt den 10e så det måste varit då det skedde!.. hade liten stegring på äl stickorna 9-10e. Dagarna innan var dom blanka.

• HCS

Kan tillägga att vid mitt första mf för ett par år sedan som kom till 6+1 (en vecka längre) då testade jag blankt två veckor efter och hade äl samma vecka. Så jag tror nog att jag faktiskt är gravid igen.

• CeElSu
    HCS skrev 2015-04-19 22:49:43 följande:

Kan tillägga att vid mitt första mf för ett par år sedan som kom till 6+1 (en vecka längre) då testade jag blankt två veckor efter och hade äl samma vecka. Så jag tror nog att jag faktiskt är gravid igen.

Hoppas för eran skull! <3
  • Thegiirl

Äntligen börjar illamåendet dämpas, och med seabanden är det nästan kontant borta så skönt! Men har upptäkt en ny grej jag inte upplevde med förra graviditeten. Visst att man kissar oftare än vanligt men jag behöver nästan varje gång även göra nr 2. Vanligtvis gör jag de var 3-4:e dag (+har magproblem) så det känns väldigt ovanligt för mig. Blir flera gånger per dag. Någon mer? Vanligt?

• Dakine
    Thegiirl skrev 2015-04-20 08:32:27 följande:

Äntligen börjar illamåendet dämpas, och med seabanden är det nästan kontant borta så skönt! Men har upptäkt en ny grej jag inte upplevde med förra graviditeten. Visst att man kissar oftare än vanligt men jag behöver nästan varje gång även göra nr 2. Vanligtvis gör jag de var 3-4:e dag (+har magproblem) så det känns väldigt ovanligt för mig. Blir flera gånger per dag. Någon mer? Vanligt?

Vart köper man seaband? Jag mår jätte illa både morgon och kväll, och det börjar vara ganska påfrestande. 

Jag minns inte att jag kissade oftare med sonen, men nu med denna kissar jag hela tiden! kanske dricker mer, vet inte ;) Jag har varit ganska hård i magen, gasig men faktiskt gått oftare på toa ändå och gjort nr 2. Gör lite ont dock. Men ibland är det även löst, väldigt märkligt! 
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!