• JJ15

BF december 2015 :-)

Jag plussade i måndas och har nog varit i chock och inte litat på resultatet förän igår. Då slog nämligen illamåendet till så nu har jag spytt upp allt, tom vatten två mornar i rad... det är fn inte lätt. Och det är ju ganska svårt att dölja på jobbet när man vanligtvis äter som en tok på morronen och nu så spyr man bara.. really nice. Nån annan som råkat ut för hemskt illamående eller har nå tips på hur man kan underlätta mornarna?

• JJ15
    Snobi skrev 2015-04-17 18:36:27 följande:

Mitt illamående är värst på morgon och kväll (och när jag blir för hungrig eller trött...) så det har gått hyfsat på jobbet. Skulle på tjänsteresa två dagar den här veckan och ha långa dagar med en kollega så då testade jag postafen. Funkade jättebra för mig så testa om du inte redan har gjort det! Annars verkar det funka hyfsat att äta en banan eller nåt annat en kvart innan jag kliver upp.

Tack för tipsen, ska testa dem ????
  • JJ15
    TessOphira skrev 2015-04-17 18:41:25 följande:

Har ni berättat för folk än? Nyfiken :)

Vi berättade till mina föräldrar för jag mådde så dåligt när dem kom förbi här en morgon och det slog mig inte ens i tanken att inte säga (var nog i chock ännu) .. men nu när vi landat lite i nyheten själva så har vi bestämt oss för att inte berätta till vänner eller syskon än :)
  • JJ15

Vi är inne på v. 9+3 och jag mår jättedåligt. Behövde åka hem från jobbet vid lunch igår efter att jag inte ens kunde hålla vatten inne. Kom hem och sov ända till 17, först då kunde jag äta lite och kring 20 åt jag en piggelin före jag kröp under täcket för natten. Vaknade vid 5 imorse för att kräkas första ggn, har nu gjort två rundor till toan. Inget hålls inne. Stannade hemma från jobbet ännu idag men känns så fel samtidigt som jag vet att jag inte behöver berätta för arbetsgivarn än.

Någon annan som mår så dåligt att va sängliggande är det enda man orkar?

• JJ15
    skt1982 skrev 2015-05-05 09:45:06 följande:

Fick dropp igår. 5+5 idag och vet inte hur jag ska orka....

Min BM bad mig återkomma idag ifall inget hålls inne så måste jag nog också åka in för dropp.

Styrkekramar åt dig!

Jag antar att vi måste tänka att allt detta är värt det lilla miraklet som växer i oss. Det är inte lätt att hålla sig positiv när man är hungrig 24/7 men inget hålls inne. Kommer inte ihåg hur det känns att vara mätt längre.
  • JJ15
    PrinsessanNova13 skrev 2015-05-05 12:38:41 följande:

Du ska inte behöva känna dåligt samvete för att du inte berättat!

Vem som helst kan få krångel med "magen" och var hemma och ta hand om DIG i lugn och ro <3

Det dåliga samvetet,hormoner och en massa tankar tillsammans gör att du säkerligen mår ännu mer illa !

Så länge du kan vara sjukskriven utan läkarintyg är det ju lugnt :)

Tack <3 det är precis vad jag behövde höra!
  • JJ15

Vi har berättat åt mina föräldrar och två systrar (för att jag mått/mår så dåligt och har frågat efter tips för att underlätta illamåendet). På söndag sa vi berätta för svärmor & far eftersom det är morsdag i Finland så det känns som perfekta ögonblicket att berätta att dem ska få sitt första barnbarn :) min kollega på jobbet behövde jag berätta till för mina mornar på jobbet är ganska tuffa. Funderar på att berätta åt chefen nu för illamåendet har blivit värre och känner att jag inte kan dölja det längre.

• JJ15

Jag mår också jättedåligt och spyr varje dag. Igår var jag in för dropp och prover, alla andra värden var bra men urinprovet visade att jag inte får i mig tillräckligt mycket näring åt mig själv. Ska dock inte va någon fara för lillen. Är i v.9+6. Hoppas, önskar och ber att illamåendet lättar i v.12!

• JJ15

Jag berättade precis för chefen. Vilken lättnad! Är så glad över att jag fick det gjort för nu behöver jag inte dra till med nå lögner om varför jag kanske blir sängliggande ibland.

• JJ15

Jag har mammaleggings helatiden för magen är så svullen. Idag är en sämre dag igen, vi har svinvarmt på kontoret så har redan kramat toastolen två ggr idag. Inge kul, jag som trodde att det börjat släppa.

Svar på tråden BF december 2015 :-)