• JJ15

BF december 2015 :-)

Jag håller på att bli tokig. I torsdags hade jag försts bra dagen sen v.3, är i v. 11+0 idag. Så jag hann tro att det värsta är över. Orkade städa och fick äntligen tvättat fönstrens. Men så på kvällen kände jag hur pulsen inte ville gå ner utan var över 90 hela tiden. På fre morgon vakna jag vid fyra för första spyrundan. Så igår har inget hållts inne :( är så less på illamåendet, när ska man få njuta av att vara gravid?

Blir så glad av att läsa att illamåendet underlättat för några av er mammor, önskar inte dehär illamåendet ens till min värsta fiende.

• JJ15
    BowserSchnauzer skrev 2015-05-16 08:17:16 följande:

Usch vad jobbigt för dig! Det sägs ju att det blir bättre efter v12 så håller tummarna för dig. Själv har jag haft väldigt mycket illamående men inga kräkningar och senaste veckan har varit något bättre (innan kunde jag inte gå i närheten av vissa lukter av mat) så hoppas att det innebär att jag är påväg ut ur illamående-perioden (10+0 idag).

Jag hoppas verkligen att det blir lättare efter nästa vecka :) illamåendet är jobbigt men verkligen lyxigt att du inte behövt kräkas. Det tar så otroligt mycket ork och energi.
  • JJ15
    Anniiica skrev 2015-05-17 15:25:14 följande:

Lagom till min sjukskrivning gick ut, började illamåendet gå över! :)

Nu har jag jobbat hela helgen och fått må bra för första gången sen 4 veckor tillbaka.

Hoppas detta håller i sig nu!

Härligt! Håller tummarna att illamåendet håller sig borta nu :)
  • JJ15
    längtar14 skrev 2015-05-17 19:14:40 följande:

Då var man i vecka 11 och efter ett par veckor med illamående och kräkningar så mår jag bättre. Ska göra kub den 1 juni blev lite osäker på när blodprovet ska tas...vet bara att hon sa ett par dagar in i v 9. Har ju tyvärr legat dålig och tänkte fixa det imorrn är då i v 10+2...

Jag ska själv göra KUB den 29:e och ska ta blodproverna imorn, så borde inte va nå problem :) (fast jag bor ju i Finland så vet inte hur mycket det skiljer sig med reglerna)
  • JJ15
    velvet skrev 2015-05-19 07:06:42 följande:

Någon annan vars byxor stramar? Kan knappt ha mina vanliga och det känns obehagligt. Men för tidigt med mammakläder liksom. Eller hur resonerar ni andra?

Jag har använt mammaleggings nästan sen jag plussade för har varit så illamående och inte klarat av att ha nåt mot magen. Har bara ett par jeans som går att stänga men som för dig börjar de bli obekväma. Jag tycker inte att man ska kolla på vilken vecka man är i för att kunna börja med mammabyxor, jag kör på vad som känns bekvämt på.
  • JJ15
    evve88 skrev 2015-05-19 09:06:54 följande:

Åh ja som trodde illamåendet höll på att ge med sig, var precis tvungen att springa och spy upp hela frukosten..

Blä nu får de va bra med illamående snart!

I feel ya! Som tur är får jag jobba hemifrån på förmiddagarna, lättare att tvinga i sig mat hemma och spy upp det än att va på jobbet och behöva springa på toa helatiden. Men man är ju så less på att må illa.. vill ju få njuta av graviditeten nångång!!
  • JJ15
    evve88 skrev 2015-05-19 11:04:55 följande:

Eller hur! Som tur var, så var chefen och kollegorna borta idag så är själv på jobbet. Annars hade de väl mitt hulkande hörts lång väg... Haha. Ja jag längtar sååå tills man inte mår illa mer...

Haha, för mig var det precis så alla på jobbet listade ut vad dom är på gång :p
  • JJ15
    MålaMittHjärta skrev 2015-05-19 19:01:41 följande:

Var nere på kliniken idag för ultraljud men det gick inget bra. Det var tomt och hon kunde se något som kanske var fosterliknande men det hade inte utvecklats. Fick remiss in till kvinnokliniken för ett ultraljud nästa vecka, men det känns verkligen helt kört nu Smiley frown Så nu ska jag bara vänta på blödningen ska starta....

Ni som har haft lutinus hur långt tid tar det innan det försvinner ur kroppen ?

Extra pissigt att vi måste vänta till augusti för att starta ett FET....

Nej, vad hemskt ;( styrkekramar <3
  • JJ15

Vi kommer inte att ta reda på könet. Såklart är det oerhört spännande och kommer det synas tydligt på ul så gör det de. Annars får vi bli överraskade på BB.

• JJ15
    bebba83 skrev 2015-05-20 16:11:04 följande:

Dåligt resultat på kub idag.... jag va inte de minsta orolig innan. Tänk så fel ens magkänsla är ibland... usch nu e de tungt!

Styrkekramar <3
Svar på tråden BF december 2015 :-)