• JJ15

BF december 2015 :-)

evve88 skrev 2015-06-02 09:30:56 följande:

Delar med mig av lite glädje i oroliga tider till er andra jag med, fick precis veta att min lilla pojke är frisk <3 så lycklig nu!!

Å vad härliga nyheter! Grattis!!!! :)
  • JJ15

Härligt att höra att många fått bra resultat och börjar må bättre! :) välkoma alla nya och grattis!

Här kämpar jag mot illamåendet och blev sjukskriven för minst en vecka av läkarn som jag talade med igår under min andra runda på dropp. Alla värden var bra förutom att jag är undernärd. Så nu dricker jag vatten och minrealvatten så mycket som möjligt och har alarm på telefonen var tredje timme att jag ska äta. Allt är bra med bebis men det är mig bm och läkarn oroar sig över. Det är ganska obehagligt att va så svag.

Hoppas att ni andra har det bättre och får njuta mer av friska luften. Fastän jag mår som jag mår har jag börjat njuta emellan illamåendeattackerna, det är underbart att se hur magen växer och jag längtar såå till första sparkarna! :)

• JJ15
    Beya skrev 2015-06-04 11:24:47 följande:

Åh stackare! men tur de tar hand om dig. Vilken kämpe du är som ändå är vid gott mod hoppas innerligt det blir bra snart.

Tack Beya <3 man gör det bästa man kan så att bebisen ska ha det bra i magen.. men det är inte så lätt att komma ihåg sig själv alltid så det är tur att jag har så bra familj och vänner runtomkring som ser till att jag vilar :)
  • JJ15
    Kauwe skrev 2015-06-04 11:47:22 följande:

Undrar bara... Om du är undernärd borde du väl dricka (eller äta om möjligt) nåt med kalorier I och inte vatten? Där e d ju noll kalorier...

Jag har ätit tre rågmackor idag och riisipiirakka (vet inte va de heter på svenska) till lunch precis. Med ägg, sallad och korv. Men dricker mycket vatten och mineralvatten för att få i mig vätska. Är undernärd/uttorkat så dem fick knappt taget blodprov igår pga att blodkärlen kryper när man inte får i sig tillräckligt med vätska. Så nu har jag en påfyllld vattenflaska med mig vart jag än går och äter något med näring var tredje timme. Nu har jag banne mig bestämt mig för att få ordning på kroppen ;)
  • JJ15
    aspjg skrev 2015-06-04 19:00:05 följande:

Hej alla!

Har följt tråden i tysthet men nu vågar jag vara med och skriva. Vi var på kub-test idag och fick se det lilla pyret och fick låg risk på resultatet.

Bebisen jag har i magen är lite ut av ett mirakel. Har varit på utredning för att jag inte haft någon mens och fick resultatet förtidigt klimakterium.. Så vi har väntat på äggdonation ett år för att jag aldrig skulle kunna få egna barn. I höstas gjorde vi första försöket som slutade i MA. Sen skulle vi göra försök nr 2 efter jul men det fick avbrytas för att de då kom på att jag skulle ta tsh-prov. Det är ett prov på sköldkörteln som är väldigt viktigt att det ligger på rätt nivå när man ska bli gravid. Det värdet va inte bra utan jag fick äta levaxin.

I april skulle vi göra ett försök igen och när jag var för att kolla så allt såg bra ut så visade det sig att jag blivit gravid på egen hand.

Så ultraljudet idag var väldigt viktigt för mig att se att barnet lever.

Sorry att det blev så lång text men jag var tvungen att skriva av mig :)

Grattis!! Vilken underbar överraskning ni fick! :)
  • JJ15
    Så vit skrev 2015-06-06 11:09:26 följande:

Vi var inne på gyn igår för att jag var så extremt orolig efter blödningen. Det var helt fruktansvärt. Första VUL vi var på i v 9 såg vi direkt en liten plutt och ett hjärta som slog. Nu såg vi bara en liten plutt och inget mer. Läkaren tittade länge och sa ingenting innan vi fick ett "tyvärr".

Så vi var tvungna att bestämma direkt om vi skulle ta bort det medicinsk eller med skrapning. Vi fick väl bestämma snabbt så det blir skrapning för jag har inte lust att få ut klumparna hemma så nu får vi vänta tills nästa vecka och jag får gå omkring med den i mig till dess. Vi hade gjort IVF och var så glada. Det var vårt sista embryo och vi kan inte bli gravida på naturlig väg så vi får börja om från noll igen. Livet suger väldigt mycket just nu. :(

Tänker på er <3 styrkekramar
  • JJ15

Är i v.15 nu och väntar på att illamåendet ska försvinna, har det släppt för någon som mått dpligt i början av grav? Egentligen är det min sista dag som sjukskriven men ska försöka få det förlängt.. är så himla svag än och mår lika illa som tidigare men som tur är har mat bärjat hållas inne och magen har vuxit enormt sedan jag slutat spy upp allt. Så nu går inte bulan att dölja längre.

• JJ15
    evve88 skrev 2015-06-09 08:36:42 följande:

Är i vecka 15 nu och så sent som i förrgår spydde ja upp både frukost lunch och middag men sen igår och idag har ja inte mått knappt illa alls! Och då har ja mått illa varje dag sen v 5... Så tror och hoppas att de helt plötsligt vände! Min BM sa att de kan vända över en natt, visst ja mår lite illa precis när ja vaknar men det är en piece of cake om man jämför hur de varit. Så håll ut! :)

Lite illamående på morgonen låter underbart jämfört med konstant illamående. Jag håller tummarna att det nu har vänt för dig och att den dagen närmar sig för mig med!
  • JJ15

Jag har knappt gått i affärer sen jag plussade pga illamåendet men längtar så otroligt tills jag får börja köpa kläder åt bebis :)))

• JJ15
    moruri skrev 2015-06-12 08:04:01 följande:

Kämpar med illamåendet, legerigan hjälper inte så har min andra gång akupunktur idag, hoppas det ska ge någon effekt. Gått med illamående tills förlossningen med mina söner.

Vilken vecka är du i? Jag kämpar med samma sak och är i slutet av v.15. Jag hat varit sjukskriven igen en vecka pga illamåendet. Nu har jag fått primperan som hjälper mig att behålla näringen jag äter. Efter att jag lyckats få behålla näringen har man vuxit enormt, haha. Men det är mysigt! Hoppas att jag snart kommer ifrån illamåendet så att kan börja jobba som vanligt igen.
Svar på tråden BF december 2015 :-)