• JJ15

BF december 2015 :-)

Elin87 skrev 2015-05-26 13:55:45 följande:

Förstår dig, jag har varit hemma i 3 veckor nu. Sjukskrev mig själv en vecka och sen gick jag till doktorn och han sjukskrev mig direkt!

Spydde hela tiden nästan när jag var uppe. Fick lergigan comp som minskade kräkningarna lite men det går upp och ner, måste ligga ner större delen av dagen och kämpar än med illamåendet och kräkningarna (är i v11) och längtar efter att få tillbaka energin i kroppen!

Det är så otroligt jobbigt att må såhär. Så länge jag ligger ner är allt ok. Men så fort man sitter eller står upp så kommer illamåendet. Hoppas att du .. vi .. börjar må bättre snart! <3
  • JJ15
    Elin87 skrev 2015-05-26 18:15:31 följande:

Precis! Var så dum en helg och följde med min sambo och hans familj till deras stuga som vi hade lovat flera veckor innan. Tänkte att jag har ju fått medicin och de har ju toalett med. Ojoj..Visst bilresan gick okej får jag säga då jag kunde sova och vi kunde svänga av och spy i skogen. Men väl där..6 personer och 1 toalett. Så spänd över att den skulle vara upptagen..försökte vara social så låg inte ner så mycket som jag borde..så jag spydde hela tiden! Fick inte ens behålla vattnet sista dagen och sprang ut och kräktes bakom huset. Jag var så slut på att jag grät och ville ge upp!

Efter det går jag helst ingenstans om jag nu inte måste. Är så orolig över att detta kommer fortsätta in i andra trimestern också för mig. Men hoppas inte, hoppas vi blir bra snart! <3

Usch vad jobbigt! Förstår precis vad du menar, minns inte ens när jag varit någonstans på besök senast. Endast hos den närmaste som redan vet, där behövs inga lögner om man helt plötsligt måste låsa in sig på toan länge.
  • JJ15

Vi bor i ett radhus just nu.. en lagom stor tvåa som funkat perfekt för oss hitills. Men nu ä jag jättenervös för fredag då vi ska göra kub för har drömt om tvillingar flera ggr. Och efter att jag googlat runt lite så skulle det ju förklara mitt extrema illamånde och tröttheten.

Om det är en bebis i magen kommer vi bo kvar jär, det är ett lugnt villaområde med skyddad bakgård och bra tomt. Så skulle lätt kunna sätta bebisen ut på bakgården i vagnen. Men om det är tvillingar, ja då blir det bråttom att hitta något större. Men lägenhet finns inte i mina tankar, det måste vara radhus eller hus :)

• JJ15
    Lizzie09 skrev 2015-05-27 09:21:25 följande:

Var på ultraljudet idag och det gick åt helvete, så tyvärr lämnar jag gruppen..

Beklagar, styrkekramar åt er <3
  • JJ15
    Misshjb skrev 2015-05-27 13:38:57 följande:

Kom precis från kuben och allt gick bra. Har varit orolig eftersom jag fick avbryta i v 23 i januari i år. Ett steg avklarat i alla fall. Kommer berätta för chef och en kollega nu med tanke på att magen växer som bara den.

härligt att allt såg brs ut! :)
  • JJ15
    Förvirradsambo skrev 2015-05-27 13:53:24 följande:

Hej!

Jag vill gärna vara med här :)

Jag är i vecka 13 (12+4) och bf är beräknad till 4/12.

Var på ultraljudet för KUB-test i måndags och allt såg bra ut. Hur går det för er andra?

Välkommen!

Enligt beräkningar har vi bf 5/12 men får veta bättre på fre då vi har tid för kub. Spännande!
  • JJ15

Har sovit såå dåligt inatt, vaknat vid fem och har inte kunnat somna om. Är så nervös inför dagens KUB.

• JJ15
    Beya skrev 2015-05-29 16:17:34 följande:

Förstår jag, kommer säkert inte kunna sova nästa vecka heller när det är min tur.

Hur har det gått?

Vo fick inte alls nå resultat direkt.. måste vänta några veckor och dem hör av sig endast ifall det är oroande resultat. Men barnmorskan sa att det hon ser verkar det som en frisk liten krabat som gjorde kullerbyttor och sög på tummen. En sån lättnad att se en pigg liten!
  • JJ15
    SsJj skrev 2015-05-29 16:48:55 följande:

Va roligt att få se den lille och att allt verkade lugnt! Jag trodde också alla fick svar direkt. Sist jag gjorde kub så knappade dom bara in måtten i datorn och resultat från blodprovet låg redan inne så fick jag då siffrorna direkt.

trodde jag också men det är visst lite annat häe i Finland :) men det känns ändå rätt lugnt när bm sa att det såg ut som en frisk krabat :) det var så overkligt att äntligen få se vår bebis, det blev som riktigt nu. Min andra hälft fällde också några tårar när han såg den lilla spralliga röra sig så aktivt.
  • JJ15

Vi berättade för min systers yngsta son igår som är 10. Det kommer bli hans första yngre kusin. Han tittade facinerat på ultraljudsbilderna och frågade "vad heter den?". Efter lite funderingar så sa jag att bebisen kommer ut från magen före julafton och då blev han såå glad "bästa julklapöen för oss alla!". Nog blev man rörd av hela situastionen.

Svar på tråden BF december 2015 :-)