• JJ15

BF december 2015 :-)

Vi har nästs ultra sista juli, kommer att vara i v. 21+4 då och det är motsvarande till RUL i sverige.

Som tur är händer en massa under denna månad så tiden kommer att gå fort. Men funderat dagligen på hur jag ska orka vänta ända tills dess. :) vi kmr inte ta reda på kön, har vart bestämt sen första början men är såå otroligt nyfiken! :)

• JJ15
    Dakine skrev 2015-07-02 09:47:42 följande:

Jag har RUL på tisdag och vi tänkte göra det offentligt då. Nu vet de närmaste redan och även en del andra eftersom min mage absolut inte går att dölja längre och jag går redan som en kärring pga foglossning ;)

Riktigt fin mage! :) håller tummarna att rul går bra för er!
  • JJ15
    ardagan skrev 2015-07-03 15:25:30 följande:

Jag har inte varit direkt aktiv i tråden på ett tag för jag har inte orkat men jag vill bara meddela att jag lämnar er då KUB visade stor nackspalt på barnet men absolut inga kromosomfel men mest troligen en lillhjärna som inte var tillräckligt utvecklad. Nackspalten var på 8,4 mm och svullnaden täckte halva huvudet, gick ut över öronen och ner för skuldrorna.

Avbröt det hela igår (fruktansvärd hemsk upplevelse, både beslutet och själva avbrytandet).

Jag önskar er lycka till och njut av graviditeten.

Kram

Nej vad hemskt :( styrkekramar åt er <3
  • JJ15

Kom precis hem från bvc besök. Bebis var så sprallig att plutten inte lät oss lyssna på hjärtljuden alls ;) jag har äntligen börjat gå upp i vikt efter fighten mot viktnedgången! Är så glad att det börjar gå framåt, tyvärr är illamåendet kvar men spyr inte alls lika ofta längre. Nu börjar jag dock få problem med foglossning verkar det som :/

• JJ15

Härligt med RUL, hur har det gått för er alla?

Vi måste vänta ända till 30/7, håller på att bli tokig!

Är det någon här som fått sjukskrivning så man kan jobba halvtid? Har nämligen vart sjukskriven över en månad nu och idag var första jobbdagen.. orkade helt ok, fast jag mår riktigt illa än men har inte spytt eller svimmat på jobbet än. Nu är jag hemma på lunchrast för att vila men är så orolig över hur jag ska orka tillbaks efter lunchen gör jag är heelt slut. Därför tänkte jag att jobba halvtid kanske vore bästa alternativet..

• JJ15

Härligt att allt gått bra för er på RUL och att ni fick reda på könet :)

Jag önskar att det vore 30/7 redan imorn så vi också får se vårt guldkorn igen! Vi ska dock inte ta reda på könet :)

• JJ15
    Kauwe skrev 2015-07-14 15:00:32 följande:

Jeee - jag tror äntligen att jag känt något på utsidan också... RUL den 27 och en riktigt vildis idag!

Vi ska absolut ta reda på om flicka eller pojke och ifall det inte skulle gå att säga tror också jag det skulle bli extra, privat ultra.

Jag hoppas egentligen på en till pojke men tror pojkarna hemma vill ha en flicka ???? Min 2,5-åring säger iaf att han skulle sköta en lillasyster. Efter RUL ska vi "på riktigt" berätta åt honom. Hoppas han också kan känna bebisen röra sig ????

Å vad mysigt! Här har sambon också fått känna på små rörelser men det känns inte såå tydligt än. Så längtar till det blir tydligare. Man kan dock se hur magen studsar flera ggr per dag när hen rör dig där inne :)
  • JJ15
    Deaniemi skrev 2015-07-17 16:58:49 följande:

Min mens har varit väldigt till och från, så beräknat från sista mensen skulle det varit 13 december, men eftersom det varit som det varit så var det inte konstigt alls :)

Jag är också nervös inför vårt rul pga detta eftersom min mens vart oregelbunden med vääääldigt långa uppehåll (över 100 dagar). Så ska bli spännande att se ifall vi fått rätt datum i början. Fast när vi gjorde kub så sa dem att bebis ser ut att vara rätt beräknat av storleken.

Fick lite panik när jag plussade för gjorde clear blue som visade gravid 3+ och kunde ju inte riktigt räkna ut hur långt gången jag var.. :b
  • JJ15

Grattis till er som fått uppleva ett bra rul igår. Kan bara föreställa mig känslan av att höra att bebis mår bra. Här måste vi vänta ända till torsdag.och dagarna går verkligen i snigelfart!

Ni som varit med om rul, finns det nåt man bör tänka på innan? :)

• JJ15
    BowserSchnauzer skrev 2015-07-24 08:14:21 följande:

Lång väntan till torsdag men snart är det er tur :)! Nja, det kan ju vara bra att ha ett klädesplagg som går att dra ned (om man har klänning så blir det mycket benvisning)... Kissa innan :). Bestäm om ni vill fråga efter kön. Ev ha med kamera (vi hade mobilen).

tack för tipsen! :) ja, hoppas på händelserika dagar den kommande veckan så man inte bara går runt och räknar dagar och minutrar ;)
  • JJ15

Jag har precis städat hela toaletten efter att jag bokstavligt talat lyckades spy ner hela toan. Väggen/golvet/toastolen.. ja allt.

Jag har ju mått illa sen jag plussade, i stort sett helatiden. Men tidigare kom spyet med en förvarning. Nu känner jag inte av behovet att spy förän det är påväg upp..det är väldigt obehagligt och det var tredje ggn nu som jag inte hann fram till toaletten. Känns som att man knappt vågar fara nånstans och på jobbet är det långt från mitt bord till toan så är glad att illamåendet överraskade mig nu när jag kommit hem, annars hade jag fått storstäda hela köket på jobbet.

Någon annan som har liknande problem med att känslan/aningen om "nu måste jag spy" totalt har försvunnit?

Vi har bokat turkietresa med avgång den 9.8 .. jag börjar känna att det bästa vore att avboka resan.. :/

• JJ15
    Beya skrev 2015-07-27 18:51:02 följande:

Vad skönt att era RUL såg bra ut

Funderar mer och mer på hur länge man ska orka jobba.. Har semester en vecka till bara och förstår inte hur jag ska orka jobba. Orkar verkligen inte göra någonting, känner mig bara svag och såå trött!

Hur länge har nu andra tänkt jobba?

Jag har tänkt jobba till slutet av oktober, sen ta ut två två veckors semester och börja mammaledigheten i mitten av nov. Nu vet jag inte om det är realistiskt eftersom jag bara klarar av att jobba halvtid nu men så ser planen ut i alla fall.. hur har ni andra tänkt göra?
  • JJ15
    gällka88 skrev 2015-07-28 19:22:16 följande:

Jaha... Nu kom de en blödning igen. Tredje gången. I vecka 18+6.... Har inte mer ont än vanligt...å befinner mig lååååångt ifrån någon sorts barnmorska. Har lite panik å känner efter å känner efter så jag inte har ont... Verkar som de inte blöder mer än de som kom först, nu är de som brunt, tidigare var de RÖTT!

Jag som äntligen börjat känna lite glädje igen sen nervositet efter tidigare blödning och RUL etc... Ja vet inte om ja orkar med de här mer... :'(

nej stackarn :( förstår att du är orolig! Men kan det vara spruckna kärl/torra slemhinnor som gör att du blöder?
  • JJ15
    Cheysa skrev 2015-07-28 21:09:22 följande:

I torsdags upptäckte jag att tre (jag vet gick all in!) grav test visade att jag var gravid! 2006 fick jag domen av en läkare att jag inte hade pcos dock skulle jag aldrig kunna bli gravid naturlig väg. 2012 konstaterade en annan läkare att jag var en typisk pcos patient och idag fick jag inte bara beskedet att jag var gravid utan jag var dessutom i vecka 22! Bf beräknat till 1/12, och barnet växte på fint och såg välmående ut. Jag har under hela em suttit i någon form av chock här hemma.

Detta blir mitt och makens andra barn fick vår efterlängtade son genom adoption 2013 men det är min första graviditet.

Wow, vilken överraskning! Grattis till undret som växer i magen <3
  • JJ15

Här har vi precis kommit hem från rul. Tog en evighet då bebis var så sprallig och tryckte sig så långt ned att man inte kunde se huvudet ordentligt. Så vi började med ultra på magen sen testades vul för att se huvudet bättre och då blev det fart på bebis, så vi gick tillbaks till att ultra på magen :D slutet gott, allting gott. Allt såg bra ut, vilken otrolig lättnad.

Nu börjar vi förbereda oss för en veckas semester till turkiet, är lite nervös för hur man ska orka resan dit eftersom vi åker sent på kvällen.

• JJ15

Vi tog inte reda på kön i rul för jag är mer rädd för risken av fel info på rul. För vissa har fått veta att dem väntar en flicka el pojke och så är bebis av andra könet när den kommit ut. Kan inte ens föreställa mig den situationen att jag förberett mig på en flicka så kmr en pojke eller tvärtom. Därför tog vi inte reda på könet, men självklart är vi nyfikna och pratar om det nästan varje dag. :)

Eftersom dethär blir vår första så kan jag inte dela med mig av egna erfarenheter kring diskussionen om könet på kommande syskon. Samtidigt kan jag föreställa mig den jobbiga sitsen ni är i. Jag tror inte heller det så svart och vitt som marrann tycker. Självklart är det alltid viktigast för alla blivande färäldrar att barnet är friskt men vem har inte föreställt sig hur sin familj kommer se ut i framtiden?

• JJ15
    taramn skrev 2015-08-04 18:33:48 följande:

Jag hade bf 27/11 men blev nyligen flyttad till 2/12... har inte läst igenom tråden då det är över 2000 inlägg men jag vill gärna följas åt med andra som är gravida o ska föda ungefär samtidigt.

Hoppas jag inte hoppade in försent i tråden.

Jag väntar en pojke.

:)

Välkommen! :) vi har bf 5/12 och väntar en sprallig liten krabat som låter mig känna rörelser flera ggr om dagen :) känns lika häftigt varje gång! Vi vet inte könet så vi väntar med spänning till decembet :)
  • JJ15
    lillaknytet skrev 2015-08-04 21:56:29 följande:

Vart bor ni alla förresten?

Jag bor i Tornedalen. För tillfället är jag bosatt i Finland men jobbar i Sverige. Är 25 och min sambo är 26.
  • JJ15
    fridawilhelmina skrev 2015-08-06 15:10:41 följande:

Jo förstår precis, så tänkte jag med men samtidigt känns det skönt att faktiskt kunna komma ner i varv och förbereda hemma och hinna förstå att barnet ska komma. (För mig är det första bebisen så det känns overkligt). Jag har sparat lite semester så tänkte ta ut 2 veckor semester och resten föräldradagar..

Det är första bebis här med och känner likadant. Kommer ta ut mina semesterdagar fr. Sista onsdagen i oktober och sen föräldradagar fom 16/11. Har bf 5/12.
  • JJ15

Imorn åker vi till turkiet för en vecka. Har aldrig vart ett stort fan för att flyga men nu känner man sig lite extra nervös..

Svar på tråden BF december 2015 :-)