• JJ15

BF december 2015 :-)

Jag har också börjat sova dåligt på nätterna och det gör att illamåendet är jobbigare på dagarna med. Är i v.11+5 idag så hoppas innerligt att illamåendet lättar efter denna vecka. Igår klarade jag inte av att va på jobbet alls och man blir tokig på att bara va sängliggande.

• JJ15

Jag har drömt flera nätter i rad att det är två som växer i magen.. börjar smått känna paniken ifall det är sant. Vi bor i en liiiten tvåa dit ett barn lätt ryms, men två??! Ojoj.

• JJ15
    sosso08 skrev 2015-05-22 08:54:28 följande:

Är det någon här som börjar må ännu mer illa i vecka 11-12? Är i v.11+2 och har börjar må så sjukt illa så jag vet knappt vart jag ska ta vägen ????

Här är även en till som drömmer massor och sover sämre :(

Jag har ju mått illa helatiden men nu börjar det kännas riktigt jobbigt. Förut klarade jag av lukter men nu kräks jag bara av att öppna kylen. Har redan varit in för dropp en gång för ca 2 v sen. Men hålls inget inne idag ska jag åka in för dropp igen imorn, man börjar känna sig riktigt svag i kroppen.
  • JJ15

Har flera ggr drömt att vi kommer få tvillingar och idag googlade jag runt lite.. så nu känner jag nästan panik för vi bor i en alldeles för liten lägenhet ifall det är två som växer därinne. Men magkänslan kan ju va fel, känns bara som att det är en evighet kvar till fredag då vi har tid för KUB. Men när jag googlade om tvillingar så stod det "blivande mamman brukar ana det i förväg pga extra mycket trötthet och illamående".. ja, det har man ju verkligen haft. Det är en spännande tid vi lever i ;)

• JJ15

Jag fattar inte hur kroppen fungerar. Helgen har gått så otroligt bra och jag hann redan hurra över att v. 13 börja och all illamående försvann direkt. Men så imorse. Suck. Har redan kräkts tre ggr på tre timmar. :(

• JJ15
    Pyret 85 skrev 2015-05-25 08:20:09 följande:

Vissa dagar mår jag inte illa alls medan jag vissa dagar kräker massor.

Det är så otroligt irriterande. Man kan som inte planera nåt i förväg.. nu ska jag försöka ta mig till jobbet. Det är tur att jag fått lov av chefen att jobba hemifrån på mornarna ifall jag mår dåligt :) hoppas vi får börja njuta av att vara gravida snart utan illamåendet!
  • JJ15
    Beya skrev 2015-05-25 10:13:42 följande:

Usch tror min son smittat mig med maginfluensa :( orolig att det ska påverka bebisen i magen..

Oroa dig inte, bebben klarar sig galant det är bara du som måste lida igenom magsjukan. Håller tummarna att det gör över fort!
  • JJ15

Sjukskriven resten av veckan och läkarn har skrivit ett recept på primperan (verkar vara vanligt här i Finland mot illamåendet). Är sängliggandes, känner mig som en zombie. Sovit riiiktigt dåligt inatt. Hoppas att veckan börjat bättre för er andra mammor!

• JJ15

Tack tjejer <3 har precis stigit upp ur sängen för första ggn för dagen. Läskigt hur svag man kan känna sig.

Beya - du får veta resultatet direkt ifall du tagit blodproverna i förväg :) jag tog blodproverna förra veckan och har tid för kub på fredag. Spännande! :)

• JJ15
    Kauwe skrev 2015-05-26 13:41:47 följande:

Kan du ge mig källan Beya? Skulle gärna kola upp detta närmare, då jag även inledde min gravidited med magsjuka... Var bor du, JJ15? Här är en Esbo-bo...

Jag bor i norr (Meri-Lappi), just vid gränsen till Sverige :) roligt att det finns fler som är bosatta i Finland, systemen verkar vara ganska olika i vardera land.
Svar på tråden BF december 2015 :-)