• JJ15

BF december 2015 :-)

bebba83 skrev 2015-06-15 15:44:33 följande:

Känner ni på er vad ni väntar? Jag va helt övertygad om en flicka å det stämde ;)

Jag säger alltid omedvetet hon när jag pratar om vår bebis så det har gjort att jag nu börjat tro att det är en flicka :D
  • JJ15
    moruri skrev 2015-06-15 14:26:06 följande:

jj15:

jag är i just gått in i vecka 16, helt otroligt. inte kräkts något alls i helgen. bara lite illamående. är super glad över att akupunkturen verkar ha god effekt!

Jag är livrädd för nålar men kanske något jag borde prova på med.. :)
  • JJ15

En update på min situation.. fortsätter att vara svag men lyckas hålla i mig maten bättre. Har sämre dagar då jag spyr mem kan gå fler dagar med endast illamående och yrsel. Fick fortsatt sjukskrivning idag pga min vikt som fortsätter att minska och nu ska vikten följas extra noga med intensiva bvc besök. Närmar mig nämligen 5% viktminskning som inte är bra. Är jätteledsen och orolig fastän bebisen rör sig aktivt och har en bra stadig puls.

• JJ15
    gällka88 skrev 2015-06-23 22:06:17 följande:

Någon mer som är väldigt varm å svettig? Brukar vanligtvis ha en temp runt 36 å nu när ja kolla hade jag 37,3!

Sa idag till en kompis att jag känner mig som en mänsklig floatingtank eftersom jag är så varm å har en liten människa i mig som flyter runt å tar de lugnt...

Jag har haft en temp kring 37.2 - 37.4 sen jag plussade. Annars har jag också kring 36. Så vet precis vad du menar!

Jag var in på extra besök hos bm igår för.att kontrolleea vikten och har äntligen(!!!!) gått.upp i vikt! Första ggn sedan vi plussade! Nu hoppas jac att det börjar gå åt rätt håll så man får tillbaks krafterna och kan börja jobba igen :)
  • JJ15

Jag är så glad för er skull som gått upp i vikt, för mig är det jättekämpigt med vikten för att jag rasat i vikt. Det är ju ett bra tecken att man går upp i vikt, det betyder ju att barnet växer :)

Min mage börjar bli stor nu och jag stör mig så fruktansvärt mycket på min svärmor just nu som ALLTID när vi ses ska påpeka att hennes kollega som har bf i oktober har en myyyyycket mindre mage än jag har. I början störde det mig inte men att höra det typ 100 ggr/vecka börjar bli irriterande.

• JJ15

Pollyboy: nej men usch vad jobbig kommentar! Men samtidigt måste jag erkänna att det är skönt att höra att jag inte är ensam på att bli less på svärmors kommentarer ibland ;) du ska absolut inte skämmas för magen, den bär ju på din dyraste skatt! (Precis som moruri skriver) :)

Vi gick in i en affär för att kika på vagn och poff.. nu äger vi en emmaljunga duo edge, det gick fort :D har inte ens vågat kika på babykläder än men så köper vi vagn? Tror jag blivit galen!

• JJ15
    gällka88 skrev 2015-06-24 18:03:05 följande:

Jag är också sugen på en Emmaljunga duo edge... Vilket chassi tog ni? Vi har kollat på de med luftdäck men såg att dom ha slutat tillverka dom!!

Vi köpte den med luftdäck, kändes som bästa alternativet :) undrar varför de slutat tillverka dem?
  • JJ15
    gällka88 skrev 2015-06-24 20:09:55 följande:

Eller hur! Kanske inte säljer så bra... De står på hemsidan att de ska sluta tillverkas...men att de kan finnas kvar i butik.. Måste nästan åka till närmsta affär å kolla :p

åk och kolla! Blev helt kär när jag provkörde i butiken, haha. Samt är det bra att kolla på vagn nu om det inte är ett måste att få nyaste modellerna. Vi fick bra rea pris på vagnen eftersom butiken försöker sälja ut 2015 årsmodellerna för nya kommer in till hösten :)
  • JJ15
    velvet skrev 2015-06-25 05:07:56 följande:

Åh vad roligt att ni redan köpt vagn! Vi har varit och kikat (blir en Bugaboo Cameleon 3 all black för vår del) och tänker köpa efter RUL tror jag. :)

Vi tämkte också bara kika och köpa efter RUL mem fkck så bra pris nu så blev lite impulsköp. Sa precis åt mannen att det är komiskt eftersom jag inte köpt nåt åt bebis före så första köpet blev vagn + tillbehöe samt bilbarnstolen :D
  • JJ15
    gällka88 skrev 2015-06-25 08:29:18 följande:

Va blev de för bilbarnsstol då?

Det blev en maxi-cosi cabriorfix 0+, den väger inte mycket och formen gör att den är lätt att bära. Se n så går den att ha på emmaljungas chassi vilket är supersmidigt när man far och handlar :)
Svar på tråden BF december 2015 :-)