• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • Misshjb
    Lyckligajag skrev 2015-04-28 16:23:26 följande:

Jag har haft små blödningar sen i torsdags kväll, hade sex på onsdagen. Kommer bara lite blod när jag torkar mig. Idag när jag vaknade och gick på toa såg jag små klumpar i toaletten och lite blod på papperet, ringde in och dom sa att jag skulle avvakta... jobbigt att inte veta nu om det är ett missfall eller inte.. ska nog ringa in imorgon igen och hopps jag får komma in och kolla, är i vecka 7+3..

Håller tummarna att allt är bra. Har ni gjort vul innan? Jag hade också blödningar förra graviditeten som inte visade nått. Håller tummarna
  • Lyckligajag
    Misshjb skrev 2015-04-28 17:01:39 följande:
    Håller tummarna att allt är bra. Har ni gjort vul innan? Jag hade också blödningar förra graviditeten som inte visade nått. Håller tummarna
    Ne det har vi inte.. hoppas på att få göra det så man kan få veta vad som händer. Hoppas såklart är det bara är en vanlig blödning. Illamåendet började i fredags och har bara blivit värre och jag är hur trött som helst, brösten spänner fortfarande så symptomen finns fortfarande där iaf..
  • Misshjb
    Lyckligajag skrev 2015-04-28 17:03:36 följande:
    Ne det har vi inte.. hoppas på att få göra det så man kan få veta vad som händer. Hoppas såklart är det bara är en vanlig blödning. Illamåendet började i fredags och har bara blivit värre och jag är hur trött som helst, brösten spänner fortfarande så symptomen finns fortfarande där iaf..
    Håller tummarna för att det går bra.
  • bebba83
    Lyckligajag skrev 2015-04-28 16:23:26 följande:

Jag har haft små blödningar sen i torsdags kväll, hade sex på onsdagen. Kommer bara lite blod när jag torkar mig. Idag när jag vaknade och gick på toa såg jag små klumpar i toaletten och lite blod på papperet, ringde in och dom sa att jag skulle avvakta... jobbigt att inte veta nu om det är ett missfall eller inte.. ska nog ringa in imorgon igen och hopps jag får komma in och kolla, är i vecka 7+3..

håller tummarna!
  • Honsomvill

Hur stor är chansen att det antingen inte finns något där inne eller att fostret inte lever?

• Anniiica

Nu vet cheferna på jobbet också, eftersom jag mått så dåligt och inte klarat av mitt jobb.

Det blev inga hurra rop direkt, mest skit.

Tråkigt, så det verkar bli en sjukskrivning här.

Jobbar som kock.

• BowserSchnauzer
    Anniiica skrev 2015-04-28 19:08:49 följande:

Nu vet cheferna på jobbet också, eftersom jag mått så dåligt och inte klarat av mitt jobb.

Det blev inga hurra rop direkt, mest skit.

Tråkigt, så det verkar bli en sjukskrivning här.

Jobbar som kock.

Usch då vad tråkigt med den reaktionen. Har du mått så dåligt att du inte kunnat arbeta? Inte så bra att typ kräkas på jobbet om man är kock antar jag :/
  • Anniiica
    BowserSchnauzer skrev 2015-04-28 20:22:37 följande:
    Usch då vad tråkigt med den reaktionen. Har du mått så dåligt att du inte kunnat arbeta? Inte så bra att typ kräkas på jobbet om man är kock antar jag :/
    Jätte tråkigt med den reaktionen.

Jag mår konstant illa och har lågt blodtryck, så kan stå typ 30min och arbeta, sen snurrar det bara.

Korv är just nu mitt största hatobjekt, fyfan så illa det luktar!
  • BowserSchnauzer
    Anniiica skrev 2015-04-28 21:04:29 följande:
    Jätte tråkigt med den reaktionen.

Jag mår konstant illa och har lågt blodtryck, så kan stå typ 30min och arbeta, sen snurrar det bara.

Korv är just nu mitt största hatobjekt, fyfan så illa det luktar!
    Jag förstår, ja jobbigt om man måste stå upp hela tiden då. Och laga korv, ha ha (menar inget illa, man får försöka skratta åt eländet - det ska ju bli en liten bebis!). Vad händer nu, hur länge fortsätter du att jobba?

Alltså det här med arbetsgivares reaktioner - jag förstår inte grejen med att bli sur eller dylikt. Jag förstår att det kan kännas jobbigt att ta in vikarier men man kan ju lika gärna bli sjukskriven för något annat och bli borta ett tag - om man tycker sånt är jobbigt att fixa kanske man ska välja att inte vara ansvarig för personal :P.
  • Misshjb
    Honsomvill skrev 2015-04-28 18:46:54 följande:

Hur stor är chansen att det antingen inte finns något där inne eller att fostret inte lever?

Jag har hört olika från läkare. Efter mitt MA sa de att 1/3 slutar i missfall i de graviditeter man har konstaterat. Fram till v 12 är det 30% risk och efter det är mindre men risken finns ändå. Många ggr har man hormonerna och tror att graviditeten är normal tills det kommer en blödning några v senare.

Har också hört att när hjärtat slår är det mindre risk för missfall. Vet någon annan nått mer om det??
Svar på tråden BF december 2015 :-)