• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • Anniiica

Haha jo jag försöker bara glädjas åt bebisen, bröt ihop igår, men alla hormoner spökar också, så gråter för minsta lilla.

Jag har bytt arbete denna vecka ut, så andra sysslor i två dagar, sen blir det sjukskrivning en vecka till 2 veckor åt gången, och hoppas detta läger sig snabbt!

• tjugofjärde

Jag har varit rätt lugn men nu kommer oron att det inte finns något tickande hjärta på ul som inte är förens om 5-6 veckor på kub.

Är det lätt att få ett tidigt vul i vecka 8 ca?

Vad kostar det?

Jag har ätit mycket medicin i mitt liv och har senaste året genomgått en hemsk medicin utsättning så har inte alls mått bra i min kropp. Därför är jag extra orolig att något i min kropp inte varit i fas när jag blivit gravid m.m

• Anniiica
    tjugofjärde skrev 2015-04-29 07:53:01 följande:

Jag har varit rätt lugn men nu kommer oron att det inte finns något tickande hjärta på ul som inte är förens om 5-6 veckor på kub.

Vad kostar det?

Jag har ätit mycket medicin i mitt liv och har senaste året genomgått en hemsk medicin utsättning så har inte alls mått bra i min kropp. Därför är jag extra orolig att något i min kropp inte varit i fas när jag blivit gravid m.m

Kan du inte ta kontakt med din bm och dela dina orostankar över det här med medicin och allt?

Jag har dock ingen aning om vart eller hur man får ett vul privat eller vad det skulle kosta.

Kan du inte ringa någon och säga att du har jäääätte ont, så kanske du kan få komma någonstans och kolla? Typ gynakuten.
  • Misshjb
    tjugofjärde skrev 2015-04-29 07:53:01 följande:

Vad kostar det?

Priser och om du får göra vul v 8 beror på landsting och om du har något särskilt med medicinerna som orsakar oro.

Jag har gjort vul på gynakuten förra v och har inplanerat vul hos min barnmorska på måndag eftersom jag har MA och ett sent avbrytande i v 23. Detta är kostnadsfritt för mig. Kommer ha täta kontroller i v 10, 12, 15, 18 och 20 inbokad redan nu.

Prata med din bm om dina mediciner om de kan påverka fostret.

Privatgyn kan du boka själv och betala som läkarvård.
  • Beya
    Misshjb skrev 2015-04-29 07:38:08 följande:
    Jag har hört olika från läkare. Efter mitt MA sa de att 1/3 slutar i missfall i de graviditeter man har konstaterat. Fram till v 12 är det 30% risk och efter det är mindre men risken finns ändå. Många ggr har man hormonerna och tror att graviditeten är normal tills det kommer en blödning några v senare.

Har också hört att när hjärtat slår är det mindre risk för missfall. Vet någon annan nått mer om det??
    Efter v 12 ska ju risken för missfall "bara" vara 3-4%. Orkar inte höra något annat nu, jag menar när ska man få slappna av o glädjas över din graviditet?!
  • gällka88

Idag är de jobbigt. Har känslorna utanpå, blir tårögd för ingenting! Kräktes av att ha tandborsten i munnen. Kissnödig som rackarn. Å trött, trött trött trött!!!

• TessOphira

Har läst allas inlägg här och skänker alla mina varmaste tankar till er som går i orostankar. Men måste få fråga... är jag den enda här som inte konstant oroar mig för missfall? Jag har bestämt mig för att njuta utav denna tid (njuta av det man kan mellan alla kräkningar och könsloutbrott) men inte oroa mig i onödan, för det framkallar så mycket stress som kroppen verkligen inte behöver nu.

• tjugofjärde
    Misshjb skrev 2015-04-29 08:14:48 följande:

Priser och om du får göra vul v 8 beror på landsting och om du har något särskilt med medicinerna som orsakar oro.

Jag har gjort vul på gynakuten förra v och har inplanerat vul hos min barnmorska på måndag eftersom jag har MA och ett sent avbrytande i v 23. Detta är kostnadsfritt för mig. Kommer ha täta kontroller i v 10, 12, 15, 18 och 20 inbokad redan nu.

Prata med din bm om dina mediciner om de kan påverka fostret.

Privatgyn kan du boka själv och betala som läkarvård.

Jag hade satt ut alla utan 1 medicin när jag blev gravid. Ringde om den sista såfort jag plussa och har nu satt ut den och är från och med idag medicin fri.

Jag ska försöka lugna mig slappna av.

Men blir oron värre så får jag ringa.

Men hoppas kunna slappna av och njuta trots allt.
  • Tesen83

Hej på er alla, 

äntligen hittade jag en grupp som passar mig. Väntar andra barnet 22/12 efter två och ett halvt års försök. Kul att se att det är fler från Malmö här.

Det där med oro är hemskt. Brottas själv med att varannan dag känna mig någorlunda gravid för att andra dagen inte känna något alls. Blir tokig på det ibland.

• Milasmamma
    TessOphira skrev 2015-04-29 09:52:52 följande:

Har läst allas inlägg här och skänker alla mina varmaste tankar till er som går i orostankar. Men måste få fråga... är jag den enda här som inte konstant oroar mig för missfall? Jag har bestämt mig för att njuta utav denna tid (njuta av det man kan mellan alla kräkningar och könsloutbrott) men inte oroa mig i onödan, för det framkallar så mycket stress som kroppen verkligen inte behöver nu.

Konstigt nog så oroar jag mig inte heller så mycket.

Jag har ökad risk för MF eftersom att jag fick behandling för min cancer för inte så länge sedan.

Men den här graviditeten har ett slags lugn kommit över mig och jag gillar den känslan :)
Svar på tråden BF december 2015 :-)