• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • TessOphira
    Hemlig78 skrev 2015-04-29 13:11:37 följande:

PLUS +++++++ idag

Så lycklig
    Vi var dock inte överens hur vi skulle räkna veckor och dagar

ägglossning 8 april
    insättning 14 april (5 dagars)

hon sa v 4+2
    jag tycker 4+5

BF slutet på dec / början på jan

GRATTIS!! 
    Våran IVF-läkare sa att man räknar precis som en vanlig graviditet. om man har regelbunden mens kan man räkna första dagen på sista mensen, annars brukar man räkna ÄP som 2+0
  • DrDonna

Hej! Ny i tråden. BF 2a barnet kring jul 2015. Bor i Lund om nån därikring vill följas åt?
    Har inte börjat må illa än men det kommer nog snart :)

Ha det gott!

• evve88
    kaftan skrev 2015-04-29 10:44:38 följande:

Nära mitt! Oj vad roligt! Var inte beredd på känslan av ensamhet, har ju goda vänner och sambo, men ingen som riktigt förstår. 26-24, ingen åldersskillnad ;)

Jaa, detta är vårt första barn, inte planerat... Hade varit kul att följas åt! :)

Ja jag vill hemskt gärna följas åt! Om du vill kan du skriva privat PM så kan vi prata där :)

Var dock på dateringsultraljud igår och blev bakåtflyttad 6 dagar så enligt den beräkningen är jag i v 8 (7+5) känns som jag blivit snuvad på 6 dagar. Haha :)

Nä vet hur det är. Har du berättat för Alla än?
  • evve88
    sosso08 skrev 2015-04-29 12:03:12 följande:

Idag är ingen bra dag. Gick hem från jobbet pga hemskt illamående (jobbar på förskola).

Någon här som har erfarenhet av Postafen?

Har ätit postafen sedan 2 veckor tillbaka! Tar inte bort allt illamående men tar udden av det värsta. Tack vare fem kan ja gå till jobbet!! Levde en vecka utan och de va de värsta ja vart med om! Jag ställer Klockan och tar en ca 1 timma innan ja ska upp så att de liksom hinner värka lite :)

Lycka till!
  • sosso08
    evve88 skrev 2015-04-29 14:25:00 följande:
    Har ätit postafen sedan 2 veckor tillbaka! Tar inte bort allt illamående men tar udden av det värsta. Tack vare fem kan ja gå till jobbet!! Levde en vecka utan och de va de värsta ja vart med om! Jag ställer Klockan och tar en ca 1 timma innan ja ska upp så att de liksom hinner värka lite :)

Lycka till!
    Vad skönt, kanske något jag ska testa då.

Men blir inte jätte trött av den? Har hört vissa som säger att det är som att ta en sömntablett och det fungerar ju inte riktigt när man ska jobba :p
  • Snobi
    sosso08 skrev 2015-04-29 15:15:30 följande:

Men blir inte jätte trött av den? Har hört vissa som säger att det är som att ta en sömntablett och det fungerar ju inte riktigt när man ska jobba :p

Jag har tagit vid några tillfällen och det har funkat bra! För mig har det känts bäst att ta en mitt i natten om jag ska upp och kissa. Då hinner man sova bort den värsta tröttheten innan det är dags att jobba. För jo, riktigt trött kan man bli... inte alla kanske men iaf jag.
  • evve88
    sosso08 skrev 2015-04-29 15:15:30 följande:

Så svårt att säga då ja är dödstrött redan liksom. Haha. Men första typ två tre dagarna var det värst. Då fick ja lägga mig på en bänk och sova på rasterna. Somna på 2sek, men sedan tycker jag att kroppen vant sig.. Visst jag är väldigt trött nu med och somnar i tid och otid men på nått sätt känns de som att kroppen kämpar på och jag har i alla fall lyckats jobba.. Sitter på kontor och ibland känns de som man nickar till på skrivbordet. Haha. Men de går! Försöker du äta varannan timme? Det har hjälpt mig i kombination med postafen. Vissa dagar är värre än andra med tycker jag...
  • kaftan
    Honsomvill skrev 2015-04-29 12:20:59 följande:

Bor strax utanför stockholm!

Känner att det är svårt att prata med mina vänner om detta då de flesta knappt flyttat hemifrån och inte alls är på samma nivå som jag och min sambo

Kan tänka mig det, en del av mina vänner är i alla fall närmare trettio än tjugo, vilket hjälper tror jag. Min familj bor i Solna :) så är där ifrån.

Vi kan följas åt här eller Facebook, kanske känns det mindre ensamt då?

Förresten kan ju symtomen skifta från dag till dag, sålänge du inte har ont/blöder är det nog ingen fara!
  • BowserSchnauzer
    TessOphira skrev 2015-04-29 09:52:52 följande:

Har läst allas inlägg här och skänker alla mina varmaste tankar till er som går i orostankar. Men måste få fråga... är jag den enda här som inte konstant oroar mig för missfall? Jag har bestämt mig för att njuta utav denna tid (njuta av det man kan mellan alla kräkningar och könsloutbrott) men inte oroa mig i onödan, för det framkallar så mycket stress som kroppen verkligen inte behöver nu.

Jag oroar mig inte konstant, känner att jag njuter och är glad över graviditeten. Ibland kommer tankarna fram eftersom jag ändå haft mf tidigare men tycker att det fungerar bra att skjuta dem ifrån mig. Har blivit betydligt lättare sedan jag passerade 6+2 som var förra mf-tiden. Kanske inte på den nivån att man inhandlat barnvagn direkt men mammakläder har jag definitivt börjat spana på ;).
  • Honsomvill
    kaftan skrev 2015-04-29 16:25:33 följande:
    Kan tänka mig det, en del av mina vänner är i alla fall närmare trettio än tjugo, vilket hjälper tror jag. Min familj bor i Solna :) så är där ifrån.

Vi kan följas åt här eller Facebook, kanske känns det mindre ensamt då?

Förresten kan ju symtomen skifta från dag till dag, sålänge du inte har ont/blöder är det nog ingen fara!
    Visst! :D lägg till mig på facebook, Sara Jardefalk!

Ja, du har nog rätt :) ska hålla mig lugn!
Svar på tråden BF december 2015 :-)