BF december 2015 :-)
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Nyss gjort test som visade positivt. Lyckan är enorm just nu! Beräknad enligt mig 31 December! ????
Jag var på tidigt VUL igår då det konstaterades att BF var 23/12 och inte 19/12 som jag tidigare trott. Han konstaterade graviditeten men kunde inte se ett hjärta än. Ska man inte se hjärtslagen i vecka 5+6? Han sa att det inte börjat slå än... Bör jag vara orolig?
Känner mig för övrigt löjligt glad (gråtmild och tacksam, inte jättelikt mig), mår lätt illa, har sjukt ont i brösten och somnar kl 21 (dödstrött väldigt tidigt för att vara jag) på kvällen. Och måste upp på natten och kissa. Känner mig lite snurrig och sjukt hungrig. Har gått upp två kg trots att jag tränar en hel del men kan tillägga att jag ätit osunda mängder godis också, måste sluta att ge efter för frestelserna som är extra många nu. Suget lämnar mig aldrig! Alla dessa känningar gör mig dock glad - tänk att det växer någonting i mig som får mig att må såhär. Fint.
Jag ska till Cypern i aug och kommer då vara I v 24. Hur ska jag tänka med kläder? Kommer ma ha någon mage då? Kommer inte riktigt ihåg hur det var med första! Fick stor mage men har för mig den kom sent, sen var jag smalare då före än vad jag är nu... känns som att jag bara kommer se fet ut. Haha.
Tänkte beställa lite mammakläder men undrar hur jag ska tänka kring storlekar?
Okej, ja då kan det vara lite svårt, var du långt gången sist?
Jag hann få 1 mens i mellan MF i dec, så vi trodde vi var lite längre gångna än vad vi var, så blev lite chockade när det bara var 6+3 på första vul.
Ja det får ni nog :) känns det spännande eller lite läskig att dom kanske kan hitta någon risk för kromosomavvikelse?
Vi ska också göra om 4 veckor, lite blandade känslor.
Ja visst gör man! Det är väl milstolparna hittills kub och rul :)
Tråkigt:( så ledsamt när det händer.
Vi blev gravida efter ivf påsk 2014. Och i juni så fick vi reda på att det dött i magen då "var" vi i v11.
Sen MF i sept och dec. Då var vi i V5 och v7
Så 3st på 6mån.
Okej, bad ni om det eller fick ni bara göra det? Eller ingick det kanske i eran utredning,
Vi har inte gjort något sådant, men båda kände att vi vill göra kub testet, men vi kommer inte ta bort barnet om det skulle visa sig finnas en risk, utan behålla hur som.
Jag är 26 år
Hur gammal är du? Vart i detta avlånga land bor du?
Mysan: Jag jobbar som gynekolog. Jag tycker inte du ska vara orolig. Ibland ser jag något svagt pulserande v 5+6, men långt ifrån alltid. V 6+några dagar tycker jag man ska se. Men jag skulle aldrig döma ut en graviditet för det, utan i sådana fall ta tillbaka för nytt ul. Stämmer 5+6 hyfsat med din förväntade gravlängd?
Jag kollade på graviditeten med ul idag. Det finns någon där, med pulserande hjärta vad vi såg (gjorde från magen och då ser man ju inte likatydligt). Mätte inget. Jag ska enl mina beräkningar vara v 7+1 idag.