BF december 2015 :-)
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Och DÄR var illamåendet tillbaka, tjoho...
Hej! Jag tänkte också hoppa in lite smått. Plussade för två veckor sedan. Går in i vecka 7 idag (6+0) och är beräknad runt den 27/12. Vi (min sambo) har varit lite inne på abort då det inte är riktigt tillfälle för ännu ett barn just nu. Vi har två flickor som fyller 2 och 4 i sommar. Fast nu känns det som vi har börjat smälta det hela och börjat acceptera. Det känns verkligen inte rätt att göra abort och jag har varit med om ett MA emellan mina flickor och det vill jag aldrig mer behöva gå igenom "frivilligt"..
Jag har mått bra med båda mina flickor. Symtom från vecka 8-12 ungefär och sen hemsk foglossning mot slutet annars mått hur bra som helst.
Denna gången däremot mår jag fruktansvärt. Jag har konstant huvudvärk och illamående sedan flera dagar tillbaka. Är yr. Svettas. Kissar ofta. Konstant trött. Humöret är hemskt, gråtit mycket. Blir andfådd av ingenting. Svullen. Massor av finnar. Ja alltså typ ALLT och det är en plåga!
Ska ringa mvc imorgon och boka tid för inskrivning och kub och även se om jag kan få ett tidigt ultraljud. :)
Hur hittar man till gruppen på Facebook? Synd den är så svår att hitta :/
Oj vad jag kräkts idag. Mår inte illa alls mellan gångerna men sen helt plötsligt måste jag rusa för att kräkas. Precis som jag hade det med sonen.
Fått tid för VUL den 26/5, kommer då vara i v.8+5. Känns som en evighet dit.
Hur hittar man till gruppen på Facebook? Synd den är så svår att hitta :/
Är i samma situation. Mina tjejer är 5 och 3.. har nog inte smält alltihopa än..
Vi försökte prata igenom det men med mina hormoner gick det inget vidare.. och efter att ha sett bebis på VUL så kändes det så svårt. Nu har vi inte pratat om det alls så vi har nog bara accepterat läget i det tysta. Är i v. 9-10 så det känns definitivt som att beslutet skulle ha tagits tidigare. Typ direkt..
Var på inskrivning idag hos bm och gjorde även vul. Så härligt när man får se hjärtat slå. Börjar kanske ta till mig graviditeten trots allt. :) ville bara dela med mig av det. Är v 8+6 som det var räknat.
Vad roligt att flera sett tickande hjärtan! ????
Angående ambivalens till graviditeten kan jag inte riktigt relatera, men det kan säkert vara ett jobbigt dilemma, min upplevelse på abortmottagning är att det verkar tuffare när man redan har barn...
Jag funderar på det där med att berätta för arbetsgivare. Helst skulle jag vilja vänta men hela sommarens schema är lagt redan och höstens har precis påbörjats...känns så jobbigt att berätta för henne redan nu.
(Skulle inte vara ???? utan hjärta)