• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • PrinsessanNova13
    Johanna90 skrev 2015-05-05 12:25:13 följande:

Hej på er!

Jag hoppar in här

Är beräknad den 3/12 efter ett nytt ultraljud men det kan ju komma att ändras mer längre fram

Välkommen :)
  • PrinsessanNova13
    marrann skrev 2015-05-05 12:34:14 följande:

Hej, har läst era inlägg ett tag. Jag är själv gravid i vecka 6+4, men nästan alla ni verkar ju må så himla dåligt, jätte illamående och kräks. Själv mår jag lite illa ibland, sen är de bara tunga bröst. Annars är de lugnt. Finns ju många som mår bra under graviditeten men man blir så orolig när alla ni mår jättedåligt. Man tror ju att de är något fel på ens graviditet då. Förra gången mådde Jag helt okej, mådde rätt illa då men aldrig att jag behövde spy, de blev ett MA i vecka 10+1. Så man är orolig att eftersom man knappt har symptom att de är något som är fel. Får ju inget vul gratis här i Skåne. Inte förrän vanliga ul v19.

Vi ligger ganska lika tidsmässigt och jag mår inte heller illa....känner också oro över det eftersom jag mått pest vid tidigare graviditeter!
    Vid förra graviditeten var jag totalt urlakad i vecka 6 (5+några dagar)....så pass att jag besökte vårdcentralen.
    Men ett stort men är att i vecka 8-9 bröt de riktiga illamåendet ut,jag trodde att jag skulle avlida!
    Kräktes inte men mådde sååååå illa....så det kan komma men jag är glad om jag slipper :)
  • JJ15
    PrinsessanNova13 skrev 2015-05-05 12:38:41 följande:

Du ska inte behöva känna dåligt samvete för att du inte berättat!

Vem som helst kan få krångel med "magen" och var hemma och ta hand om DIG i lugn och ro <3

Det dåliga samvetet,hormoner och en massa tankar tillsammans gör att du säkerligen mår ännu mer illa !

Så länge du kan vara sjukskriven utan läkarintyg är det ju lugnt :)

Tack <3 det är precis vad jag behövde höra!
  • PrinsessanNova13
    JJ15 skrev 2015-05-05 13:01:01 följande:
    Tack <3 det är precis vad jag behövde höra!
    Har haft det lika och jag ångrar att jag låg där,illamående med dåligt samvete istället för att ta hand om mig själv :)
    Du bär på något unikt,ta vara på de och var rädd om dig själv som är denna lilla juvels lilla boplats :D <3
  • Pyret 85

Så luktkänslig jag blivit. Min kollega gjorde någon fil-kryddblandning att måla med tillsammans med barnen och den lukten satt i under hela dagen och jag kräktes nästan. Fick öppna fönsterna. Annars har illamåendet hållit sig rätt så i schack idag, kräktes en gång när jag gick upp en och en gång när jag kom till jobbet.

• anabana

Nu har vi fått se ett tickande hjärta på ultraljudet i v 7+6 och är så lättad!! Vilka har ni berättat för? Har ni berättat för era föräldrar?

• nikki06
    PrinsessanNova13 skrev 2015-05-05 01:31:07 följande:
    Jag skulle jättegärna vilja gå med där men törs absolut inte :/
    Fasiken om jag skulle stöta på någon som jag känner!!
    Jag har ju haft missfall så sent som vecka 14 och vill därför hålla det hemligt så länge som möjligt!
    SsJj skrev 2015-05-04 18:30:49 följande:Visst är det hemskt! Man känner liksom tidspress och vem ska få "bestämma".. <3

Känns hemskt att skriva när det finns andra som gör vad som helst för att ens kunna få barn...

Vi har väl egentligen inte bestämt oss. Har inte kunnat prata om det på 4 dagar och nu känns det bara som att det gått för lång tid för att göra något även om jag bara är i 6+1..

Haft 1 dag utan illamående och huvudvärk. Varit himmelriket! Lite molande värk i magen bara så har lagt hela dagen bara åt barnen och lek. Var en liten plåga att åka till svärmor som gjort kålpudding och drack kaffe för första gången på 3 dagar för hon trodde jag blivit sjuk slm först tackade nej men det gick bra att bita ihop. :)
    Med ena barnet var vi relativt oense...och det är inte kul !
    Man vill inget hellre än att pappan ska hoppa jämfota av glädje liksom....
    Och ännu värre är det om man dessutom mår illa,hamnar på soffan och orkar ingenting :/Men känns inte det jobbigt att tiga dig igenom det <3
    Usch jag skulle inte klara det! Iofs är vi väldigt mcyket för att prata med varandra istället för att bära på saker...
    Vet hur det känns så all styrka <3

Åh synd, du är jättevälkommen när du känner dig redo iaf! :)
  • gällka88

Igår var jag till MVC på första besöket.. Lämnade dom "vanliga" proverna. Idag ringde BM och sa att jag måste gå å lämna nya prover för att TSH var förhöjt. Ska gå på fredag och ta nytt TSH och TPO-antikroppar..

Någon som varit med om detta?

• nikki06
    anabana skrev 2015-05-05 16:51:30 följande:

Nu har vi fått se ett tickande hjärta på ultraljudet i v 7+6 och är så lättad!! Vilka har ni berättat för? Har ni berättat för era föräldrar?

Åh grattis, va kul! Vi berättade för våra familjer när vi hade sett hjärtat :) Går in i v 11 på lördag och samma dag kommer min bästa kompis hem från sin praktik så tänkte att det känns okej att berätta för henne då med :) har ni sagt till fler?
  • DrDonna
    anabana skrev 2015-05-05 16:51:30 följande:

Föräldrar, nära vänner men inte sonen än, men det kommer nog ut snart, går ju omkring o småäter hela tiden o mår illa så folk har börjat undra hur det är med mig o så :D
Svar på tråden BF december 2015 :-)