• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • PrinsessanNova13
    gällka88 skrev 2015-05-05 17:03:38 följande:

Igår var jag till MVC på första besöket.. Lämnade dom "vanliga" proverna. Idag ringde BM och sa att jag måste gå å lämna nya prover för att TSH var förhöjt. Ska gå på fredag och ta nytt TSH och TPO-antikroppar..

Någon som varit med om detta?

Vet inte ens vad TSH och TPO-antikroppar är :/
    Vet du??
  • bebba83
    PrinsessanNova13 skrev 2015-05-06 01:12:31 följande:

Vet inte ens vad TSH och TPO-antikroppar är :/

Vet du??

Det är för att kolla sköldkörteln....antagligen kommer du behöva lite levaxin om dina värden är för höga. Kolla upp hypotyreos :)
  • Misshjb
    anabana skrev 2015-05-05 16:51:30 följande:

Nu har vi fått se ett tickande hjärta på ultraljudet i v 7+6 och är så lättad!! Vilka har ni berättat för? Har ni berättat för era föräldrar?

Efter flera vändor med dåliga graviditeter valde vi att berätta. Bättre om vännerna och föräldrarna vet, då finns de fler man får stöd av. Jobbet vet dock inte ännu. Funderar på att berätta för chefen snart.
  • Pyret 85
    anabana skrev 2015-05-05 16:51:30 följande:

Nu har vi fått se ett tickande hjärta på ultraljudet i v 7+6 och är så lättad!! Vilka har ni berättat för? Har ni berättat för era föräldrar?

Jag har  berättat för mina systrar, chefen och min närmsta kollega. Ingen annan vet om. Mina närmsta vänner får veta i v.12 då vi ska iväg på en tjejhelg och de kommer ju såklart undra varför jag inte dricker alkohol. Svärmor ska vi upp till på midsommar och är då i v.13 så då ska vi berätta för henne. Resten får veta därefter.
  • velvet

Hej! Jag hoppar in här "igen", tror att jag skrev hej när vi precis plussat. :)

Väntar andra barnet (vi har en dotter född i september 2011) med BF någon gång i mitten av december.

För några dagar sedan fick jag se en liten som rörde sig med ett hjärta som slog så fint när jag gjorde VUL i vecka 8+0, vilken lättnad det var! Det var en fertilitetsläkare som utförde undersökningen och enligt honom så är risken för missfall när allting såg bra ut nu endast mellan 2-3 % och har alltså sjunkit avsevärt. Jag väljer att tro på honom. ;)

Vi har berättat för några vänner men väntar med jobbet, föräldrar och dottern tills efter KUB är gjort i vecka 13.

• FiiaN

Hejsan!

Jag hoppar gärna in här :) Plussade igår, är i vecka 6+6. Bf 23e December. Det är första barnet och allt är väldigt nytt.

• SsJj

Igår em började jag få hemsk magknip. Trodde det var svärmors kålpudding som skulle bråka en stund men det höll i hela natten så jag inte ens kunde sätta mig upp i sängen själv och det avtog först imorse. Var helt säker på att det skulle vara kört så har varit ordentligt orolig..

Försökt ringa mvc ett par dagar men det är alltid konstant upptaget på deras telefontid. Idag fick jag dock tag i dom och berättade om magontet och frågade om man kanske kunde få kolla upp så allt var okej innan man skrev in sig men hon sa att jag skulle ta en värmedyna på magen när det blev så och så fick jag tid den 3 juni. I vecka 10 sa hon men enligt mig 10 fulla så vecka 11 men vi menade kanske samma ändå. Och då blir det både hälsosamtal och inskrivning så hon skulle skicka hem papper att fylla i och ett rör att ta med morgonurin i.

Jag har bara berättat för en tjejkompis som jag kände jag kunde få stöd ifrån när jag var så ledsen över att sambon vill göra abort och så för min pappa då han bodde här i 4 dagar medan jag låg med hemsk huvudvärk och illamående. Resten av familjen får veta när jag fått en ultraljudsbild från KUB runt vecka 12. Jag behöver inte berätta för någon arbetsgivare då jag är mammaledig med min snart 2åring och inte har något jobb när hon börjar förskolan efter sommaren.

• bebba83
    SsJj skrev 2015-05-06 09:35:59 följande:

Igår em började jag få hemsk magknip. Trodde det var svärmors kålpudding som skulle bråka en stund men det höll i hela natten så jag inte ens kunde sätta mig upp i sängen själv och det avtog först imorse. Var helt säker på att det skulle vara kört så har varit ordentligt orolig..

Försökt ringa mvc ett par dagar men det är alltid konstant upptaget på deras telefontid. Idag fick jag dock tag i dom och berättade om magontet och frågade om man kanske kunde få kolla upp så allt var okej innan man skrev in sig men hon sa att jag skulle ta en värmedyna på magen när det blev så och så fick jag tid den 3 juni. I vecka 10 sa hon men enligt mig 10 fulla så vecka 11 men vi menade kanske samma ändå. Och då blir det både hälsosamtal och inskrivning så hon skulle skicka hem papper att fylla i och ett rör att ta med morgonurin i.

Jag har bara berättat för en tjejkompis som jag kände jag kunde få stöd ifrån när jag var så ledsen över att sambon vill göra abort och så för min pappa då han bodde här i 4 dagar medan jag låg med hemsk huvudvärk och illamående. Resten av familjen får veta när jag fått en ultraljudsbild från KUB runt vecka 12. Jag behöver inte berätta för någon arbetsgivare då jag är mammaledig med min snart 2åring och inte har något jobb när hon börjar förskolan efter sommaren.

Hur e de med magen nu?
  • bebba83
    SsJj skrev 2015-05-06 11:29:27 följande:

Nu är det lugnt igen. Känner ingenting alls i magen.

Vad skönt! :)
Svar på tråden BF december 2015 :-)