• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • anabana
    velvet skrev 2015-05-06 07:24:18 följande:

Hej! Jag hoppar in här "igen", tror att jag skrev hej när vi precis plussat. :)

Väntar andra barnet (vi har en dotter född i september 2011) med BF någon gång i mitten av december.

För några dagar sedan fick jag se en liten som rörde sig med ett hjärta som slog så fint när jag gjorde VUL i vecka 8+0, vilken lättnad det var! Det var en fertilitetsläkare som utförde undersökningen och enligt honom så är risken för missfall när allting såg bra ut nu endast mellan 2-3 % och har alltså sjunkit avsevärt. Jag väljer att tro på honom. ;)

Vi har berättat för några vänner men väntar med jobbet, föräldrar och dottern tills efter KUB är gjort i vecka 13.

Åh vad skönt att höra! Det var det jag funderade på, hur stor risk det är att det händer ngt när man sett att allt såg normalt ut i v 7-8...
  • Misshjb
    velvet skrev 2015-05-06 07:24:18 följande:

Hej! Jag hoppar in här "igen", tror att jag skrev hej när vi precis plussat. :)

Väntar andra barnet (vi har en dotter född i september 2011) med BF någon gång i mitten av december.

För några dagar sedan fick jag se en liten som rörde sig med ett hjärta som slog så fint när jag gjorde VUL i vecka 8+0, vilken lättnad det var! Det var en fertilitetsläkare som utförde undersökningen och enligt honom så är risken för missfall när allting såg bra ut nu endast mellan 2-3 % och har alltså sjunkit avsevärt. Jag väljer att tro på honom. ;)

Vi har berättat för några vänner men väntar med jobbet, föräldrar och dottern tills efter KUB är gjort i vecka 13.

Hoppas det stämmer. Har hört att när moderkakan ska ta över är extra känsligt läge i v11-12. Hoppas mer på din läkare än på min bm:)
  • Hallonetsorbet

visst fanns det en sluten grupp på facebook för oss med kommande decemberbebisar? Hur hittar jag den? Jag känner att jag har lite svårt att hänga med här på familjeliv och allt som skrivs.

• Stella was a diver
    Hallonetsorbet skrev 2015-05-06 17:59:02 följande:

visst fanns det en sluten grupp på facebook för oss med kommande decemberbebisar? Hur hittar jag den? Jag känner att jag har lite svårt att hänga med här på familjeliv och allt som skrivs.

Skicka vänförfrågan till Rozanna Pettersson så kan hon lägga till dig!
  • nikki06
    Misshjb skrev 2015-05-06 17:45:12 följande:
    Hoppas det stämmer. Har hört att när moderkakan ska ta över är extra känsligt läge i v11-12. Hoppas mer på din läkare än på min bm:)
    Jag har också hört det, men fattat det som att när hjärtat ska börja slår är mer riskfyllt än moderkaksövergången då den sker under flera veckors tid :)
  • Beya

Ska på hälsosamtal imorgon men då görs inte vul så man får leva i ovisshet ett tag till. Eventuellt får jag kanske göra det sen för att se hur långt gången jag är eftersom jag inte hade mens efter missfallet innan jag blev gravid.

Ska ut med några bekanta på lördag, vet inte hur jag ska komma undan för vi brukar alltid dricka vin till maten.

Sen ska vi på bröllop helgen efter o har letar klänning idag vilket inte var det lättaste kan jag säga ???? går inte att dölja min bula! Åh varför kan det inte bara gå två veckor så man kan berätta för världen ????

• DrDonna
    Misshjb skrev 2015-05-06 17:45:12 följande:
    Vad är det moderkakan ska ta över i v 11-12? (Har jag missat nåt?!)
  • nikki06
    DrDonna skrev 2015-05-06 19:14:12 följande:
    Vad är det moderkakan ska ta över i v 11-12? (Har jag missat nåt?!)
    Från gulekroppen :) det ska vara det sista riskmomentet som jag fattat det
  • Pikkujag87

Min mamma vet nu iaf. Vi har pratat om att vi jobbar på syskon så när hon frågade hur det gick så berättade jag att jag är gravid. Hon får berätta för min pappa och syster också. Tror vi kommer berätta för några kompisar rätt snart också.

• JJ15

Vi har berättat åt mina föräldrar och två systrar (för att jag mått/mår så dåligt och har frågat efter tips för att underlätta illamåendet). På söndag sa vi berätta för svärmor & far eftersom det är morsdag i Finland så det känns som perfekta ögonblicket att berätta att dem ska få sitt första barnbarn :) min kollega på jobbet behövde jag berätta till för mina mornar på jobbet är ganska tuffa. Funderar på att berätta åt chefen nu för illamåendet har blivit värre och känner att jag inte kan dölja det längre.

Svar på tråden BF december 2015 :-)