BF december 2015 :-)
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Hoppar in här efter att ha hållit mig i bakgrunden. Var på inskrivningssamtal idag. Jag vet exakt vilken dag jag hade ägglossning och har bf 24/12. Min barnmorska kände på livmodern och sa att hon är säker på att jag har gått 9 fulla veckor (vilket är omöjligt). Någon mer som varit med om detta ? Vad kan det innebära... ?
Till viss del! Tycker inte man ska äta lättprodukter kanske. Nu äter jag varken mjölk eller gluten själv men..
Annars så fryser jag torkat/kallrökt. Äter inte rått kött eller smarriga mögelostar. Försöker undvika kaffe vilket funkar ganska bra nu vid illamående men annars är jag en riktig kaffetant..
Såklart vill man inte skada sitt barn men jag tror inte man ska vara för hård mot sig själv heller.Vågar knappt skriva det men helt okej för tillfället! :) Har plågats med fruktansvärd huvudvärk och konstant illamående (utan att kräkas) i flera veckor så känns skönt med en paus men visst mår jag illa om jag inte äter ganska tätt och jag är rätt trött och slö och andfådd.. :)
Har du provat postafen eller sea band (?) eller lergigan?
Ja växtvärk är ett okej symtom! :)
Men vad härligt :) Man får vara glad så länge det håller i sig.
Jag använder mig av sea band och det funkar till viss del. Innan dem kom in i bilden hade jag det betydligt jobbigare, men illamåendet vill inte riktigt ge med sig. Får se om jag ska ta och testa något annat längre fram om det inte lättat alls.
Det är lagom roligt att springa ifrån på jobbet om man säger så :) Haha
Oj, ska alla utom jag göra kub? Känns som att jag har missat något.
Min bm rekommenderade förresten lightprodukter för att de är d-vitaminberikade. Tror jag struntar i det rådet för det känns så jättefel för mig som annars har kört på mer (nyttigt) fett och mindre kolhydrater.
Jag har velat fram och tillbaka över det här med kub och pratade med många bekanta och obekanta om det. Det visar sig att väldigt många gör kub enbart för att att få ett extra ultraljud och en bra bild att visa upp tidigare då rutin-ul görs så pass sent. Blev lite förvånad över hur många som faktiskt erkände detta.
Man slutat aldrig att förvånas :)
Jag tog mitt KUB-blodprov idag. För oss var det självklart att göra KUB. Jag är 36 år och vi har flera missfall bakom oss. Dock har inte vår missfallsutredning visat att det har något med generna att göra men jag känner att jag vill veta så snart som möjligt om något är fel. Jag tar hellre den smällen i v13 än senare.
Äntligen har jag fått lergigan comp och fått ner kräkningarna lite! Har inte kunnat behålla nått när jag varit på jobbet..lite lugnare när jag legat hemma i soffan bara. Men han sjukskrev mig direkt i ett par veckor framöver tack och lov!
Men idag var vi på ultraljud och fick se något som var betydligt större än en liten tickande böna sist vi var inne :D Är i v9 nu. Och direkt jag fick se hjärtat och man såg huvudet och benen lite så då brast det! Tårarna kom av lycka. Läkaren blev lite nervös då..haha! Men shit alltså så häftigt och underbart!! ?
Usch, nu har jag gått och blivit orolig. Tog ett graviditetstest för några timmar sedan "bara för att", och tänkte att det borde ju ge maximalt utslag (alltså att teststrecket är lika starkt som kontrollstrecket). Men det var det inte. Det visade ju rätt starkt, men inte alls lika starkt som kontrollstrecket. Testade med graviditetskollens sticka, men tänkte att testremsan kanske inte innehåller så jättemycket färg? Eller kanske det var dåligt med färg på just det testet? Usch, tankarna är många just nu. Är i vecka 8 så det borde ju visa jättestarkt. Eller? Vad tror ni?
Äntligen har jag fått lergigan comp och fått ner kräkningarna lite! Har inte kunnat behålla nått när jag varit på jobbet..lite lugnare när jag legat hemma i soffan bara. Men han sjukskrev mig direkt i ett par veckor framöver tack och lov!
Men idag var vi på ultraljud och fick se något som var betydligt större än en liten tickande böna sist vi var inne :D Är i v9 nu. Och direkt jag fick se hjärtat och man såg huvudet och benen lite så då brast det! Tårarna kom av lycka. Läkaren blev lite nervös då..haha! Men shit alltså så häftigt och underbart!! ?