BF december 2015 :-)
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Hej och välkommen! :)
Jag är också i vecka 8 med första barnet :) Är i liknande sits som er, jag pluggar (dock färdig nu i maj) och är timvikarie och min sambo driver ett litet företag, så den ekonomiska inkomsten är inte enorm direkt. Men vi lägger undan runt 500:- var varje månad på ett sparkonto som vi kommer att använda till bebisgrejer sen, och det funkar jättebra för oss. Får vi något extra över en månad så åker det också in på sparkontot. Tror allt kommer gå jättebra ekonomiskt, även fast vi inte har två fasta jobb :)
Själv har man som inga tecken förutom illamående ibland, och sedan har jag börjat bli så himla trött! Men känner aldrig någon växtvärk eller liknande. Ibland hugger det till i sidorna, men har ingen aning om vad det kan vara. För mig känns det också som att skaffa barn för första gången, då sonen hinner bli 5 år.
Känner mig större redan nu. Är i v 10+3. Men jag vet inte om det bara är tarmarna som gör att jag är mer svullen. är andra barnet, och visst brukar det börja synas fortare men tror inte det syns så här snabbt, speciellt inte på mig som redan är ganska mullig runt magen (från min första grav) som jag tyvärr inte lyckats tränat bort. Är ju en annan sak om man är väldigt smal, då syns det ju som fortare!
Jag ska försöka tänka att inte äta så mycket kakor, godis, glass, skräpmat och läsk. Just nu känns det ganska enkelt, då det enda jag är sugen på är päron, tomater, kiwi, äpple och apelsin. Typ syrliga saker! Gick upp över 20 kg med sonen, och vägde då 63 kg som startvikt. Gick dock ner till 59 kg redan 2 månader efter förlossningen, så det mesta var vätska. Men sen blev man sjuk, och slutade att träna och nu har jag en startvikt på 80 kg, och har redan gått upp 2 kg. Har panik. Vill att vågen ska stå på +-0. Att jag kan få gå ner i vikt, medan bebisen frodas ;)
Jag vill få en hård bebiskula nu så man slipper se "fet" ut! Kan knappt hålla in magen nu heller, så känns bara jobbigt.
Hej hej! Jag är i v 7 (6+5) och är alldeles ensam i detta än så länge . Ekonomiskt tror jag det alltid löser sig.. jag arbetar .. men som usk så ganska kass betalt.. men vill man så kan man! :)
Loveway - Grattis till plusset! :D Vi befann oss i en liknande situation när jag blev gravid med dottern för fyra år sen. Jag hade ett ganska dåligt betalt arbete och min sambo hade två år kvar av sin utbildning. Dessutom bor vi i Stockholm vilket är dyrt. Det fungerade dock jättebra och dottern saknade aldrig någonting! Dessutom anser jag att många av grejerna vi köpte till henne var heeelt onödiga. (Sen vill man ju köpa vissa onödiga grejer för att det är roligt, men det är ju en annan sak ;))
Nu är vår situation helt annorlunda. Vi har båda fått bra jobb och har precis köpt en bostadsrätt. Men hade vi befunnit oss i samma situation som förut så hade det fungerat det också. :)
Hur gör ni? Följer ni Livsmedelsverkets rekommendationer eller kör ni på bara?
Är första barnet här och man vill väl följa riktlinjerna då.
Jag dricker te 2-3 koppar om dagen, men dricker varken kaffe eller läsk för övrigt.
Men vad spännande :)
Hur mår du som läget är just nu? Jag själv har väldiga problem med illamående och kräks var och varannan dag. Har även som växtvärk i magen, men det är mest bara lite mysigt då det känns som ett bra tecken.
Jag dricker te 2-3 koppar om dagen, men dricker varken kaffe eller läsk för övrigt.
Loveway - Minns inte exakt, men runt 14000 i månaden tror jag att jag fick ut. Inte så mycket alltså. :) Och då pluggade som sagt min sambo och fick ingen ersättning under sommaren innan dottern föddes i september. Men det gick jättebra! Vi köpte säng, badbalja och andra nödvändigheter på IKEA, kläder fick vi ärva till största del och vagn köpte faktiskt min mamma till oss i present. Men hade hon inte gjort det så finns det ju en jättebra andrahandsmarknad för vagnar och andra babyprylar! :)
Beya